Blokada pedału sprzęgła.

Cześć.
Od kilku miesięcy posiadam Mazdę 3 (BM) z 2014 r, z silnikiem 2,0 benzyna i 120 kuni.
Jest to kolejna trójka w rodzinie i kupowana była dla lepszej połowy.
W odstępie około 3 miesięcy 3 razy pojawiła się taka sytuacja, że podczas jazdy pedał sprzęgła po zmianie biegu został w podłodze. Akurat parkowaliśmy więc nie odbywało się to bez stresu.
Cały bajer polega na tym, że wystarczy stopą podnieść pedał do góry i wszystkie funkcje wracają.
Sprawdziłem pedał – nie ociera nigdzie ani nie haczy.
Po uruchomieniu i wciskaniu sprzęgła nie wydobywa się żaden podejrzany dźwięk.
Biegi zmieniają się też dobrze.
Czy to początek końca pompy lub sprzęgła?
Odpowietrzenie sprzęgła?
Dziękuję za każdą informację,
Od kilku miesięcy posiadam Mazdę 3 (BM) z 2014 r, z silnikiem 2,0 benzyna i 120 kuni.
Jest to kolejna trójka w rodzinie i kupowana była dla lepszej połowy.
W odstępie około 3 miesięcy 3 razy pojawiła się taka sytuacja, że podczas jazdy pedał sprzęgła po zmianie biegu został w podłodze. Akurat parkowaliśmy więc nie odbywało się to bez stresu.
Cały bajer polega na tym, że wystarczy stopą podnieść pedał do góry i wszystkie funkcje wracają.
Sprawdziłem pedał – nie ociera nigdzie ani nie haczy.
Po uruchomieniu i wciskaniu sprzęgła nie wydobywa się żaden podejrzany dźwięk.
Biegi zmieniają się też dobrze.
Czy to początek końca pompy lub sprzęgła?
Odpowietrzenie sprzęgła?
Dziękuję za każdą informację,