Strona 1 z 1

Niedogrzany silnik

PostNapisane: 16 gru 2022, 14:31
przez rafall
Cześć. Silnik nie chce się nagrzać przy włączonym ogrzewaniu. Jeżeli wyłączę ogrzewanie to po jakimś czasie temperatura osiąga tą roboczą wartość i wtedy już jest ok natomiast trwa to dłużej niż było do tej pory. Od razu uprzedzam, że nie jest to moja pierwsza zima z tym autem i wiem, że kiedyś trwało to dużo krócej. Podejrzewam termostat ale piszę do Was bo może ktoś miał podobnie i coś podpowie co sprawdzić albo zrobić. Terminy w moim serwisie na styczeń.
Pozdrawiam

Re: Niedogrzany silnik

PostNapisane: 16 gru 2022, 19:51
przez kapete
Zauważyłem u siebie podobny problem.
Jechałem prawie 100 km po śniegu i lodzie. Ogrzewanie prawie na max. Obroty nie przekraczały 2000 a często wyraźnie mniej.
Temperatura oscylowała około 82 stopni i spadało jeszcze niżej gdy popadłem za ciężarówkę. Czasami przełączałem skrzynię na tryb ręczny, żeby przytrzymać na wyższych obrotach, ale po powrocie na D obroty spadały a z nimi temperatura.
Czyli faktycznie coś jest nie halo z utrzymywaniem temperatury.
Fakt, że przy normalnej jeździe nie ma problemu z dogrzaniem silnika.

Re: Niedogrzany silnik

PostNapisane: 17 gru 2022, 20:20
przez rafik85
W trasę wkładaj tekturę za atrapę :)

Re: Niedogrzany silnik

PostNapisane: 19 gru 2022, 12:03
przez kapete
Zastanawiam się, czy faktycznie nie trzeba będzie tak robić... <płacze>
W weeked jeździłem już po "esce" tak ok. 130km/h a temperatura i tak oscylowała wokół 82 stopni.
Tak wygląda jakby termostat nie do końca spełniał swoją rolę.
Moje auto przyjechało z Californii może tam jest założony "zimniejszy" termostat, który wcześniej się otwiera? Chociaż jak popatrzyłem na katalog termostatów montowanych w naszych autach, to temperatura otwarcia jest 82 (Mahle).
Teraz nie mam już pomysłu co z tym fantem zrobić. Czy wogóle trzeba się tym przejmować?

Re: Niedogrzany silnik

PostNapisane: 19 gru 2022, 14:12
przez kriu
Gdy wwiewa pod maskę powietrze o temp. np. -10 stopni lub mniej powoduje to naprawdę mocne wychładzanie całej komory silnika. Już od kilku lat BMW (być może inne marki także) stosuje w swoich modelach żaluzje na wlocie na chłodnicę. Gdy jest zimno automatycznie się zamykają.
Patent z zasłanianiem chłodnice stosował mój Tato we Fiacie 125p.
Miał takie fajne cieniutkie blachy aluminiowe, które można było przesuwać na boki.
Pamiętam, że np. we Fiacie Punto 1.1 przy silnych mrozach ogrzewanie całkowicie nie dawało rady.
Temp. silnika spadała a grzanie było ledwo-ledwo.

Re: Niedogrzany silnik

PostNapisane: 19 gru 2022, 23:01
przez rafik85
Mazda w USA też taką aktywną żaluzję posiadała. Ale Polak tanio naprawia powypadkowe i żaluzji już nie montuje.

Re: Niedogrzany silnik

PostNapisane: 20 gru 2022, 10:46
przez kapete
Moje auto jest bez wypadkowe i żaluzji nie posiada. Sprowadzone do kraju jako mienie przesiedleńcze.
Tak że Twoja koncepcja dotycząca żaluzji nie jest słuszna w przypadku mojej Mazdy.