piotrriv napisał(a):ZOOMik wszystko to święta racja, tylko czemu tłumaczysz rzeczy oczywiste ynteligentom, którym nawet się nie chce zajrzeć do instrukcji obsługi ?
Ile razy będą wałkowane tematy, które są poruszane przez zwykłe lenistwo ?
To proste – do czasu dopóki moderatorzy nie zrobią z tym porządku, dopóty wielu ludzi przy przeglądzie "prasy" przy kawie, będą tracić czas i nerwy zatrzymując się i wgłębiając w niepotrzebne posty.
Lepiej wejść i zaśmiecić forum pytaniem retorycznym, bo wyszukiwarka czy manual to dla niektórych zbyt duży wysiłek intelektualny.
To, co oczywiste dla mnie czy dla Ciebie, nie musi być takie dla każdego. Instrukcje obsługi niestety mało kto czyta a jeszcze mniej robi to od deski do deski. Nawet, jeśli już zada sobie ten trud to niekoniecznie wszystko zrozumie, nie na wszystkie pytania znajdzie odpowiedź. Z drugiej strony w tym, co napisałeś jest też sporo racji. Niektórzy rzeczywiście „idą na łatwiznę”, nawet nie próbując samemu szukać rozwiązania czytając to, co już napisano. Stąd pewne pytania, cyklicznie powracają jak bumerang, rozwijają się tematy "tasiemce". Nie chciałbym tu analizować wszystkich przyczyn takiego stanu rzeczy, bo to nie miejsce, ale problem jest bardziej złożony niż tylko „zwykłe lenistwo”. Może nie całkiem wyeliminować, bo to raczej nierealne, ale zdecydowanie ograniczyć można to w jeden, znany sposób – tworząc FAQ – do czego zachęcam moderatorów oraz użytkowników. Mam na myśli zbiór konkretnych pytań i odpowiedzi a nie jak to się praktykuje tutaj, zamieszczanie samych tylko linków do dyskusji, nierzadko wielostronicowych, bo nie o to chodzi. Tyle, że aby powstało takie FAQ z prawdziwego zdarzenia to trzeba chcieć, wspólnie się zaangażować i włożyć w to sporo pracy, co może być/jest dość istotną przeszkodą.
kogut1235 napisał(a):Pozwolę sobie dorzućić swoje 5 gr na temat oleju, ostatnio musiałem dolać troszeczkę oleju z powodu ubycia , z racji tego że olej już był raz zmieniany podczas przeglądu to zadzwoniłem do ASO aby dowiedzieć się co tam takiego ciekawego jest zalana i czym uzupełnić delikatny brak. W moim przypadku po przeglądzie w ASO Szczecin dowiedziałem się że jest tam nalany olej 5W30.
Mogę Ci nawet napisać, dlaczego masz 5W30 zamiast 0W20…ASO ma umowę z jakąś firmą olejową, prawdopodobnie z Castrolem i leje to, co jest tańsze, dostępne w beczkach i na czym można najwięcej zarobić. Ot i cała tajemnica.