Chwilę po zapaleniu się rezerwy auto gaśnie – check engine (bęłdy P0171 i P0192 )

Postprzez lisekx » 22 lis 2023, 21:15

Witam, pacjent CX-5 KF. Chwilę po zapaleniu się kontrolki rezerwy auto traci moc i gaśnie poprzedzając zapaleniem się check engine. Auto nie chce odpalić. Po zatankowaniu, auto odpala i dalej mogę normalnie jeździć. Zrobiło mi tak dwa razy pod rząd. Wcześniej na rezerwie mogłem zrobić ok. 100 km (testowałem raz dla sprawdzenia). Po podpięciu do kompa wyskoczyły następujące błędy. Co może być ich przyczyną ?
===PCM DTC P0171:00-64===
Kod: P0171 – Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 1).
===PCM DTC P0192:00-A8===
Kod: P0192 – Czujnik ciśnienia w szynie paliwowej "A" Niska wartość sygnału w obwodzie
Zamrożone ramki #1:
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-FUELSYS: Closed Loop – Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-LOAD: 72.55 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 87 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-SHRTFT1: 26.56 % – Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 1.56 % – Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 93.0 kPa – Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 2872 1/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 100.0 km/h – Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 14.50 ° – Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: -1 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 42.11 g/s – Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 29.80 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 737 s – Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 430.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 1.18 % – Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 23.14 % – Poziom paliwa
-WARM_UPS: 61 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 1326.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-FTP: -0.0 kPa – Przetwornik ciśnienia zbiornika paliwa
-FTP: -0.0 kPa – Przetwornik ciśnienia zbiornika paliwa
-BARO: 99.0 kPa – Ciśnienie barometryczne.
-CATEMP11: 715 °C – Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1
-VPWR: 14.08 V – Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 69.41 % – Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.106 :1 – Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 20.39 % – Względne położenie przepustnicy
-AAT: -1 °C – Temperatura powietrza otoczenia
-TP_B: 29.80 % – Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 45.88 % – Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 22.75 % – Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 0.00 % – Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FUEL_TYPE: Gas – Rodzaj paliwa obecnie stosowanego w pojeździe
-SHRTFT12: 3.13 % – Chwilowa korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-LONGFT12: 0.00 % – Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-FRP_ABS: 430.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej (absolutne)
Początkujący
 
Od: 9 mar 2020, 21:17
Posty: 19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9