Czyszczenie przepustnicy

Postprzez ryba113 » 11 sie 2018, 12:59

Ostatnio spędziłem trochę czasu jadąc w korku. Zauważyłem, że auto jadąc na 1 i 2 biegu bez dodawania gazu skacze, robi tak zwane żabki. Co skutecznie uniemożliwia płynna jazdę. Szukając po internetach trafiłem wiele postów na temat brudnej przepustnicy i jej związkiem z takim zachowaniem. Wiec sobota do sklepu po środek do czyszczenia przepustnic, egr, gaźników, wyboru nie było wielkiego wiec nabyłem drogą kupna K2. Sama praca szybka i przyjemna choć trochę budząca. Wyjąłem przepustnice i w zasadzie nie była jakoś bardzo brudna jak to na większości filmików na yt, ale po umyciu zamontowaniu i resecie ecu banan na twarzy, bo problem całkowicie znikł.
Do pracy potrzebne dwa klucze nasadowe 8 i 10mm.
Odkrecamy kleme minusową akumulatora
Odkrecamy rurę od filtra nasadka 10 mm, dobrze jest zdjąć obudowę filtra(przeszkadza) dwa zaczepy.
Odkrecamy mocowanie rury od chłodnicy 1 śruba, nasadka 10mm
I mamy pełen dostęp do 4 śrub przepustnicy 4 szt nasadka 8mm
Odkrecamy, czyścimy i montujemy w odwrotnej kolejności.
Przed podłączeniem klemy większość radzi wcisnąć i trzymać 30s pedał hamulca, wiec tez tak uczyniłem.
Uruchomiłem silnik, poczekam aż się nagrzeje i gotowe. Jazda próbna i wszystko śmiga jak powinno.
Czas pracy około 40minut, koszt 15 zł środek do czyszczenia.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 07:12
Posty: 181 (6/22)
Skąd: CT, EL, NO
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna 160 PS AWD

Postprzez Pabloss » 11 sie 2018, 14:05

szkoda że nie zrobiłeś fotorelacji – może przy następnym czyszczeniu :–) dzięki za informację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 17:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez ryba113 » 1 wrz 2018, 09:17

Sprawa jest bardzo prosta wystarczy zdjąć rurę filtra, odpiąć kostkę i odkręcić 4 śruby. Do całości wystarczy klucz 10. Po przejechaniu kilku zbiorników PB zaobserwowałem mniejsze spalanie 0,2l/100k.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 07:12
Posty: 181 (6/22)
Skąd: CT, EL, NO
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna 160 PS AWD

Postprzez Pabloss » 4 wrz 2018, 09:53

Piszesz o resecie ecu. O co chodzi jak się go robi. Czy odłączałeś akumulator na czas odpięcia i czyszczenia przepustnicy. Ni miałeś błędów po podpięciu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 17:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez ryba113 » 4 wrz 2018, 18:39

Tak. Akumulator dopięty na czas czyszczenia, zero błędów. Reset polega na odpieciu klemy minusowej, wciśnięciu pedału hamulca na 30s. Podłączamy aku odpalamy auto i nech sobie chodzi na wolnych do chwili załączenia wentylatora. Prepustnica czysta i zaadoptowana.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 07:12
Posty: 181 (6/22)
Skąd: CT, EL, NO
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna 160 PS AWD

Postprzez Pabloss » 5 wrz 2018, 07:26

Czyli na czas odpięcia przepustnicy (czujników przy przepustnicy) akumulator powinien być rozłączony – to zapobiegnie pokazania się później błędów ? czy dobrze rozumiem ? Ale po co ten reset ? i czy aucie z automatem wykonuje się go tak samo ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 17:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez Krystian186 » 5 wrz 2018, 16:24

Co prawda nie było to w Maździe, ale do czyszczenia przepustnicy w żony aucie zniechęciły mnie informacje na innym forum że po tym zabiegu trzeba ją jakoś "kalibrować", i nie jest to prosta sprawa. Dobrze że Ci się udało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 18:39
Posty: 31 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 DITD 2002 r

Postprzez ryba113 » 6 wrz 2018, 18:06

Tak. Cała operacja odbywa się na dołączonym aku. Reset ecu czyli zapamiętanych danych przez kompuder sterujący. Czyli autko odnowa pobiera dane z wszystkich czujników.
Kolego nie ma się cego obawiać, czyścimy śmiało.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 07:12
Posty: 181 (6/22)
Skąd: CT, EL, NO
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna 160 PS AWD

Postprzez Endriu_K » 8 gru 2019, 00:52

Witam,

czy to normalne, że przepustnica nie domyka się do końca? Zajrzałem do niej gdyż bardzo dziwnie zachowują się obroty (silnik 2,5l, 2017 r., 30000 km, USA). Podczas przegazowania w zakresie 6000 – 2000 obroty spadają bardzo szybko, natomiast w zakresie 2000 – 800 obroty spadają bardzo powoli – ten typ tak ma czy to może jakaś anomalia? Dodatkowo wydaje mi się, że delikatnie falują mi jałowe obroty.

przepustnica.jpg
Przepustnica


Przerwa widoczna na zdjęciu wynosi około 3-4 mm, po docisnięciu w jej górnej części domyka się, ale od razu wraca spowrotem do tego położenia (sprężynuje).

Z tego co pamiętam z Mazdy 3 BK to zamykała się do końca.
Czy ktoś może pamięta jak to jest u Was?
Początkujący
 
Od: 7 gru 2019, 23:49
Posty: 3
Auto: CX-5, 2.5l, FWD, 6AT

Postprzez rafik85 » 8 gru 2019, 09:44

Tak ma być. Jeśli będzie całkowicie zamknięta to skąd silnik weźmie powietrze?
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Endriu_K » 8 gru 2019, 13:24

Wiadomo, że bez powietrza nie pojedziemy. Tylko tutaj rzecz ma się przy wyłączonym zapłonie, ale być może tak to jest rozwiązane – inaczej niż w mojej starej M3 BK, w której przepustnica sterowana była mechanicznie linką.

Pozdrawiam i dzięki za info.
Początkujący
 
Od: 7 gru 2019, 23:49
Posty: 3
Auto: CX-5, 2.5l, FWD, 6AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9