Błąd P0126 problem z termostatem i jego rozwiązanie.

Witam,
Przerobiłem sprawę z elektronicznym termostatem mazdy dosyć dokładnie i postanowiłem się z wami podzielić tą wiedzą ponieważ jak zauważyłem ten temat w Polsce jest mało znany a mogę stwierdzić będzie się w nim działo. Otóż problem z tym termostatem z oznaczeniami PYFD1516Z czy PYFD1516ZA lub PYFB1516Z w sumie to wszytko jedno która wersja gdyż wszystkie są obarczone wadą produkcyjną polega na tym że ten termostat skałada się z termostatu elektronicznego i termostatu bezpieczeństwa który działa jak klasyczny termostat i powinnien się teoretycznie otwierać przy temp. 105 stopni ale niestety ze względu na kraj produkcji ... Turcja otwiera się przy temp już 50 stopni jego wadą produkcyjną jest to iż do jego środka dostaje się płyn chłodniczy co przyśpiesza jego otwieranie. Moja madzia nie nie jest objęta gwarancja gdyż przyjechała z USA a problem zaczął się przy przebiegu ok 20tys. km. Jest kilka rozwiązań problemu.
1. Wymiana gwarancyjna,
2. wymiana na własną rękę całego termostatu PYFD1516ZA – ja zamówiłem termostastat z Japoni koszt ok 186 dolarów + wysyłka 20 dolarów cło i vat 220zł ogólem ok 1100zł.
3. wymiana termostatu bezpieczeństwa PYY215SA1 koszt ok 70 dolarów z wysyłką czyli ok 300zł
Jednakże ze względu na to że nadal termostat bezpieczeństwa nie został zmodernizowany problem nadal może się powtarzać.
Rozwiązaniem jest usunięcie trzpienia z termostatu awaryjnego wskutek czego nie mamy zabezpieczenia przed przegrzaniem. Podobno od dwóch miesięcy mazda montuje zmodernizowane termostaty elektroniczne które nie posiadają termostatu awaryjnego a jego miejsce jest zaślepione w zamian mazda otrzymuje nowe oprogramowanie które informuje o przegrzewaniu się auta. Podobno wersje z USA i Japoni taki soft mają w starszych wersjach ze względu na wymagania w tamtejszych krajach. W Europie nie było takowyż stąd jeśli ktoś zdecyduję się na zaślepienie otworu poprzez usunięcie trzpienia z termostatu powinnien wgrać zmodyfikowane oprogramowanie.
Poniżej zamieszczam linki do dokmentacji i stron z zakupi:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2024/ ... 0-0001.pdf
https://en.impex-jp.com/parts/new/searc ... PYFD1516ZA
https://www.ebay.com/itm/256628884809
Przerobiłem sprawę z elektronicznym termostatem mazdy dosyć dokładnie i postanowiłem się z wami podzielić tą wiedzą ponieważ jak zauważyłem ten temat w Polsce jest mało znany a mogę stwierdzić będzie się w nim działo. Otóż problem z tym termostatem z oznaczeniami PYFD1516Z czy PYFD1516ZA lub PYFB1516Z w sumie to wszytko jedno która wersja gdyż wszystkie są obarczone wadą produkcyjną polega na tym że ten termostat skałada się z termostatu elektronicznego i termostatu bezpieczeństwa który działa jak klasyczny termostat i powinnien się teoretycznie otwierać przy temp. 105 stopni ale niestety ze względu na kraj produkcji ... Turcja otwiera się przy temp już 50 stopni jego wadą produkcyjną jest to iż do jego środka dostaje się płyn chłodniczy co przyśpiesza jego otwieranie. Moja madzia nie nie jest objęta gwarancja gdyż przyjechała z USA a problem zaczął się przy przebiegu ok 20tys. km. Jest kilka rozwiązań problemu.
1. Wymiana gwarancyjna,
2. wymiana na własną rękę całego termostatu PYFD1516ZA – ja zamówiłem termostastat z Japoni koszt ok 186 dolarów + wysyłka 20 dolarów cło i vat 220zł ogólem ok 1100zł.
3. wymiana termostatu bezpieczeństwa PYY215SA1 koszt ok 70 dolarów z wysyłką czyli ok 300zł
Jednakże ze względu na to że nadal termostat bezpieczeństwa nie został zmodernizowany problem nadal może się powtarzać.
Rozwiązaniem jest usunięcie trzpienia z termostatu awaryjnego wskutek czego nie mamy zabezpieczenia przed przegrzaniem. Podobno od dwóch miesięcy mazda montuje zmodernizowane termostaty elektroniczne które nie posiadają termostatu awaryjnego a jego miejsce jest zaślepione w zamian mazda otrzymuje nowe oprogramowanie które informuje o przegrzewaniu się auta. Podobno wersje z USA i Japoni taki soft mają w starszych wersjach ze względu na wymagania w tamtejszych krajach. W Europie nie było takowyż stąd jeśli ktoś zdecyduję się na zaślepienie otworu poprzez usunięcie trzpienia z termostatu powinnien wgrać zmodyfikowane oprogramowanie.
Poniżej zamieszczam linki do dokmentacji i stron z zakupi:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2024/ ... 0-0001.pdf
https://en.impex-jp.com/parts/new/searc ... PYFD1516ZA
https://www.ebay.com/itm/256628884809