Odpowietrzanie hamulców i sprzęgła w BM
Strona 1 z 1
Witam, wie ktoś od którego koła trzeba zacząć odpowietrzanie hamulców ? Zacząłem od przedniego lewego i mam teraz miękki pedał. Bąbelków powietrza żadnych nie było jak odpowietrzałem i się zastanawiam co źle zrobiłem . Zawsze odpowietrzałem od lewego przedniego(najbliżej pompy) w innych autach z abs i było dobrze... Druga sprawa jak odpowietrzyć sprzęgło ? Dodam ze nigdy tego nie robiłem, a dziś wyczytałem że jednak trzeba . Jeszcze mam pytanie odnośnie smaru ate plastitube czy tym smarem można przesmarować cylinder i go potem wcisnąć ? Oraz przy wyjęciu prowadnic z przodu zauważyłem że jedna ma gumową nakładkę gdzie powinna być ta prowadnica z nakładką, na dole czy na górze ? Pozdrawiam
Prowadnica z nakładką jest bodajże na dole – muszę obie dobrze chodzić, jeśli założysz na odwrót, to jedna będzie źle się poruszała. Jaki cylinder chcesz smarować – ten od zacisku? Jeśli tak – po co chcesz go smarować? Ja u siebie sprzęgła nie odpowietrzałem i było dobrze, tzn. za pierwszym razem było źle, to poprawiłem odpowietrzenie samych hamulców i było ok.
Tak cylinder od zacisku no wiesz jak go wcisne bo zmieniam klocki na nowe to dobrze zeby miał lekko w przyszłości Ta prowadnica z gumka przymierzałem ją na dól i do góry i nie widze różnicy gdzie ma lżej raczej chodzi z lekkim oporem. Od którego koła zacząłes odpowietrzac ? Na włączonym zapłonie odpowietrzałes ?
michal047r napisał(a):Tak cylinder od zacisku no wiesz jak go wcisne bo zmieniam klocki na nowe to dobrze zeby miał lekko w przyszłości
Ja mam wrażenie, że jak go przesmarujesz "z zewnątrz", to to nic nie da oprócz tego, że ewentualnie będzie się do niego kleił syf. Co innego jakbyś rozbierał/regenerował tłoczek i smarował gumki od środka. Ale może niech się wypowie jakiś fachowiec, bo ja to amator jestem.
Ta prowadnica z gumka przymierzałem ją na dól i do góry i nie widze różnicy gdzie ma lżej raczej chodzi z lekkim oporem.
Przymierz obie, ja na pewno na którejś miałem różnicę. Jeśli nie zapomnę, to sprawdzę jutro na walających się gdzieś zaciskach od Mazdy 3.
Od którego koła zacząłes odpowietrzac ?
Od najdłuższych przewodów, czyli tył. W ogóle w necie jest jakaś skomplikowana procedura dla ABS, ja to robiłem dużo prościej, czyli popuszczenie śrubki/wciśnięcie pedału (patrzeć czy lecą bombelki)/dokręcenie śrubki/puszczenie pedału.
A jak sprawdzałeś, czy lecą bombelki?
Na włączonym zapłonie odpowietrzałes ?
Raczej na wyłączonym, ale nie pamiętam zbyt dobrze.
noi pompa abs jest prawy przod
child napisał(a):Ta prowadnica z gumka przymierzałem ją na dól i do góry i nie widze różnicy gdzie ma lżej raczej chodzi z lekkim oporem.
Przymierz obie, ja na pewno na którejś miałem różnicę. Jeśli nie zapomnę, to sprawdzę jutro na walających się gdzieś zaciskach od Mazdy 3.
Sprawdziłem i wygląda na to, że prowadnica z gumką ma być na dole.
Na większości stron pisze że zaczynamy odpowietrzac od pompy ABS, która jest od strony kierowcy zazwyczaj czyli lewy przód, a tu mi kolega pisze ze z prawej strony jest, więc już nie wiem
W zasadzie zaczyna się od samej pompy abs , a później koła przednie i następnie tylne... nie odpowiem Ci na Twoje pytanie fachowo, ale tak właśnie jest... kilka razy miałem problem z zapowietrzonymi hamulcami z którymi,przysłowiowy Kaziu nie potrafił sobie poradzić, aż trafiłem na mechanika który powiedział ze w systemach z Abs tak się właśnie odpowietrza.
