Strona 1 z 1

Po wymianę klocków tylnych ręczny bierze wysoko

PostNapisane: 16 lis 2021, 18:20
przez michal047r
Witam. Dziś wymieniałem klocki tylne. Problem polega na tym że po wymianie ręczny łapie dosyć wysoko jakieś 10 ząbków. Przed wymianą brał też dosyć wysoko na 6 ząbku. Czy wystarczy sama regulacja linki ?

Re: Po wymianę klocków tylnych ręczny bierze wysoko

PostNapisane: 16 lis 2021, 22:20
przez RobertPi
Może samoregulator w tłokach nie zadziałał albo się zablokował bo za głęboko wkręciłeś tłok?

PostNapisane: 17 lis 2021, 17:31
przez michal047r
RobertPi napisał(a):Może samoregulator w tłokach nie zadziałał albo się zablokował bo za głęboko wkręciłeś tłok?

Nie mam pojęcia czy za głęboko wkręciłem. Jak go sprawdzić czy to samoregulator ?

Re: Po wymianę klocków tylnych ręczny bierze wysoko

PostNapisane: 17 lis 2021, 21:25
przez RobertPi
Jam montowałeś z tyłu nowe klocki musiałeś wkręcić tłoczki by nowe klocki się zmieściły.
W tym mechaniźmie jest samoregulator. Tłoczek wykręca się podczas hamowania wraz z wciskaniem pedału hamulca aby skasować powstający luz. Czasami się zdarza, że samoregulator się "zawiesi" i jakiś czas zajmuje mu zadziałanie. Możesz to przyśpieszyć jednocześnie zaciągając ręczny oraz wciskają pedał hamulca ale i tak chwilę to zajmie.

Re: Po wymianę klocków tylnych ręczny bierze wysoko

PostNapisane: 17 lis 2021, 22:36
przez Beny
Podkręć Linke przy ręcznym i będzie łapał nisko.

Re: Po wymianę klocków tylnych ręczny bierze wysoko

PostNapisane: 2 gru 2021, 22:33
przez michal047r
Dobra już działa. Trochę naciagnalem linkę.

Re: Po wymianę klocków tylnych ręczny bierze wysoko

PostNapisane: 3 gru 2021, 00:14
przez RobertPi
Eeee, i poszedł na łatwiznę :D .
Jak dział to OK. Linka i tak delikatnie się naciąga więc od czasu do czasu potrzebna jest regulacja.

Re: Po wymianę klocków tylnych ręczny bierze wysoko

PostNapisane: 21 lis 2025, 09:23
przez cisiel1981
Panowie odnowię temat.
Otóż też mam ten problem z prawym tylnym zaciskiem..
Tzn przy zaciaganiu recznego zaciśnie tylko tylny lewy i dzwignia wysoko, gdy wspomogę się wciskajac pedal hamulca przy jednoczesnym zaciaganiu dzwignią recznego, zaciska obydwa kola i dzwignia ręcznego jest nisko.
Czy sama regulacja na linkach w kabinie pomoze czy raczej zacisk do wymiany ?
Pozdrawiam

PostNapisane: 21 lis 2025, 09:36
przez darrecki
Zapewne zapieczony mechanizm na zacisku.

PostNapisane: 21 lis 2025, 09:46
przez cisiel1981
Przy wymianie klocków gladko się wkrecał tłoczek. Organoleptycznie zacisk wyglada dobrze tzn. gumki całe.
Co zrobić aby go odzapieczyć

PostNapisane: 21 lis 2025, 13:03
przez darrecki
Masz dźwignie na zacisku połączoną linką z ręcznym wewnątrz. Musisz sprawdzić czy chodzi gładko i się nie zacina. Nie ma to nic wspólnego z tłoczkiem.