Błąd P0126 problem z termostatem i jego rozwiązanie.

Postprzez Jacekq_ » 14 gru 2024, 12:43

Witam,
Przerobiłem sprawę z elektronicznym termostatem mazdy dosyć dokładnie i postanowiłem się z wami podzielić tą wiedzą ponieważ jak zauważyłem ten temat w Polsce jest mało znany a mogę stwierdzić będzie się w nim działo. Otóż problem z tym termostatem z oznaczeniami PYFD1516Z czy PYFD1516ZA lub PYFB1516Z w sumie to wszytko jedno która wersja gdyż wszystkie są obarczone wadą produkcyjną polega na tym że ten termostat skałada się z termostatu elektronicznego i termostatu bezpieczeństwa który działa jak klasyczny termostat i powinnien się teoretycznie otwierać przy temp. 105 stopni ale niestety ze względu na kraj produkcji ... Turcja otwiera się przy temp już 50 stopni jego wadą produkcyjną jest to iż do jego środka dostaje się płyn chłodniczy co przyśpiesza jego otwieranie. Moja madzia nie nie jest objęta gwarancja gdyż przyjechała z USA a problem zaczął się przy przebiegu ok 20tys. km. Jest kilka rozwiązań problemu.
1. Wymiana gwarancyjna,
2. wymiana na własną rękę całego termostatu PYFD1516ZA – ja zamówiłem termostastat z Japoni koszt ok 186 dolarów + wysyłka 20 dolarów cło i vat 220zł ogólem ok 1100zł.
3. wymiana termostatu bezpieczeństwa PYY215SA1 koszt ok 70 dolarów z wysyłką czyli ok 300zł
Jednakże ze względu na to że nadal termostat bezpieczeństwa nie został zmodernizowany problem nadal może się powtarzać.
Rozwiązaniem jest usunięcie trzpienia z termostatu awaryjnego wskutek czego nie mamy zabezpieczenia przed przegrzaniem. Podobno od dwóch miesięcy mazda montuje zmodernizowane termostaty elektroniczne które nie posiadają termostatu awaryjnego a jego miejsce jest zaślepione w zamian mazda otrzymuje nowe oprogramowanie które informuje o przegrzewaniu się auta. Podobno wersje z USA i Japoni taki soft mają w starszych wersjach ze względu na wymagania w tamtejszych krajach. W Europie nie było takowyż stąd jeśli ktoś zdecyduję się na zaślepienie otworu poprzez usunięcie trzpienia z termostatu powinnien wgrać zmodyfikowane oprogramowanie.
Poniżej zamieszczam linki do dokmentacji i stron z zakupi:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2024/ ... 0-0001.pdf
https://en.impex-jp.com/parts/new/searc ... PYFD1516ZA
https://www.ebay.com/itm/256628884809
Początkujący
 
Od: 14 gru 2024, 12:09
Posty: 4 (1/4)

Postprzez darrecki » 16 gru 2024, 10:48

Niestety 2 z 3 podlinkowanych stron nie działa, musisz użyć [url][/url] pomiędzy każdym odnośnikiem, w przeciwnym razie gdy będzie za długi, to go jakiś forumowy skrypt obetnie.

Poprawione:

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2024/MC-11003350-0001.pdf
https://en.impex-jp.com/parts/new/search.html?partNo=PYFD1516ZA
https://www.ebay.com/itm/256628884809
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3099 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez ikar » 19 sty 2025, 22:18

Witam,
czy pojawienie się błędu P0126 zapala kontrolkę "check engine" ?
Mam problem z temperaturą silnika ( wskazówka nieco powyżej 50 stopni), ale brak kontrolki "check engine". Wg TSB-01-005/2024 wymiana termostatu bezpieczeństwa jest zasadna gdy wystąpi błąd P0126 a temp jest z przedziału 40-80 °C
Nie podpinałem się jeszcze komputerem, bo nie mam stosownego oprogramowania diagnostycznego ( co polecacie do diagnostyki – soft i interfejs?)

Dzwoniłem do aso aby poznać cenę nowego termostatu – koszt to prawie 3800zł za termostat, wymiana w asao to 600zł.
Nowy termostat został rzekomo poprawiony, ale ile w tym prawdy... wymiana na nowy nie wymaga programowania

Jacekq_ jakich wymiarów jest przesyłka ?

Czy jest jakaś procedura odpowietrzania układu chłodzenia czy po prostu wlewamy płyn chłodniczy, odpalamy auto
Początkujący
 
Od: 8 gru 2024, 23:00
Posty: 7

Postprzez UkiNH » 23 sty 2025, 14:59

jeżeli nie dogrzewa Ci silnika to nie masz co czekać na błąd, tylko na 99% uwalony jest termostat
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2009, 21:29
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 2019
Mazda 3 BM sedan 2.0 2014

Postprzez coshi » 24 lut 2025, 11:57

Potwierdzam, właśnie mi ASO wymienia. Zobaczymy na jak długo wystarczy. Ponoć po wymianie już nie ma problemu ale ponoć sprawa jest dość szeroka. Dobrze, że jest gwarancją. <faja>
Początkujący
 
Od: 24 paź 2022, 10:55
Posty: 22 (1/1)
Skąd: Wisznice
Auto: MAZDA CX-5 2.0 165 KM 2022 automat Hikari pakiet Black

Postprzez caraway » 24 mar 2025, 07:36

Niestety musiałem z robocizną wybulić 4 tys. Założyli najnowszą wersję PYFD1516ZB. Końcówka B.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2025, 20:18
Posty: 1
Auto: Mazda 2

Postprzez mazg » 24 mar 2025, 19:07

... 4 tys. – nic tylko wyrazy współczucia, za termostat 4000 pln, skandal! :|
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 18:01
Posty: 24 (3/0)
Auto: mazda6, Accord, teraz Cx5 2,5 2016

Postprzez Riki » 25 mar 2025, 10:18

W temacie termostatu – bardzo dobry wątek, powinien byc przypiety :)
Jacekq_ <spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mardoc » 14 kwi 2025, 18:40

Witam.
Niestety i moją mazdę cx-30 2.5 sprowadzoną przez jakąś firmę ponad rok temu z Kanady, dla kogoś od kogo odkupiłem to auto niedawno...dosięgnął ten problem. Zauważyłem, że coś nie tak z temperaturą, potrafiło dogrzać do odpowiedniej temp, a podczas delikatnej jazdy temp spadała, ale nie tak drastycznie i dopiero dzisiaj wyskoczył błąd na desce o którym mowa w poście. Ale było też coś o czujniku temp chyba. Bo ECT oznacza czujnik temp? Jest szansa, że może to być tylko czujnik temp? Który pewnie steruje otwieraniem i zamykaniem.
"insufficient coolant temperature for stable operation"
"insufficient ECT for stable operation"
Takie 2 komunikaty miałem.
I jeśli będę zamawiał nowy termostat, to ważne żeby upewnić się, że nie był wyprodukowany w Turcji, tak?
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2025, 17:53
Posty: 1
Auto: Mazda cx-30 2.5 awd
2021

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9