Mazda CX-5 2023 – pomoc z wersją wyposażenia

Postprzez rafalk1991 » 16 paź 2023, 09:07

Witam Wszystkich!

Jestem nowy na tym forum, a dołączyłem ze względu na plan zakupu auta.
Ostatnio z małżonką zaczęliśmy się rozglądać za dużym autem rodzinnym i padło na CX-5.
Umówiliśmy się na jazdę próbną i wybór został dokonany <3 Na 100% chcemy CX-5 jednak nie wiemy na jaką wersje wyposażenie się zdecydować oraz czy warto dopłacać.

Na jeździe próbnej dostaliśmy CX5 w lini Sports-Line 2.5 AWD AT. Auto piękne, wygodne oraz praktyczne.
Jak dla mnie Sports-Line ma wszystko czego szukam. W salonie zaoferowali nam wersje Homura i troszkę tańszą. Powiedzieli nam, że między Humora a Sports-Line są tylko różnice stylistyczne + wentylowane fotele nappa. Warto dopłacać do tych foteli czy można żyć bez tego? W obecnym samochodzie mam skórzane fotele i są bardzo wygodne. Jednak w środku zimy czy lata jest maskara, napewno wiecie o czym mówię :D

Będzie ktoś w stanie dobrze poradzić co by było lepsze? Stworzyłem 2 przykładowe konfiguracje w PDF.
Na zachętę Humora może być już za 3 tygodnie. Na szczęście nie śpieszy się nam więc możemy poczekać dłużej jeśli będzie lepsza oferta.

Powiedzcie także czy warto zabezpieczać pojazd folią PPF + coś w środku.
Jak to wszystko widzicie?

Pozdrawiam serdecznie!
Załączniki
Mazda CX-5 Homura.pdf
Humora
(1.06 MiB) Pobrane 34 razy
Mazda CX-5 Sports-Line.pdf
Sports-Line
(1.02 MiB) Pobrane 27 razy
Początkujący
 
Od: 16 paź 2023, 08:54
Posty: 4

Postprzez Rycho52 » 16 paź 2023, 09:58

Rozumiem Twoje wątpliwości na co się zdecydować. Po kilku latach jazdy CX 5 bez wahania zdecydowałem się na nowy model. W kwestii konfiguracji, to sugerowałbym na pewne wersję 2.5 AWD AT. Taka konfiguracja zdecydowanie lepiej pasuje do charakteru auta niż z silnikiem 2.0 , a taka miałem wcześniej.
Ja mam od kilku tygodni wersję Homura z pakietem komfort. Dla mnie fotele skórzane są ok a wentylacja do bardzo fajne udogodnienie. Akcesoria takie jak nakładki metalowe lub folie ochronne na progi, nakładki alu na pedały to drobiazgi, które bez problemu można taniej kupić w sklepach internetowych, ale plusem zakupu oryginalnych jest na pewno to, że dostajesz wszystko w chwili odbioru. Na pewno warto zabezpieczyć progi i listwę bagażnika bo bardzo łatwo te miejsca porysować.
Można także rozważyć opcję zabezpieczenia ceramiką lakieru. Nie jest to tanie bo pakiet to około 5 tysięcy
ale dają gwarancję na 5 lat, ja taką dostałem u mojego dealera.
Życzę udanego wyboru i zadowolenia z auta.
R
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 21:06
Posty: 34
Skąd: Wieliczka
Auto: Było: 2.0-G, Energy,AT
Jest: 2023 -2.5 Homura, 4x4 AT

Postprzez rafalk1991 » 16 paź 2023, 12:46

Dziękuję za odpowiedź :)
Nie mam porównania jak CX-5 się zachowuje przy 2.0, jednak po obejrzeniu wielu artykułów oraz jeździe próbnej 2.5 jest super i nie chce mniejszego :)
Z tego co czytałem to Nappa z wentylacją napewno umili zimy oraz lata, a do zwykłych siedzeń napewno nie wrócę.

A brał Pan jakieś zabezpieczenie wewnątrz oprócz zabezpieczenia lakieru? Fakt 5 tysięcy trochę dużo.
Jeszcze jedno pytanko, warto brać koła zimowe oraz zapasowe u dealera?
Początkujący
 
Od: 16 paź 2023, 08:54
Posty: 4

Postprzez Rycho52 » 16 paź 2023, 16:27

Jeśli chodzi o zabezpieczenia lakieru to także miał być robiony środek, ale nie bardzo wiem na czym to polegało. Cena za usługę konkretna, ale ja to dostałem w pakiecie cenowym Może warto się potargować?
W ofercie dodatków mazda oferuje zimowe Yokohamy 19 z felgami z około 10tyś.To trochę dużo. Warto poczytać opinie nt opon zimowych. Myślę, że można kupić zestaw felg i kół zimowych za 6-8tyś.
Zdecydowałem się kupić zimówki poza mazdą a felgi na zimę może w przyszłości.
Pozdrawiam
R
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 21:06
Posty: 34
Skąd: Wieliczka
Auto: Było: 2.0-G, Energy,AT
Jest: 2023 -2.5 Homura, 4x4 AT

Postprzez czarek01 » 25 paź 2023, 10:41

W wersji Homura i pakietem Komfort dostajesz fotele skórzane z wentylacją. To nie jest skóra Nappa ale daje radę. Ta wersja jak dla mnie wygląda z zewnątrz dużo lepiej niż sport – line.
Zdecydowałem się na ceramikę na lakier, felgi oraz szyby. Wewnątrz impregnacja skóry z kierownicą włącznie. Całość 4,6tys z gwarancją 5lat.

PS. AWD nie brałem ponieważ w wcześniejsza mazda cx 5 z 2020 też nie była w tej opcji i dla nas napęd na przód był wystarczający (jazda pa warszawie i okolicach). Ale jeśli potrzebujesz AWD to brać.

W 2022 zdecydowaliśmy sie na koleją cx 5 ponieważ w tej cenie ma już aut w takiej jakości i wyposażeniu oraz gabarytach.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2017, 20:32
Posty: 31 (6/1)
Auto: Now
Mazda CX5 SkyPrestige
2020 2,5l
&
Mazda 3 Hikari
2020 150KM

Postprzez rafalk1991 » 31 paź 2023, 10:46

Rycho52 napisał(a):Jeśli chodzi o zabezpieczenia lakieru to także miał być robiony środek, ale nie bardzo wiem na czym to polegało. Cena za usługę konkretna, ale ja to dostałem w pakiecie cenowym Może warto się potargować?


czarek01 napisał(a):Zdecydowałem się na ceramikę na lakier, felgi oraz szyby. Wewnątrz impregnacja skóry z kierownicą włącznie. Całość 4,6tys z gwarancją 5lat.


Napewno będę pytał o dodatkowe zabezpieczenia oraz próbował coś utargować.

Rycho52 napisał(a):W ofercie dodatków mazda oferuje zimowe Yokohamy 19 z felgami z około 10tyś.To trochę dużo. Warto poczytać opinie nt opon zimowych. Myślę, że można kupić zestaw felg i kół zimowych za 6-8tyś.


Zgadzam się! Koła zimowe 19 cali to obecnie 10 698,48 zł. Na allegro znalazłem ładny nowy komplet za nie całe 4k zł + opony za około 2,6k to jest duża różnica! Można spokojnie liczyć 4k w kieszeni.
Jedyny plus to auto by wyjechało na zimówkach i letnie w bagażniku.

Nam się podobają obie wersje Homura oraz Sports-Line. Patrząc na konfigurator online to tylko 1000 zł różnicy więc to nie jest dużo! Chyba bym wolał dopłacić do tego.

Czas jeszcze pokaże. Teraz i tak musimy chwilkę odpuścić ale pewnie na Święta już będzie decyzja :)

A jeszcze mam kilka pytań:
– pytałem w salonie o szybę czołową podgrzewaną. Powiedzieli, że tylko dół szyby się podgrzewa, tam gdzie są wycieraczki. Może ktoś się wypowiedzieć jak to się sprawdza w praktyce? Obecnie w V40 mam całą szybę podgrzewaną i złego słowa nie mogę powiedzieć :)
– Jest szansa, że do europy wejdzie silnik 2.5 Turbo czy nikłe szanse? :)
Początkujący
 
Od: 16 paź 2023, 08:54
Posty: 4

Postprzez daroMW » 1 lis 2023, 16:52

Szyba podgrzewana jest w miejscu położenia "spoczynkowego- dół szyby" wycieraczek, oraz pas ok. 3 cm wzdłuż słupka "A" na szybie przedniej lewa strona (kierowca). Dla mnie świetna sprawa. Szybko odmraża i w moich spostrzeżeniach ma to wpływ na zużycie kompletu piór wycieraczek (wycieraczki kupuję w Salonie – wymieniam nie częściej niż co rok do 1,5 roku). Cena trochę wyższa, ale warto.
Co do silnik 2,5T – niestety niedostępny u nas. Widziałem kilka wideo recenzji. Wygląda na mocniejszy, a w rzeczywistości może być niezauważalna różnica ze zwykłym 2,5. Gdyby był taki 2,5 T z manualem (bo z tego co widziałem u Wielkiego Brata – jest tylko w wersji automat i AWD) to mogło by być ciekawie.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2018, 20:29
Posty: 35 (2/1)
Skąd: Sławno
Auto: CX-5 v.2017(KF)/FWD/2.0/MT/SkyEnergy/2018

Postprzez rafalk1991 » 9 lis 2023, 11:35

Dziękuję za porady :)

Jest jeszcze jeden wątek który mnie męczy....ruda. Przejmować się tym czy nie?
Prawda jest taka, że w każdym nowym samochodzie może być coś; usterki, elektryka itp.
Wiem, że ruda męczy Mazdy od lat, jednak z drugiej strony jeśli się dobrze dba o pojazd to powinno być problemów?

Mógłby jeszcze ktoś się wypowiedzieć na temat kosztów eksploatacji/serwisów itp?
W podobnym przedziale cenowym można dostać auto premium np. XC60 czy GLC jednak sam serwis pewnie będzie o wiele droższy.
Początkujący
 
Od: 16 paź 2023, 08:54
Posty: 4

Postprzez daroMW » 9 lis 2023, 11:52

Odnośnie rdzy nie zauważam tragedii po 5 latach. Stan lakieru nie ma co narzekać.
Koszty serwisu są "normalne" na tle rynku serwisowego. To Japoniec więc niby powinno być drożej, tak uważają inni, a nie jest. Eksploatacja normalna. Wymieniłem klocki przód i tył oraz tarcze tył. Aktualny przebieg 103 tys. Ja polecam !
Nie znam rocznika 2023, więc nie doradzę. Zresztą każdy ma prawo do swojej oceny. Dla mnie liczyło się prowadzenie auta (porównywałem do Subaru XV w 2018r. oraz Suzuki). Wybrałem napęd przód i skrzynia manual, silnik 2.0 165KM. Nie żałuję!
Powodzenia
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2018, 20:29
Posty: 35 (2/1)
Skąd: Sławno
Auto: CX-5 v.2017(KF)/FWD/2.0/MT/SkyEnergy/2018

Postprzez jan-os » 20 gru 2023, 12:40

Jak miałeś całą podgrzewaną przednią szybę to tutaj może ci jej brakować.

Ja mam od 3 tygodni wersję 2,5 AWD AT exclusive-line i fotele białe z wentylacją.
Wygląda super, jeździ super.
Jazdę próbną miałem w lecie i wentylowane fotele – bajka.
Ja mam styl jazdy dynamiczny, teraz miałem 2,0 2WD i w zimie i w lecie na mokrym co chwilę boksowały mi koła przy ruszaniu. Teraz nie ma szans na to i można znacznie szybciej ruszyć – dla mnie to bardzo ważne.

Znalazłem 2-3 minusy:
– adaptacyjne ledy – według mnie za mało pól diodowych i tak średnio to chodzi,
– radio – między poziomem 2 a 3 jest duża różnica, często 2 to za cicho a 3 już za głośno,
– pierdoła: dźwięk zimnego silnika – nieprzyjemny.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2008, 12:09
Posty: 29
Skąd: Przeworsk
Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9