Ostatnio spędziłem trochę czasu jadąc w korku. Zauważyłem, że auto jadąc na 1 i 2 biegu bez dodawania gazu skacze, robi tak zwane żabki. Co skutecznie uniemożliwia płynna jazdę. Szukając po internetach trafiłem wiele postów na temat brudnej przepustnicy i jej związkiem z takim zachowaniem. Wiec sobota do sklepu po środek do czyszczenia przepustnic, egr, gaźników, wyboru nie było wielkiego wiec nabyłem drogą kupna K2. Sama praca szybka i przyjemna choć trochę budząca. Wyjąłem przepustnice i w zasadzie nie była jakoś bardzo brudna jak to na większości filmików na yt, ale po umyciu zamontowaniu i resecie ecu banan na twarzy, bo problem całkowicie znikł.
Do pracy potrzebne dwa klucze nasadowe 8 i 10mm.
Odkrecamy kleme minusową akumulatora
Odkrecamy rurę od filtra nasadka 10 mm, dobrze jest zdjąć obudowę filtra(przeszkadza) dwa zaczepy.
Odkrecamy mocowanie rury od chłodnicy 1 śruba, nasadka 10mm
I mamy pełen dostęp do 4 śrub przepustnicy 4 szt nasadka 8mm
Odkrecamy, czyścimy i montujemy w odwrotnej kolejności.
Przed podłączeniem klemy większość radzi wcisnąć i trzymać 30s pedał hamulca, wiec tez tak uczyniłem.
Uruchomiłem silnik, poczekam aż się nagrzeje i gotowe. Jazda próbna i wszystko śmiga jak powinno.
Czas pracy około 40minut, koszt 15 zł środek do czyszczenia.
Czyszczenie przepustnicy
Strona 1 z 1
Sprawa jest bardzo prosta wystarczy zdjąć rurę filtra, odpiąć kostkę i odkręcić 4 śruby. Do całości wystarczy klucz 10. Po przejechaniu kilku zbiorników PB zaobserwowałem mniejsze spalanie 0,2l/100k.
Tak. Akumulator dopięty na czas czyszczenia, zero błędów. Reset polega na odpieciu klemy minusowej, wciśnięciu pedału hamulca na 30s. Podłączamy aku odpalamy auto i nech sobie chodzi na wolnych do chwili załączenia wentylatora. Prepustnica czysta i zaadoptowana.
Czyli na czas odpięcia przepustnicy (czujników przy przepustnicy) akumulator powinien być rozłączony – to zapobiegnie pokazania się później błędów ? czy dobrze rozumiem ? Ale po co ten reset ? i czy aucie z automatem wykonuje się go tak samo ?
Co prawda nie było to w Maździe, ale do czyszczenia przepustnicy w żony aucie zniechęciły mnie informacje na innym forum że po tym zabiegu trzeba ją jakoś "kalibrować", i nie jest to prosta sprawa. Dobrze że Ci się udało.
Tak. Cała operacja odbywa się na dołączonym aku. Reset ecu czyli zapamiętanych danych przez kompuder sterujący. Czyli autko odnowa pobiera dane z wszystkich czujników.
Kolego nie ma się cego obawiać, czyścimy śmiało.
Kolego nie ma się cego obawiać, czyścimy śmiało.
Witam,
czy to normalne, że przepustnica nie domyka się do końca? Zajrzałem do niej gdyż bardzo dziwnie zachowują się obroty (silnik 2,5l, 2017 r., 30000 km, USA). Podczas przegazowania w zakresie 6000 – 2000 obroty spadają bardzo szybko, natomiast w zakresie 2000 – 800 obroty spadają bardzo powoli – ten typ tak ma czy to może jakaś anomalia? Dodatkowo wydaje mi się, że delikatnie falują mi jałowe obroty.
Przerwa widoczna na zdjęciu wynosi około 3-4 mm, po docisnięciu w jej górnej części domyka się, ale od razu wraca spowrotem do tego położenia (sprężynuje).
Z tego co pamiętam z Mazdy 3 BK to zamykała się do końca.
Czy ktoś może pamięta jak to jest u Was?
czy to normalne, że przepustnica nie domyka się do końca? Zajrzałem do niej gdyż bardzo dziwnie zachowują się obroty (silnik 2,5l, 2017 r., 30000 km, USA). Podczas przegazowania w zakresie 6000 – 2000 obroty spadają bardzo szybko, natomiast w zakresie 2000 – 800 obroty spadają bardzo powoli – ten typ tak ma czy to może jakaś anomalia? Dodatkowo wydaje mi się, że delikatnie falują mi jałowe obroty.
Przerwa widoczna na zdjęciu wynosi około 3-4 mm, po docisnięciu w jej górnej części domyka się, ale od razu wraca spowrotem do tego położenia (sprężynuje).
Z tego co pamiętam z Mazdy 3 BK to zamykała się do końca.
Czy ktoś może pamięta jak to jest u Was?
- Od: 7 gru 2019, 23:49
- Posty: 3
- Auto: CX-5, 2.5l, FWD, 6AT
Wiadomo, że bez powietrza nie pojedziemy. Tylko tutaj rzecz ma się przy wyłączonym zapłonie, ale być może tak to jest rozwiązane – inaczej niż w mojej starej M3 BK, w której przepustnica sterowana była mechanicznie linką.
Pozdrawiam i dzięki za info.
Pozdrawiam i dzięki za info.
- Od: 7 gru 2019, 23:49
- Posty: 3
- Auto: CX-5, 2.5l, FWD, 6AT
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9