dzisiaj moją CX-5 2012 benz 2.0 benz, dopadł problem – po odpaleniu auto od razu gaśnie i zegarach pojawia się całe litanie błędów. Proszę o wsparcie w znalezieniu przyczyny usterki. Poniżej zamieszczam kody błędów z forscan.
Czy przyczyną może być padnięty przepływomierz?
Weryfikując w sieci problem są różne odpowiedzi i przypadki – aku, czujnik stopu, oraz również przepływomierz(MAF).
Z góry dziękuje za udzielone odpowiedzi i pomoc.
===TCM DTC U0442:00-2F===
Kod: U0442 – Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM)/PCM B
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 0.00 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 22 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 0 1/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 0.0 km/h – Prędkość pojazdu
-IAT: 23 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-TP: 10.98 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 0 s – Czas od uruchomienia silnika
-VPWR: 11.64 V – Napięcie modułu sterującego
-APP_D: 15.69 % – Położenie pedału przyspiesznika D
-APP: 0.00 % – Położenie pedału przyspieszenia.
-APP: 0.00 % – Położenie pedału przyspieszenia.
-SLIP_VALUE: 0 1/min – Wartość bezwzględna poślizgu
-HTM_DIS: 0.0 km – Odległość przebyta od włączenia trybu pracy w warunkach wysokiej temperatury.
-HTM_DIS: 0.0 km – Odległość przebyta od włączenia trybu pracy w warunkach wysokiej temperatury.
-GEAR_SEL: error – Położenie wybierania biegów
-GEAR_SEL: error – Położenie wybierania biegów
-TSS: 0 1/min – Prędkość wałka turbiny
-TSS: 0 1/min – Prędkość wałka turbiny
-OSS: 0 1/min – Prędkość wałka głównego.
-OSS: 0 1/min – Prędkość wałka głównego.
-TFT: 23 °C – Temperatura płynu w skrzyni biegów
-TFT: 23 °C – Temperatura płynu w skrzyni biegów
-LOCK_UP: WYŁ¦CZONY – Stan blokowania przekładni hydrokinetycznej
-LOCK_UP: WYŁ¦CZONY – Stan blokowania przekładni hydrokinetycznej
-OIL_PRES_SW2: Off – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 2
-OIL_PRES_SW1: Off – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 1
-OP_SW2: Off – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 2
-OP_SW1: Off – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 1
-SS_ON_OFF: Off – Zawór elektromagnetyczny włączania/wyłączania
-SS_ON-OFF: Off – Zawór elektromagnetyczny włączania/wyłączania
-EOP: Off – Elektryczna pompa oleju
-TORQUE_DES: 270.0 Nm – Wymagany moment obrotowy silnika
-G_INHIBIT_R: Off – Blokada zmiany biegu – bieg wsteczny
-G_INHIBIT_N: Off – Blokada zmiany biegu – położenie neutralne
-G_INHIBIT_6: Off – Blokada zmiany biegu – 6. bieg
-G_INHIBIT_5: Off – Blokada zmiany biegu – 5. bieg
-G_INHIBIT_4: Off – Blokada zmiany biegu – 4. bieg
-G_INHIBIT_3: Off – Blokada zmiany biegu – 3. bieg
-G_INHIBIT_2: Off – Blokada zmiany biegu – 2. bieg
-G_INHIBIT_1: Off – Blokada zmiany biegu – 1. bieg
-OIL_PRES_SW4: Off – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 4
-OIL_PRES_SW3: Off – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 3
-EOP_RLY: Off – Przekaźnik elektrycznej pompy oleju
-OP_SW4: Off – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 4
-OP_SW3: Off – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 3
-EOP_RLY: Off – Przekaźnik elektrycznej pompy oleju
-UPSHIFT_REV: Off – Zapis zmian biegu na wyższy żądanych przez układ sterowania pracą silnika
===END TCM DTC U0442:00-2F===
===PCM DTC P061B:00-AF===
Kod: P061B – Dzialanie wewnetrzne modulu sterujacego obliczaniem momentu obrotowego
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-FUELSYS: OL – Drive – Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-LOAD: 0.00 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 22 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-SHRTFT1: 0.00 % – Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 0.00 % – Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 99.0 kPa – Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 0 1/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 0.0 km/h – Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 0.00 ° – Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 23 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 0.00 g/s – Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 11.37 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 0 s – Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 550.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 0.00 % – Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 74.90 % – Poziom paliwa
-WARM_UPS: 0 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 0.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-BARO: 99.0 kPa – Ciśnienie barometryczne.
