CX-5 2019 2.0B – błąd P025D

Cześć,
Mam pytanie/problem otóż po podłączeniu mazdy pod kompa z forscanem pojawia się błąd P025D.
Na desce nic się nie świeci jedyne co to istop nie działa (ale nie wiem czy poprzedni właściciel tego jakoś nie wyłączył). Czasem mam wrażenie że mazda musi więcej razy obrócić rozrusznikiem, żeby zapaliła.. po za tym tyle.. nie zauważyłem spadku mocy czy innych objawów podczas jazdy.
Nie wiem czy się jakoś Tym przejmować? Auto jest z prywatnego importu, nie na gwarancji (mam jakaś gwarancje komisową)
ewentualnie gdzie w Małopolsce mógłby mi ktoś na to spojrzeć o co chodzi..
Poniżej zrzut z FORSCAN-a:
Kod: P025D – Moduł pompy paliwa "A" Wysoka wartość sygnału w obwodzie sterującym
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-FUELSYS: Open Loop – Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-LOAD: 74.51 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 32 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-SHRTFT1: 0.00 % – Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 5.47 % – Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 82.0 kPa – Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 1407 1/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 0.0 km/h – Prędkość pojazdu
-SPARKADV: -20.00 ° – Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 28 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 17.78 g/s – Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 24.71 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 6 s – Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 30130.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 0.00 % – Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 32.55 % – Poziom paliwa
-WARM_UPS: 0 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 0.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-BARO: 99.0 kPa – Ciśnienie barometryczne.
-CATEMP11: 93 °C – Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1
-VPWR: 12.28 V – Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 67.06 % – Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.648 :1 – Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 14.90 % – Względne położenie przepustnicy
-TP_B: 24.71 % – Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 15.29 % – Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 7.84 % – Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 18.04 % – Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FUEL_TYPE: Gas – Rodzaj paliwa obecnie stosowanego w pojeździe
-SHRTFT12: 0.00 % – Chwilowa korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-LONGFT12: 0.00 % – Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-FRP_ABS: 30130.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej (absolutne)
-ECT2_SUP: Tak – Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik 1 obsługiwany
-ECT1_SUP: Tak – Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik 1 obsługiwany
-ECT2: 29 °C – Temperatura płynu chłodzącego silnik 2 – napięcie
-ECT1: 32 °C – Czujnik 1 temperatury płynu chłodzącego silnik
Mam pytanie/problem otóż po podłączeniu mazdy pod kompa z forscanem pojawia się błąd P025D.
Na desce nic się nie świeci jedyne co to istop nie działa (ale nie wiem czy poprzedni właściciel tego jakoś nie wyłączył). Czasem mam wrażenie że mazda musi więcej razy obrócić rozrusznikiem, żeby zapaliła.. po za tym tyle.. nie zauważyłem spadku mocy czy innych objawów podczas jazdy.
Nie wiem czy się jakoś Tym przejmować? Auto jest z prywatnego importu, nie na gwarancji (mam jakaś gwarancje komisową)
ewentualnie gdzie w Małopolsce mógłby mi ktoś na to spojrzeć o co chodzi..
Poniżej zrzut z FORSCAN-a:
Kod: P025D – Moduł pompy paliwa "A" Wysoka wartość sygnału w obwodzie sterującym
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-FUELSYS: Open Loop – Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-LOAD: 74.51 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 32 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-SHRTFT1: 0.00 % – Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 5.47 % – Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 82.0 kPa – Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 1407 1/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 0.0 km/h – Prędkość pojazdu
-SPARKADV: -20.00 ° – Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 28 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 17.78 g/s – Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 24.71 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 6 s – Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 30130.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej
-EVAP_PCT: 0.00 % – Polecenie spustu par paliwa
-FLI: 32.55 % – Poziom paliwa
-WARM_UPS: 0 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 0.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-BARO: 99.0 kPa – Ciśnienie barometryczne.
-CATEMP11: 93 °C – Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1
-VPWR: 12.28 V – Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 67.06 % – Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.648 :1 – Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 14.90 % – Względne położenie przepustnicy
-TP_B: 24.71 % – Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 15.29 % – Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 7.84 % – Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 18.04 % – Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-FUEL_TYPE: Gas – Rodzaj paliwa obecnie stosowanego w pojeździe
-SHRTFT12: 0.00 % – Chwilowa korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-LONGFT12: 0.00 % – Długotrwała korekta dawki paliwa (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
-FRP_ABS: 30130.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej (absolutne)
-ECT2_SUP: Tak – Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik 1 obsługiwany
-ECT1_SUP: Tak – Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik 1 obsługiwany
-ECT2: 29 °C – Temperatura płynu chłodzącego silnik 2 – napięcie
-ECT1: 32 °C – Czujnik 1 temperatury płynu chłodzącego silnik