Opiszę krótko swoją przygodę: Sprowadziłem CX-5 AWD 2.0 benzyna automat z USA. Auto było delikatnie bite w bok (silnik nie ruszony), zostało naprawione i zacząłem nim jeździć tak od stycznia 2019 roku. Wszystko wydawało mi się ok póki nie pojechałem w trasę (autostrada w Niemczech) oraz wizyty u mechanika (o czym później) i mówiąc kolokwialnie przycisnąłem gaz do dechy. Ku mojemu zdziwieniu prędkość maksymalna mojego egzemplarza wyniosła oszałamiającą wartość 170km/h przy czym osiągałem taką prędkość na 4 biegu przy 6200obr/min. Następnie skrzynia wrzucała 5 bieg obroty spadały na poziom 4200obr/min i już wyżej nie wchodziły a nawet spadały do poziomu 4000obr/min i prędkość wtedy wynosiła 160km/h pomimo gazu do dechy.
Wydaję mi się to dziwne i myślę, że samochód powinien do około 200km/h się rozpędzić.
Wracając do swojego mechanika opowiedziałem mu o przypadku i zostawiłem auto. Sprawdzał różne rzeczy nie znam się dokładnie, ale jakieś ciśnienia podawania paliwa, świece, kable zapłonowe, diagnostyka itd. Dobił mnie informacją, że miał innego klienta z takim samym autem w sensie silnikiem i mówi, że moje auto dużo gorzej jeździ od tego bliźniaczego (przyspiesza). W rezultacie nie znalazł nic co by było nieprawidłowego. Za jego namową odwiedziłem hamownie.
Na hamowni wynik zbliżony do serii 162km i 201,7 Nm. Pomyślałem, że jakiś kaganiec musi mieć założony, dzwoniłem do swojego elektryka, który się specjalizuje w Mazdach, ale mówi że z moim autem wszystko jest w porządku takie osiągi jak na ten silnik są normalne i z jego wiedzy wynika, że żadnych kagańców na tych autach nie było.
Do tego wszystkiego jak spotykam na autostradach CX-5'y i próbuję za nimi nadążyć to niestety wszystkie odchodzą, a ja zostaję w tyle. Chyba, że mam szczęście i trafiam na same 2,5l
Podsumowując mam pytania do użytkowników CX-5 2.0 AWD Automat i ogólnie do użytkowników CX-5.
1. Czy z moim autem wszystko jest ok ? (prędkość maksymalna)
2. Szukać jakiejś blokady (kagańca) ?