Docieranie nowego silnika
Strona 1 z 1
Witam, pytanie może trochę dziwne, moja Cx5 ma przejechane już trochę ponad 1000km, olej wymieniony na nowy, maksymalna prędkość z jaką tej pory jeździłem nieco ponad 100km/h. Czy przekroczyłem 4tys obrotów? Wydaje mi się, że starałem się jeździć poniżej czyli ponad 3 poniżej 4 czy to dobrze czy nie, sam już nie wiem bo tyle się naczytalem o jeździe przez pierwszy 1000km, że głowa mała.. W końcu dochodzę do pytania, planowałem dłuższy wyjazd ponad 200km, pierwszy taki długi od zakupu auta, jednak trasa obejmowałaby juz autostrady. Prędkość max 120km/h lub trasy poza miastem 80do 100km/h moje zasadnicze pytanie brzmi czy po tym 1000km mogę już jechać dłużej z jednostajną wysoką prędkością jak na autostradzie i wkręcać już na rozgrzanym na wysokie obroty, żeby go nie zamulić? Czy jeszcze lepiej nie I odczekać do ewentualnie ilu km przejechanych? Wybaczcie za długi wywód, ale chcę jak najlepiej zadbać o samochód od początku. Z góry dziękuję za wszelką pomoc i sugestie.
- Od: 7 lip 2019, 09:37
- Posty: 7
- Auto: CX-5 2.0 165hp SkyDream
Bodom napisał(a):moje zasadnicze pytanie brzmi czy po tym 1000km mogę już jechać dłużej z jednostajną wysoką prędkością jak na autostradzie i wkręcać już na rozgrzanym na wysokie obroty, żeby go nie zamulić?
Możesz, możesz, szerokiej i bezpiecznej drogi
Na szczęście na naszej autostradzie trudno o spokojną, jednostajną jazdę. Ja po przejechaniu pierwszych 80km po mieście od razu pojechałem w trasę blisko 450km po autostradzie. Unikałem tylko tempomatu i uwierz mi przy tym co się dzieje na polskich autostradach to szeroko używałem obrotów tak do 5000.
W salonie oczywiście usłyszałem, że nie trzeba nic docierać i wystarczy zdrowy rozsądek z czym się zgadzam. Nie wkręcałem, nie pałowałem, a dodatkowo na autostradzie ja już dorosłem do tego, że nie muszę jechać 200km/h.
Z ciekawostek mogę Ci powiedzieć, że przy 19 000 poziom oleju u mnie był na minimum. Druga wymiana po 15 000 i ubytek na bagnecie też był widoczny (tak w połowie normy). Kolejna zmiana też po 15 000 i to samo. Olej zmieniłem na 5w30. Czy to ma związek nie wiem. Na forum Mazdy 6 wyczytałem, że ten silnik 2.0 tak miewa, że konsumuje olej. Norma to oczywiście 1l/1000km
W salonie oczywiście usłyszałem, że nie trzeba nic docierać i wystarczy zdrowy rozsądek z czym się zgadzam. Nie wkręcałem, nie pałowałem, a dodatkowo na autostradzie ja już dorosłem do tego, że nie muszę jechać 200km/h.
Z ciekawostek mogę Ci powiedzieć, że przy 19 000 poziom oleju u mnie był na minimum. Druga wymiana po 15 000 i ubytek na bagnecie też był widoczny (tak w połowie normy). Kolejna zmiana też po 15 000 i to samo. Olej zmieniłem na 5w30. Czy to ma związek nie wiem. Na forum Mazdy 6 wyczytałem, że ten silnik 2.0 tak miewa, że konsumuje olej. Norma to oczywiście 1l/1000km
Tutaj sporo osób ma ten silnik w 3 BM/BN I jakoś nie rzuciło mi się w oczy nic, co by sugerowało spalanie oleju. Ale jak chcesz być pewnym, zapraszam do działu BM/BN, sekcja silników spalinowych i tam zapytaj, bądź poszukaj tematu docierania silnika – gwarantuję, że taki tam jest.
Twoje obecne pytanie również powinno znajdować się w poddziale silników i zawierać słowa "docieranie silnika"
Twoje obecne pytanie również powinno znajdować się w poddziale silników i zawierać słowa "docieranie silnika"
- Od: 14 cze 2006, 00:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Jak odbieralem auto z salonu to sprzedawca powiedzial ze nie chodzi tyle o sam silnik, ktory jest juz dotarty na hamowni a o skrzynie automatyczna zeby jej nie skatowac. Pierwsze 2000 kilometrow jezdzenie bylo jak emeryt ...
- Od: 26 sty 2020, 01:19
- Posty: 19
- Auto: CX-5 2,5 AWD AT
SKY PASSION 2019
MACHINE GREY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9