Problem z osiągami AWD 2.0 benzyna automat

Postprzez Discobar » 25 maja 2020, 15:05

Witam, wszystkich forumowiczów jestem nowym członkiem i piszę swój pierwszy post i na pewno nie ostatni.
Opiszę krótko swoją przygodę: Sprowadziłem CX-5 AWD 2.0 benzyna automat z USA. Auto było delikatnie bite w bok (silnik nie ruszony), zostało naprawione i zacząłem nim jeździć tak od stycznia 2019 roku. Wszystko wydawało mi się ok póki nie pojechałem w trasę (autostrada w Niemczech) oraz wizyty u mechanika (o czym później) i mówiąc kolokwialnie przycisnąłem gaz do dechy. Ku mojemu zdziwieniu prędkość maksymalna mojego egzemplarza wyniosła oszałamiającą wartość 170km/h przy czym osiągałem taką prędkość na 4 biegu przy 6200obr/min. Następnie skrzynia wrzucała 5 bieg obroty spadały na poziom 4200obr/min i już wyżej nie wchodziły a nawet spadały do poziomu 4000obr/min i prędkość wtedy wynosiła 160km/h pomimo gazu do dechy.
Wydaję mi się to dziwne i myślę, że samochód powinien do około 200km/h się rozpędzić.
Wracając do swojego mechanika opowiedziałem mu o przypadku i zostawiłem auto. Sprawdzał różne rzeczy nie znam się dokładnie, ale jakieś ciśnienia podawania paliwa, świece, kable zapłonowe, diagnostyka itd. Dobił mnie informacją, że miał innego klienta z takim samym autem w sensie silnikiem i mówi, że moje auto dużo gorzej jeździ od tego bliźniaczego (przyspiesza). W rezultacie nie znalazł nic co by było nieprawidłowego. Za jego namową odwiedziłem hamownie.
Na hamowni wynik zbliżony do serii 162km i 201,7 Nm. Pomyślałem, że jakiś kaganiec musi mieć założony, dzwoniłem do swojego elektryka, który się specjalizuje w Mazdach, ale mówi że z moim autem wszystko jest w porządku takie osiągi jak na ten silnik są normalne i z jego wiedzy wynika, że żadnych kagańców na tych autach nie było.
Do tego wszystkiego jak spotykam na autostradach CX-5'y i próbuję za nimi nadążyć to niestety wszystkie odchodzą, a ja zostaję w tyle. Chyba, że mam szczęście i trafiam na same 2,5l :)

Podsumowując mam pytania do użytkowników CX-5 2.0 AWD Automat i ogólnie do użytkowników CX-5.

1. Czy z moim autem wszystko jest ok ? (prędkość maksymalna)
2. Szukać jakiejś blokady (kagańca) ?
3. Ile palą wam CX-5 2.0 AWD Automat benzyna średnio w cyklu mieszanym? Mój egzemplarz 9,3-9,5l/100km
Początkujący
 
Od: 25 maja 2020, 14:37
Posty: 3
Auto: KE Mazda Cx-5 AWD 2013 2.0

Postprzez nupel » 25 maja 2020, 15:47

co do maxa nie powiem nie probowalem
wypowiem sie sie tylko co do spalania. Miasto jak i cykl mieszany, wynik taki sam 9-9.3 taki przedzial.
kaganca nie ma a przynajmniej nigdy nie slyszalem o czyms takiem
Początkujący
 
Od: 25 maja 2020, 15:08
Posty: 1
Auto: MAzda CX-5 2.0B 2013

Postprzez Pabloss » 1 cze 2020, 20:40

Ja próbowałem i dałem radę wycisnąć 200 km/h. Tak więc 160 -170 nie powinno być wielkim problemem. Chyba jednak jest coś nie tak. Zatankuj 98 i może wlej specyfik do czyszczenia cylindrów. Nie powinno zaszkodzić a może pomoże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 17:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez Discobar » 3 cze 2020, 11:29

Dzięki za odpowiedzi. Szczerze nie próbowałem tankować 98, lałem zawsze 95. Przy następnym tankowaniu kupię specyfik i zaleje 98 i dam znać czy pomogło.
Początkujący
 
Od: 25 maja 2020, 14:37
Posty: 3
Auto: KE Mazda Cx-5 AWD 2013 2.0

Postprzez Author53 » 4 cze 2020, 09:22

Kolego nie ma sensu lać benzyny 98 gdyż CX 5 jest przystosowana do 95. Zastanawiał bym się i to poważnie nad zalaniem jakiegokolwiek specyfiku do silnika który ma już nalatane pewnie kilkanaście tysięcy kilometrów (samochód z 2013 roku). Przed takimi działaniami zaczął bym od ciśnienia w cylindrach no i sprawdził bym tarcie poszczególnych kół. Być może klocki, tarcze itd.
Spalanie, jak widzę, jest podobne jak u mnie. Oczywiście za chwilę znajdą się tacy co napiszą "a u mnie ...." Zainwestuj raz i pojedź do ASO. Sprawdzą mapę silnika, być może coś się już rozjechało, ciśnienie, zapłon itd. Niestety CX 5 to nie samochód wyścigowy. Duża buda to i duże opory powietrza. Przy jeździe powyżej 170 km/h to już paliwko leci całą rurą więc nie za bardzo się opłaca chyba że chcesz sprawdzić ile wyciągnie autko. Swoją CX5 jechałem 180. Pewnie by jeszcze trochę poszła szybciej ale hamulce, niestety, w CX 5 cą słabe więc trzeba uważać czy się zdąży wyhamować.
Ostatnio edytowano 4 cze 2020, 21:33 przez Author53, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2018, 10:20
Posty: 251 (10/14)
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda CX 5, 2,0 l, SKYAKTIV-G, 165 KM, AWD, 6MT, 2018

Postprzez rafik85 » 4 cze 2020, 21:22

Ustawienie zapłonu????????? To nie Polonez :) Ja zajrzałbym do kolektora ssącego i zmierzył ciśnienie na cylindrach, tak na początek.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Author53 » 4 cze 2020, 21:45

No popatrz a ja myślałem że w Mazdzie ustawia się zapłon, kont wyprzedzenia itd. Jak ta technika pędzi do przodu. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2018, 10:20
Posty: 251 (10/14)
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda CX 5, 2,0 l, SKYAKTIV-G, 165 KM, AWD, 6MT, 2018

Postprzez Discobar » 6 cze 2020, 00:43

Panowie, wszystkie rzeczy o których mówicie były sprawdzane :) Co do tarcia jak by było to nie miał bym hamulców lub by się piekły :) Moja CX 5 ma przelatane 140tyś km.
Początkujący
 
Od: 25 maja 2020, 14:37
Posty: 3
Auto: KE Mazda Cx-5 AWD 2013 2.0

Postprzez Zbych88 » 29 sie 2020, 13:47

Co do słabego hamowania w cx5 – bije rywali o kilka metrów a to sporo, nawet w takich pomiarach centymetry sie licza.

https://www.auto-swiat.pl/testy/porowna ... os/821jv17
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2019, 22:51
Posty: 55 (0/4)
Auto: Mazda 6 Gj

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9