Strona 1 z 1

Spalanie oleju

PostNapisane: 2 gru 2018, 20:18
przez TOiOWO
We wrześniu przejechałem CX-5 (03.2018, 2,5 l, 10 kkm) około 1,5 kkm w tempie autostradowym) średnia 140 km/godz.). Ubyło 0,5 l oleju. Zmieniłem olej z 0w-20 na 5w-30 i na razie, po 2 kkm jest spokój – zero ubytku. Silnik 2,5 l to rozwiercony 2,0 l skory do przegrzania. Wiadomo, że ponad 4 000 rpm pierścienie tłokowe na nadążają z odprowadzaniem oleju – czyli tak musi być ? Jakieś uwagi, komentarz?

PostNapisane: 18 sie 2019, 11:08
przez Zbych88
W m6 2,5 At 4 tys obr sa przy 180 km a przy 155 km tylko 3 tys. – w cx5 jest inaczej ?
Gdyby m6 2,5 były skłonne do przegrzania o by padały uszczelki pod głowicą a nikt nigdy tego nie miał – masz jakieś chore wymysły.
Już czytałem lepsze teksty jak że silniki mazdy 2.0 / 2,5 to silniki forda po zmianach.
ps.
Nigdy nie robiłem dolewek w m6 2,5.

Re: Spalanie oleju

PostNapisane: 16 wrz 2019, 07:24
przez popielasty
Gdzieś przewinęła mi się informacja, że skrzynia w CX-5 jest inaczej zestawiona, krótsze przełożenia – ale to nie jest oficjalne info.

PostNapisane: 23 wrz 2019, 18:39
przez Zbych88
Tylko w 2.0 cx5.

Re: Spalanie oleju

PostNapisane: 24 wrz 2019, 08:01
przez rafik85
Znajomy ma flotową m6 2.5, ma nakulane już 313000km i żadnych problemów z silnikiem nigdy nie miał, a jeździ jak szatan. 2.5 to bardzo dobra jednostka.