Strona 1 z 1

Blokada pedału sprzęgła.

PostNapisane: 16 sie 2024, 12:51
przez piotroll
Cześć.
Od kilku miesięcy posiadam Mazdę 3 (BM) z 2014 r, z silnikiem 2,0 benzyna i 120 kuni.
Jest to kolejna trójka w rodzinie i kupowana była dla lepszej połowy.
W odstępie około 3 miesięcy 3 razy pojawiła się taka sytuacja, że podczas jazdy pedał sprzęgła po zmianie biegu został w podłodze. Akurat parkowaliśmy więc nie odbywało się to bez stresu.
Cały bajer polega na tym, że wystarczy stopą podnieść pedał do góry i wszystkie funkcje wracają.
Sprawdziłem pedał – nie ociera nigdzie ani nie haczy.
Po uruchomieniu i wciskaniu sprzęgła nie wydobywa się żaden podejrzany dźwięk.
Biegi zmieniają się też dobrze.
Czy to początek końca pompy lub sprzęgła?
Odpowietrzenie sprzęgła?
Dziękuję za każdą informację,

PostNapisane: 16 sie 2024, 13:35
przez sebek-71
Na początek sprawdziłbym czy gdzieś nie ma wycieku przy wysprzęgliku....
Sprobuj też odpowietrzyć sprzęgło....Płyn hamulcowy w zbiorniczku jest?

PostNapisane: 17 sie 2024, 06:50
przez esem
Pewnie zardzewiał siłownik przy wysprzęgliku, korozyjne wżery na cylinderku. Tam się zbiera woda – tak to jest jak się nie wymienia płynu hamulcowego. Dawno temu miałem coś takiego w Ładzie.

Re: Blokada pedału sprzęgła.

PostNapisane: 22 sie 2024, 13:44
przez piotroll
Cześć.
Dziękuję za sugestie.
Byłem akurat u mechaniora na wymianie oleum więc od razu zajrzeli do sprzęgła.
I tak:
1) płyn w zbiorniczku był i jest, :))),
2) wokół wysprzęglika sucho,
2) odpowietrzyli układ i na ten moment:
– ustąpiło szarpanie podczas ruszania i jazdy na niskich biegach,
– pedał pracuje jakby inaczej – troszkę lepiej,
Może to moje pobożne życzenia ale jest ok.
Nie zmienia to faktu, że "jeżdżę i obserwuję".
Jak się sytuacja powtórzy to wymienię wysprzęglik i od razu płyn w układzie.