Opinie o silniku 2,5

Postprzez ketome » 24 lip 2015, 10:53

Czy ktoś ma ten silnik 2,5 benzyna.
Proszę o opinie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 14:24
Posty: 103
Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0

Postprzez vanhoost » 6 sie 2015, 14:46

Mam, jakieś konkretne pytania?
Początkujący
 
Od: 21 maja 2015, 21:19
Posty: 14
Skąd: Gniew
Auto: CX-5 2.5 AT 2015r.

Postprzez Krissko » 6 sie 2015, 23:18

Mam – fantastyczny silnik.
Początkujący
 
Od: 19 maja 2015, 23:38
Posty: 15 (0/1)
Auto: Mazda CX-5 2,5L AWD Grand Touring 2015

Postprzez sagaduo » 11 sie 2015, 11:00

Witam, użytkuje taki silnik, jak jest zimny chodzi jak kosiarka po nagrzaniu odczucia akustyczne są bardzo przyjemne, ładnie zgrywa się z automatem, szybko rozpędza nasze piękne Cx5, mało pali same zalety
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2015, 18:28
Posty: 34
Auto: Mazda CX-5 benzyna 2500 rok 2014

Postprzez meister » 4 wrz 2015, 21:43

Witam,

wiem, że to nieco dziwne pytanie, ale planuję zakup mazdy cx5 z tym silnikiem. domyślam się, że na 99% jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. zgadza się?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2014, 21:41
Posty: 14
Skąd: Sandomierz
Auto: MAZDA 6 2.0 Exclusive, GH, 2009
MAZDA CX5, 2.5 Touring, 2014

Postprzez Danielzorro » 15 sty 2017, 14:05

Witam. Mam taki silnik z 2015r. modelowo 2016 -super sprawa. Faktem jest, że jak jest zimny to głośno chodzi. Mam pytanie czy u Was na zimnym silniku obroty skaczą na przedziale 1000-1500 obrotów, oraz zapalił mi się czek od silnika. Podczas usuwania błędu w warsztacie stwierdzono coś w rodzaju błąd czujnika "przepływomierza powietrza a co za tym idzie błąd jakości paliwa". Czy to normalne i jak usunąć przedmiotową usterką.
Danielzorro
 

Postprzez cinek78 » 15 sty 2017, 22:57

Danielzorro napisał(a):. Podczas usuwania błędu w warsztacie stwierdzono coś w rodzaju błąd czujnika "przepływomierza powietrza a co za tym idzie błąd jakości paliwa"..

Jak przepływka , to przepływka i nie ma nic wspólnego z jakością paliwa. Raczej będzie do wymiany. Chyba , że mazda ma możliwość "przyuczenia" .. Nie wiem jak w benzyniaku, ale diesel nie ma takiej opcji.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez kapete » 28 lis 2018, 09:52

Pojeździłem sobie trochę po górkach i zauważyłem, że na podjazdach niestety silnik często pracuje przy niskich obrotach, a co z tego wynika nie "ciągnie" pod górę tak moje starsze auto. CX3 zrobiła mnie na którymś podjeździe. Dopiero wracając przypomniałem sobie o istnieniu przełącznika "sport". Obroty poszły wyraźnie w górę i teraz już było czuć, że ciągnie pod górę. Wiele nie przejechałem ale biorąc pod uwagę, że ten model kupiłem przypadkiem (szukałem CX3) ja jestem zadowolony z zakupu.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2018, 09:11
Posty: 121 (2/9)
Auto: Mazda CX 5, 2,5 B AWD 2017 AT

Postprzez Sailor » 26 sty 2020, 19:58

Silnik daje rade, fakt ze troche glosny jak zimny. Jedyny minus ze aby faktycznie poczuc co potrafi trzeba go troche wkrecic na obroty ale w trasie wyprzedzanie nie jest zadnym problemem plus to ze zapiety tempomat + radar pozwala naprawde przyjemnie podrozowac.
Początkujący
 
Od: 26 sty 2020, 02:19
Posty: 19
Auto: CX-5 2,5 AWD AT
SKY PASSION 2019
MACHINE GREY

Postprzez Kriss7 » 12 cze 2020, 15:49

Witam,

orientuje sie ktoś czy silnik PY01 i skrzynia 2,5B awd z 2015 roku to ten sam silnik co w modelu 2017?
Początkujący
 
Od: 22 sty 2020, 17:10
Posty: 21
Auto: CX-5

Postprzez moczul » 20 lip 2020, 23:21

Sailor napisał(a): Jedyny minus ze aby faktycznie poczuc co potrafi trzeba go troche wkrecic na obroty ale w trasie [...]

To prawda, ale tak ma każdy benzyniak – taka charakterystyka silnika. Dla dynamicznej jazdy trzeba kręcić w zakresie maksymalnego momentu do maksymalnej mocy silnika, czyli 4000 do 5700 obr/min.
W przypadku Diesla 2.2 jest to zakres 2000 do 4500, dlatego mówi się, że ropniaki zbierają się praktycznie od "zera". Największy udział w dynamice silnika ma właśnie moment obrotowy. Dla porównania w CX5 mocniejszy diesel 2.2 przy nieco mniejszej mocy (175) ma prawie dwa razy większy moment (256 a 400) od 2.5 w benzynie ! <oczko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sie 2018, 20:46
Posty: 6 (0/1)
Skąd: Zachodnia Wlkp.
Auto: 2016 CX-5 GT 2.5L A/T AWD
2009 M2 1.4 M/T

Postprzez Sailor » 1 sie 2020, 06:30

Bardzo ciekawy wykład, na pewno wielu posiadaczy aut dowiedziało się z niego czegoś nowego <nauka>
Jeździłem każda wersją silnikowa CX5, oprócz ceny nie widzę dużej różnicy między 2,5 PB a 2,2 D no jeszcze polecam poczytać wątek o przygodach właścicieli CX5-tek z dieslem pod maską. Jeśli chodzi o charakterystykę silnika polecam również przejechać się np. Q5 z uturbionym benzyniakiem 2,0 <spoko>
Początkujący
 
Od: 26 sty 2020, 02:19
Posty: 19
Auto: CX-5 2,5 AWD AT
SKY PASSION 2019
MACHINE GREY

Postprzez rafik85 » 2 sie 2020, 18:20

W CX5 EU nie ma turbo więc porównywanie do diesla a tymbardziej TB nie ma najmniejszego sensu.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9