Cześć
Opisze swój problem, który udało mi się rozwiązać.
Ostatnio zaczęły mi się zaświecać dwie pomarańczowe kontrolki: od systemu antykolizyjnego raz od tempomatu aktywnego, po pontonowym uruchomieniu silnika gasły i tak się powtarzało kilka razy.
W którymś momencie tych kontrolek zaświeciło się 6 a nawet 8, w tym check engine, który jak wiadomo sam nie zniknie, trzeba się podłączać adapterem.
Załączam zdjęcie z masą komunikatów (zegarów nie zrobiłem) na ekranie.
Podłączam się adapterem, a tam co?
Błąd czujnika światła stop. No więc go zdemontowałem, rozkręciłem, trochę syfu było, wyczyściłem, składam, błędy skasowane, jazda próbna, dużo hamowania i błędy wróciły. Dwa dni tak jeździłem, doszedłem do tego, że problem występuje przy bardzo delikatnym hamowaniu (gubi sygnał).
Zamówiłem nowy, zamiennik 40zł, za dwa dni montuje go... jeszcze gorzej – od razu wywala błędy. Montuje stary, lepiej, ale też po czasie są błędy.
Montuje nowy i co ważne, a czego nie zrobiłem trzeba go montować w odpowiedniej pozycji pedału hamulca, musi być niewciśnięty, ponieważ okazuje się, że ten czujnik, mimo wyglądu na prosty, ma regulację i podczas montażu jak trzeba zrobić obrót, to on się wtedy dopasowuje (ten patyk) i to jest jego pozycja 0. Wystarczy wcisnąć hamulec po zgaszeniu ponownie i on się robi twardy i już ma zła pozycję.
Oczywiście wiadomo, hamulec najważniejszy, czujnik do niego też, bo mimo wszystko nie służy tylko do zaświecania świateł stop, ale też od obsługi wielu systemów.
To jest czujnik dwoma stykami NO i NC, w sumie popularny model, stosowany w wielu markach.
Na YouTube jest sporo filmików z nim jak demontaż i montaż wygląda, ale ww. niuanse powodują, że nie jest to takie oczywiste.
Co najlepsze, jak wchodzę na aukcje, to pokazuje mi się komunikat, że ta część nie pasuje do mojego samochodu, a pasuje idealnie. Od starego różni się tylko kolorem (stary czarny plastik, nowy szary). Choć wcześniej pokazywał się jako pasująca część.
Załączam też schemat, cykanie tego przekaźnika akurat można usłyszeć z okolic dźwigni zmiany biegów. Co ciekawe na schemacie jest tylko jeden styk zaznaczony.
W razie gdyby ktoś miał podobny przypadek, to będzie miał łatwiej.
Tu jest filmik jak to zrobić:
https://www.youtube.com/watch?v=FhQhoTTNZ14
Choinka na wskaźnikach
Strona 1 z 1
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
