Docieranie nowego silnika

Postprzez Bodom » 4 sie 2019, 09:15

Witam, pytanie może trochę dziwne, moja Cx5 ma przejechane już trochę ponad 1000km, olej wymieniony na nowy, maksymalna prędkość z jaką tej pory jeździłem nieco ponad 100km/h. Czy przekroczyłem 4tys obrotów? Wydaje mi się, że starałem się jeździć poniżej czyli ponad 3 poniżej 4 czy to dobrze czy nie, sam już nie wiem bo tyle się naczytalem o jeździe przez pierwszy 1000km, że głowa mała.. W końcu dochodzę do pytania, planowałem dłuższy wyjazd ponad 200km, pierwszy taki długi od zakupu auta, jednak trasa obejmowałaby juz autostrady. Prędkość max 120km/h lub trasy poza miastem 80do 100km/h moje zasadnicze pytanie brzmi czy po tym 1000km mogę już jechać dłużej z jednostajną wysoką prędkością jak na autostradzie i wkręcać już na rozgrzanym na wysokie obroty, żeby go nie zamulić? Czy jeszcze lepiej nie I odczekać do ewentualnie ilu km przejechanych? Wybaczcie za długi wywód, ale chcę jak najlepiej zadbać o samochód od początku. Z góry dziękuję za wszelką pomoc i sugestie.
Początkujący
 
Od: 7 lip 2019, 09:37
Posty: 7
Auto: CX-5 2.0 165hp SkyDream

Postprzez czarmi » 4 sie 2019, 10:45

Bodom napisał(a):moje zasadnicze pytanie brzmi czy po tym 1000km mogę już jechać dłużej z jednostajną wysoką prędkością jak na autostradzie i wkręcać już na rozgrzanym na wysokie obroty, żeby go nie zamulić?

Możesz, możesz, szerokiej i bezpiecznej drogi <spoko>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez toomaas » 5 sie 2019, 09:03

Na szczęście na naszej autostradzie trudno o spokojną, jednostajną jazdę. Ja po przejechaniu pierwszych 80km po mieście od razu pojechałem w trasę blisko 450km po autostradzie. Unikałem tylko tempomatu i uwierz mi przy tym co się dzieje na polskich autostradach to szeroko używałem obrotów tak do 5000.
W salonie oczywiście usłyszałem, że nie trzeba nic docierać i wystarczy zdrowy rozsądek z czym się zgadzam. Nie wkręcałem, nie pałowałem, a dodatkowo na autostradzie ja już dorosłem do tego, że nie muszę jechać 200km/h.
Z ciekawostek mogę Ci powiedzieć, że przy 19 000 poziom oleju u mnie był na minimum. Druga wymiana po 15 000 i ubytek na bagnecie też był widoczny (tak w połowie normy). Kolejna zmiana też po 15 000 i to samo. Olej zmieniłem na 5w30. Czy to ma związek nie wiem. Na forum Mazdy 6 wyczytałem, że ten silnik 2.0 tak miewa, że konsumuje olej. Norma to oczywiście 1l/1000km :D
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 16:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez darrecki » 5 sie 2019, 10:14

Tutaj sporo osób ma ten silnik w 3 BM/BN I jakoś nie rzuciło mi się w oczy nic, co by sugerowało spalanie oleju. Ale jak chcesz być pewnym, zapraszam do działu BM/BN, sekcja silników spalinowych i tam zapytaj, bądź poszukaj tematu docierania silnika – gwarantuję, że taki tam jest.
Twoje obecne pytanie również powinno znajdować się w poddziale silników i zawierać słowa "docieranie silnika"
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Sailor » 26 sty 2020, 18:52

Jak odbieralem auto z salonu to sprzedawca powiedzial ze nie chodzi tyle o sam silnik, ktory jest juz dotarty na hamowni a o skrzynie automatyczna zeby jej nie skatowac. Pierwsze 2000 kilometrow jezdzenie bylo jak emeryt ...
Początkujący
 
Od: 26 sty 2020, 01:19
Posty: 19
Auto: CX-5 2,5 AWD AT
SKY PASSION 2019
MACHINE GREY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9