Sporo jest artykułów na ten temat.
Krótki cytat ze strony motofocus :
Odpowietrzanie systemów ATE ABS, ASR i ESP ( od MK IV do MK 70) powinno przebiegać zgodnie z podanymi niżej procedurami.
Podłączyć przyrząd do odpowietrzania , ustawić ciśnienie na 2 bar i następnie odpowietrzyć przód lewy , przód prawy, potem tył prawy i tył lewy aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza.
Sporo jest artykułów na ten temat.
Krótki cytat ze strony motofocus :
Odpowietrzanie systemów ATE ABS, ASR i ESP ( od MK IV do MK 70) powinno przebiegać zgodnie z podanymi niżej procedurami.
Podłączyć przyrząd do odpowietrzania , ustawić ciśnienie na 2 bar i następnie odpowietrzyć przód lewy , przód prawy, potem tył prawy i tył lewy aż wylatujący płyn przy zacisku będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza.
Odpowietrzyłem raz jeszcze zaczynająć od lewego przodu. I dalej miękki pedał, a pęcherzyków nie ma...
Dla potomnych – procedura serwisowa dla naszej Mazdy zaleca rozpoczac odpowietrzanie od koła najdalszego od pompy ABS (czyli prawy tył, lewy tył, prawy przód i na końcu lewy przód), dodatkowo po klasycznym odpowietrzaniu każdego zacisku nalezy powtórzyć procedurę odpwoietrzenia dla dwóch tylnych zacisków (tym razem nie pompując pedałem hamulca, a wciskając/wkręcając tłoczek)
ale pompa abs jest pod maska z prawej strony (od strony pasazera) wiec najdalsze kolo to lewy tyl
Orientuje się ktoś czy odpowietrzanie wymiana płynu w wysprzęgliku powinna się odbywać przy każdej wymianie płynu hamulcowego co dwa lata? Jaka jest kolejność? Pierwsze wysprzęglik, a później hamulce czy odwrotnie? Może nie ma to znaczenia? Chciałem wymienić sobie płyn sam i chyba zrobię to tak jak jest w manualu serwisowym (czyli z naciskaniem hamulca i zaczynając od tyłu). W internecie jest dużo różnych instrukcji często piszą żeby (jak jest abs) zaczynać od przodu a nawet spotkałem wpis żeby robić to asymetrycznie tzn. lewy tył z prawym przodem i prawy tył z lewym przodem ze względu na budowę układu hamulcowego. Może ktoś wie jak robią to w ASO?
Odpowietrzanie od prawy tyl, lewy tyl, prawy przod, lewy przod i na koncu wysprzeglik. zawsze tak robilem i dzialalo a w zyciu odpowietrzalem chyba z 5000 aut . wyjatkiem jest gdy uklad jest kopletnie pusty np. przy wymianie pompy abs ale do tego potrzeba laptop z interfacem.
Wymieniłem płyn hamulcowy. Odpowietrzenie hamulców poszło bez problemu. Nie wiem dlaczego nie chce lecieć płyn z odpowietrznika wysprzęglika. Przy naciśniętym pedale sprzęgła odkręciłem odpowietrznik o 90 stopni i wyleciało tylko trochę płynu. Po zakręceniu, pompowaniu sprzęgłem i odkręceniu przy wciśniętym sprzęgle już nic nie wyleciało. Tam jest taki śmieszny plastikowy odpowietrznik który odkręcam normalnie ręką bez klucza. Czy jego trzeba odkręcić o więcej niż 90 stopni? Metalowe odpowietrzniki przy hamulcach wystarczy ruszyć znacznie mniej.
edit:
Dla potomnych: odpowietrznik trzeba przekręcić o 180 stopni żeby go otworzyć. Można to zrobić ręką, a wężyk można włożyć przez wlot powietrza pod grillem. Nie trzeba ściągać plastikowej osłony i dostawać się tam od dołu jak to jest w manualu serwisowym
edit:
Dla potomnych: odpowietrznik trzeba przekręcić o 180 stopni żeby go otworzyć. Można to zrobić ręką, a wężyk można włożyć przez wlot powietrza pod grillem. Nie trzeba ściągać plastikowej osłony i dostawać się tam od dołu jak to jest w manualu serwisowym
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości