Jest już wprawdzie podobny wątek w dziale CX-5 ale to raczej nie mój przypadek. Analogiczna sytuacja jest natomiast opisana w dziale dot. Mazdy 3.
Problem polega na losowym braku możliwości uruchomienia pojazdu. Zdarza się to raz czy dwa w miesiącu i jest cholernie irytujące. Samochód to Mazda CX-5, 2.0 benzyna z 2018r., kupiony jako nowy więc mam pewność, że nie miał żadnych przygód. Po wejściu do samochodu i wciśnięciu sprzęgła zapala się zielona kontrolka kluczyka na tablicy przyrządów i zielona dioda na przycisku Start/Stop. Po naciśnięciu przycisku nie dzieje się absolutnie nic oprócz delikatnego "tykania" w tle – nie zapalają się żadne lampki na tablicy przyrządów, a samochód oczywiście nie odpala. Po kilkunasto- czy kilkudziesięciokrotnym naciskaniu przycisku Start/Stop w końcu odpala i tak do następnego razu. Sprawa trwa już ok. 2 lat – niestety po gwarancji. Problem był zgłaszany w ASO ale pierwsze reakcje to sugestia zmiany baterii w kluczyku i akcesoryjnym immobilizerze Omega. Oczywiście nic to nie dało. Zleciłem diagnostykę komputerową w ASO, która oczywiście nic nie wykazała. Skonsultowałem sprawę z elektrykiem z ASO wskazując mu na schemacie układu rozruchowego dwóch potencjalnych podejrzanych tj. przycisk Start/Stop lub przekaźnik rozruchu (przypadek opisany w dziale dot. Mazdy 3). Zasugerował on jednak, że sprawcą problemu może być akcesoryjny immobilizer Omega. Zleciłem więc jego demontaż licząc, że to załatwi problem. Niestety nie załatwiło – auto znowu strzeliło focha i nie chciało odpalić.
Podzielcie się informacjami, czy ktoś miał do czynienia z podobnym przypadkiem i jak udało się go rozwiązać.
CX-5 nie odpala
Strona 1 z 1
KP68 i ja mam tak samo. Identycznie jak opisałeś. Niestety nie znalazłem rozwiązania jeszcze.
Myślałem, że mam odosobniony przypadek i będę zmuszony to zaakceptować.
Wiele tutaj doświadczonych użytkowników, może nam coś doradzą i podpowiedzą.
Myślałem, że mam odosobniony przypadek i będę zmuszony to zaakceptować.
Wiele tutaj doświadczonych użytkowników, może nam coś doradzą i podpowiedzą.
Wygląda na to,że zaczyna być nas więcej – identyczny przypadek dotyczący CX-3: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9#p3478749
- Od: 22 cze 2023, 22:19
- Posty: 7
- Auto: CX-5, 2.0, 2018
Mały update wątku. Próbuję naprawić auto poprzez wymianę elementów układu rozruchowego, niestety metodą "na chybił-trafił". Jak na razie wymiana przekaźnika rozrusznika (Starter Relay) nie przyniosła efektu. Samochód dalej ma fochy i w zdarza mu się nie uruchomić jak w opisie na początku.
- Od: 22 cze 2023, 22:19
- Posty: 7
- Auto: CX-5, 2.0, 2018
Możliwe punkty do sprawdzenia.
1. bateria omega lub kluczyk
2. przejście systemu bezpieczeństwa auta w stan wyłączenia odbiornika po dłuższym czasie, rozdział 3-57 instrukcja, system zabezpieczenia przed kradzieżą
3. Telefon komórkowy lub inny silny sygnał elektromagnetyczny w pobliżu omega kluczyk
4. Inny kluczyk w pobliżu
U mnie na razie spokój, chyba tylko informatyk tu pomoże.
Pozdrawiam
1. bateria omega lub kluczyk
2. przejście systemu bezpieczeństwa auta w stan wyłączenia odbiornika po dłuższym czasie, rozdział 3-57 instrukcja, system zabezpieczenia przed kradzieżą
3. Telefon komórkowy lub inny silny sygnał elektromagnetyczny w pobliżu omega kluczyk
4. Inny kluczyk w pobliżu
U mnie na razie spokój, chyba tylko informatyk tu pomoże.
Pozdrawiam
Witam, jestem posiadaczem Mazdy CX5 i z uwagi na to że jest zamontowana w niej instalacja gazowa Prins DLM z ciekłym wtryskiem gazu i gorzej paliła zostały wymienione wtryski. Po dwóch dniach zauważyłem że nie jest podłączona wtyczka do Zawór elektromagnetyczny zmiany rozrządu, więc ją podłączyłem i teraz nie mogę jej zapalić
Pomóżcie
Pytanie czy da się ją teraz uruchomić bez podpięcia do komputera w ASO
Pomóżcie
Pytanie czy da się ją teraz uruchomić bez podpięcia do komputera w ASO
- Od: 30 kwi 2022, 11:17
- Posty: 3
- Skąd: Kraków
- Auto: MAZDA CX5
GH 2.0 B 165KM
2015r.
daroMW napisał(a):Możliwe punkty do sprawdzenia.
1. bateria omega lub kluczyk
2. przejście systemu bezpieczeństwa auta w stan wyłączenia odbiornika po dłuższym czasie, rozdział 3-57 instrukcja, system zabezpieczenia przed kradzieżą
3. Telefon komórkowy lub inny silny sygnał elektromagnetyczny w pobliżu omega kluczyk
4. Inny kluczyk w pobliżu
U mnie na razie spokój, chyba tylko informatyk tu pomoże.
Pozdrawiam
Dziękuje za odpowiedź – niestety sprawa jest poważniejsza. Akcesoryjny immobilizer Omega został całkowicie usunięty, przypadek problemu z odpaleniem miałem dosłownie w następnym dniu po wymianie baterii kluczyka w ASO, problemy zdarzają się bez względu na to czy w samochodzie jest jeden czy dwa kluczyki, telefon trzymam w kieszeni drzwi a więc z dala od czujnika.
- Od: 22 cze 2023, 22:19
- Posty: 7
- Auto: CX-5, 2.0, 2018
Opowieści ciąg dalszy. Problem z losowym brakiem możliwości uruchomienia pojazdu cały czas występuje. Podczas kolejnej diagnostyki w ASO pojawił się błąd DTC B1026-96-08 SSU elektrycznej blokady kolumny kierownicy. Zgodnie z dokumentacją producenta do wymiany jest moduł SSU czyli Start Stop Unit, co już jest dość kosztowne.
Przy okazji dziękuję koledze "mirole" z innego Forum, który miał identyczny przypadek i szczegółowo go opisał w korespondencji.
Przy okazji dziękuję koledze "mirole" z innego Forum, który miał identyczny przypadek i szczegółowo go opisał w korespondencji.
- Od: 22 cze 2023, 22:19
- Posty: 7
- Auto: CX-5, 2.0, 2018
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9