-CATEMP11: 22 °C – Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1
-VPWR: 11.64 V – Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 0.00 % – Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.648 :1 – Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 1.57 % – Względne położenie przepustnicy
-TP_B: 10.98 % – Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 15.69 % – Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 7.84 % – Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 1.57 % – Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FUEL_TYPE: Gas – Rodzaj paliwa obecnie stosowanego w pojeździe
-SHRTFT12: 0.00 % – Chwilowa korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-LONGFT12: 0.00 % – Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
===END PCM DTC P061B:00-AF===
===PCM DTC P0102:00-AF===
Kod: P0102 – Niska wartość sygnału wejściowego w obwodzie A przepływomierza masowego lub objętościowego powietrza
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-FUELSYS: OL – Drive – Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-LOAD: 0.00 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 22 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-SHRTFT1: 0.00 % – Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 0.00 % – Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 99.0 kPa – Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 0 1/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 0.0 km/h – Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 0.00 ° – Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 23 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 0.00 g/s – Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 10.98 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 0 s – Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 540.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 0.00 % – Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 75.69 % – Poziom paliwa
-WARM_UPS: 0 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 0.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-BARO: 99.0 kPa – Ciśnienie barometryczne.
-CATEMP11: 22 °C – Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1
-VPWR: 11.64 V – Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 0.00 % – Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.648 :1 – Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 1.57 % – Względne położenie przepustnicy
-TP_B: 10.98 % – Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 15.69 % – Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 7.84 % – Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 1.57 % – Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FUEL_TYPE: Gas – Rodzaj paliwa obecnie stosowanego w pojeździe
-SHRTFT12: 0.00 % – Chwilowa korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-LONGFT12: 0.00 % – Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
===END PCM DTC P0102:00-AF===
===OBDII DTC P061B-C===
Kod: P061B – Dzialanie wewnetrzne modulu sterujacego obliczaniem momentu obrotowego
Status:
– Potwierdzony – usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC P061B-C===
===ICA DTC U0415:68-2A===
Kod: U0415 – Nieprawidłowe dane odebrane z modułu A” sterującego układem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania (ABS)
Dodatkowe symptomy usterki:
– Informacje o zdarzeniu
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Inteligentne wspomaganie hamulców podczas jazdy po mieście
Zamrożone ramki :
-TOTAL_TIME: 304641449 s – Czas całkowity
-TOTAL_DIST: 107669.0 km – Całkowity (przebyty) dystans
===END ICA DTC U0415:68-2A===
===ICA DTC U0401:68-2A===
Kod: U0401 – Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
– Informacje o zdarzeniu
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Inteligentne wspomaganie hamulców podczas jazdy po mieście
Zamrożone ramki :
-TOTAL_TIME: 304641451 s – Czas całkowity
-TOTAL_DIST: 107669.0 km – Całkowity (przebyty) dystans
===END ICA DTC U0401:68-2A===
===4X4M DTC U0401:68-0A===
Kod: U0401 – Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
– Informacje o zdarzeniu
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący układem 4x4
Zamrożone ramki :
-TOTAL_TIME: 304641408 s – Czas całkowity
-TOTAL_DIST: 107669.0 km – Całkowity (przebyty) dystans
-IC_VPWR: 11.75 V – Zasilanie zestawu wskaźników
-AAT: 22 °C – Temperatura powietrza otoczenia
-PWR_MODE_KEY: Ignition On (Position 2) – Stan kluczyka w trybie zasilania
-IG-ON_TIMER: 41 s – Liczba wystąpień od czasu włączenia zapłonu
===END 4X4M DTC U0401:68-0A===
===ABS DTC U0401:00-2B===
Kod: U0401 – Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
Zamrożone ramki :
-TOTAL_TIME: 304641404 s – Czas całkowity
-TOTAL_DIST: 107669.0 km – Całkowity (przebyty) dystans
-IC_VPWR: 11.75 V – Zasilanie zestawu wskaźników
-AAT: 22 °C – Temperatura powietrza otoczenia
-PWR_MODE_KEY: Ignition On (Position 2) – Stan kluczyka w trybie zasilania
===END ABS DTC U0401:00-2B===
===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu SRS
===END RCM DTC Brak===
===AFS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Układ reflektorów adaptacyjnych
===END AFS DTC Brak===
===SSU DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Jednostka układu Stop-Start
===END SSU DTC Brak===
===EPS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy
===END EPS DTC Brak===
===F_BCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący układami przedniej części nadwozia
===END F_BCM DTC Brak===
===IC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Tablica przyrządów
===END IC DTC Brak===
===FSC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Kamera przednia
===END FSC DTC Brak===
===RVM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Monitorowanie przestrzeni z tyłu pojazdu
===END RVM DTC Brak===
===R_BCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący układami tylnej części nadwozia
===END R_BCM DTC Brak===
===EATC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Elektroniczna automatyczna regulacja temperatury
===END EATC DTC Brak===
===ACU DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Zespół sterujący systemem audio
===END ACU DTC Brak===