Miał ktoś może problem w BM 2.0 z szumem przy puszczonym pedale sprzęgła bez wbitego biegu? Po wciśnięciu sprzęgła jest cisza.
Internety różnie mówią, albo łożysko oporowe sprzęgła, albo łożysko w skrzyni i teraz nie wiem, która wersja będzie bliższa prawdy. Może ktoś przerabiał podobny temat?
Szum przy puszczonym pedale sprzęgła
Strona 1 z 1
Ja bym obstawiał łożysko wysprzęglika ale jest jakiś powód aby występowało jedno albo drugie?
Jaki jest przebieg auta? 200 kkm lub więcej?
Jaki jest przebieg auta? 200 kkm lub więcej?
właśnie wszystko co znalazłem na ten temat to jest 50/50, połowa osób pisze, że jak szumi na puszczonym i przestaje szumieć po wciśnięciu sprzęgła to łożysko oporowe sprzęgła, a druga połowa twierdzi, że powinno być odwrotnie (czyli szumieć po wciśnięciu) a w tym wypadku to objaw łożyska skrzyni.
Dlatego uderzam na forum, może ktoś miał podobnie.
Przebieg mam 120, szum jest większy na zimnym silniku, po rozgrzaniu prawie nie słychać, jak przegazuje na luzie to się zwiększa, więc jest zależny od obrotów silnika
Dlatego uderzam na forum, może ktoś miał podobnie.
Przebieg mam 120, szum jest większy na zimnym silniku, po rozgrzaniu prawie nie słychać, jak przegazuje na luzie to się zwiększa, więc jest zależny od obrotów silnika
- Od: 21 paź 2009, 21:29
- Posty: 66
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 2019
Mazda 3 BM sedan 2.0 2014
Umówmy, sprawne łożysko nie szumi. Więc bez względu na stan pracy szumiące jest do wymiany.
Tak na marginesie przy zwolnionym pedale sprzęgła łożysko nie powinno dotykać koła więc nie powinno szumieć bo się nie kręci. Zużywanie się tarczy sprzęgła powoduje podniesienie się sprężyny więc z czasem słoneczko zaczyna dotykać łożyska i wtedy zaczyna hałasować. Być może to jest ten moment – 120 kkm.
Czasami pomaga regulacja ale przy hydraulice jest dość trudna.
Tak na marginesie przy zwolnionym pedale sprzęgła łożysko nie powinno dotykać koła więc nie powinno szumieć bo się nie kręci. Zużywanie się tarczy sprzęgła powoduje podniesienie się sprężyny więc z czasem słoneczko zaczyna dotykać łożyska i wtedy zaczyna hałasować. Być może to jest ten moment – 120 kkm.
Czasami pomaga regulacja ale przy hydraulice jest dość trudna.
Nie zrozumieliśmy się, to że sprawne łożysko nie szumi jest oczywiste.
Z tym, że powinno szumieć po wciśnięciu sprzęgła chodzi o to, że właśnie wtedy jest obciążone czyli pracuje i to jest objaw uszkodzonego łożyska sprzęgła, a jak szumi tak jak u mnie to łożysko w skrzyni.
Jedni twierdzą tak, jedni tak, bez rozebrania się chyba nie dowiem
Z tym, że powinno szumieć po wciśnięciu sprzęgła chodzi o to, że właśnie wtedy jest obciążone czyli pracuje i to jest objaw uszkodzonego łożyska sprzęgła, a jak szumi tak jak u mnie to łożysko w skrzyni.
Jedni twierdzą tak, jedni tak, bez rozebrania się chyba nie dowiem
- Od: 21 paź 2009, 21:29
- Posty: 66
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 2019
Mazda 3 BM sedan 2.0 2014
UkiNH napisał(a):problem w BM 2.0 z szumem przy puszczonym pedale sprzęgła bez wbitego biegu?
Co w takim razie ma szumieć w Twojej skrzyni biegów, skoro auto jest na postoju a skrzynia i pracujący silnik są fizycznie rozsprzęglone?
W Twoim przypadku skrzynia nie dostaje napędu z wału silnika, zatem nic się w niej nie kręci, żadne łożysko nie szumi (w skrzyni).
Odpowiedz sobie sam, ale na moje to oczywiście łożysko wysprzęglika, tak jak kolega @RobertPi sugeruje.
Ja kiedyś miałem też auto, w którym łożysko szumiało na luzie.
Mechanik powiedział " skoro szumi, to dobrze ale jakby przestało, to przyjeżdżaj jak najszybciej"
skoro szumi, to się kręci...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości