Engine oil pressure inspection required – ??

Postprzez Kazdeb » 24 lut 2024, 22:53

Witam po raz pierwszy.

Od ponad roku jestem właścicielem Mazdy CX-5 2.2 150 KM.
Po około 2 miesiącach posiadania, wyświetliła mi się lampa oleju i taki komunikat: "Engine oil pressure inspection required". Tylko ten komunikat i żaden inny. Ponadto zapalił się czerwony trójkąt.

Jechałem wąską drogą, powoli, omijając dziury i właściwie nawet nie wiem, kiedy się zaświecił bo żadnego dźwięku nie było.
Przestraszyłem się, ale po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już tego nie było.
Szukając po internecie, znalazłem, że problemem może być zużyty olej.
Faktycznie od wymiany miał przejechane ponad 14 tysięcy km i minął ponad rok.
Jeden serwisant sprawdził, że nie ma żadnych błędów, inny wymienił olej i było dobrze prawie 10 tysięcy km.
Niedawno znów pojawił się ten problem, więc pojechałem do wymiany oleju. Olej ten sam, serwisanci ci sami. Inspekcję tym razem kasował "z kierownicy", bez komputera.

Po wymianie przejechałem około 500 km i pojawił się znów ten komunikat i to mnie mocno zaniepokoiło.
Mam ustawioną wymianę oleju za 15 000 minus te 500 km ale czas nie został zmieniony bo za 2 miesiące.
Mogę zmienić ten czas ale aby poznać efekt, to musiałbym jeździć i sam nie wiem, co robić?
Może to przez ten nie zmieniony czas a może jest zupełnie inny dużo większy problem??

Znalazłem w instrukcji, że jest napisane:

"W przypadku SKYACTIV-D 2.2 lampka ostrzegawcza oleju silnikowego świeci się również wówczas, jeśli olej silnikowy jest nadmiernie zużyty."

Ale to lampka. O komunikacie nic nie piszą.

Na forum:
https://www.mazdaclub.cz/forum-tema/vse ... ect=188852
Znalazłem, że ktoś oprócz oleju wymienił jeszcze czujnik ciśnienia oleju.

Tu znalazłem, że może to być problem elektryczny przewodów lub samego czujnika.
https://mazdaservice.org/files/m6/mazda ... 879400.php

Ale znów dotyczy to mazdy 6 i silnika 2.5...

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem??

Pozdrawiam,

Kazek
Początkujący
 
Od: 24 maja 2023, 19:30
Posty: 2
Auto: CX-5, skyactiv D, 2.2 110kW, 2012

Postprzez darrecki » 17 mar 2024, 01:00

W tych silnikach mogą wystąpić problemy ze smarowaniem spowodowane przepuszczającymi podkładkami pod wtryskami. Proponuję sprawdzić wartości ciśnienia oleju, jak będą niskie to trzeba zmienić podkładki i wyczyścić smoka olejowego.

Jak z inspekcja skasowania "z kierownicy" to błąd starego oleju nie powinien się pojawić po 500km.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Kazdeb » 15 kwi 2024, 11:07

Dziękuję za informacje. Uszczelki pod wtryskami raczej były wymienione około 20 tys. km temu. Wtedy to poprzedni właściciel wymienił głowicę w silniku. Mam na to fakturę.

Popatrzyłem na wskazania w menu z kierownicy. Owszem dystans do wymiany oleju był przestawiony na 15 tysiecy km ale czas do wymiany pozostał ten sam, co przed wymianą, czyli 2 miesiące.
Zastosowałem opisaną na forum procedurę (wcisnąć hamulec i gaz itd) i niby nic się nie stało, nic nie migało i nic się nie zaświeciło ale czas do wymiany oleju zmienił się na 12 miesięcy.
Od tej pory zrobiłem ponad 1500 km i jak na razie komunikat nie pojawił się.


Kazek
Początkujący
 
Od: 24 maja 2023, 19:30
Posty: 2
Auto: CX-5, skyactiv D, 2.2 110kW, 2012

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9