Drżenie drążka zmiany biegów na 6 biegu
1, 2
Witam
Jakiś czas temu zauważyłem dziwną sprawę, podczas jazdy na 6 biegu przy przyśpieszaniu widoczne są drgania drążka zmiany biegów, nie wydaje mi się aby to występowało wcześniej ...
Dodatkowo w momencie jak wybije bieg i wbije kolejny raz to bardzo często drgania ustępują.
Ostatnio wspomniałem o tym mechanikowi, sprawdził poduszki skrzyni biegów i nie stwierdził żadnego uszkodzenia
Spotkał się ktoś z podobnym problemem?
Jakiś czas temu zauważyłem dziwną sprawę, podczas jazdy na 6 biegu przy przyśpieszaniu widoczne są drgania drążka zmiany biegów, nie wydaje mi się aby to występowało wcześniej ...
Dodatkowo w momencie jak wybije bieg i wbije kolejny raz to bardzo często drgania ustępują.
Ostatnio wspomniałem o tym mechanikowi, sprawdził poduszki skrzyni biegów i nie stwierdził żadnego uszkodzenia
Spotkał się ktoś z podobnym problemem?
- Od: 8 wrz 2013, 13:13
- Posty: 41
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM
A w jakim zakresie obrotów pojawiają się te drgania? Są one widoczne gołym okiem czy wyczuwalne tylko trzymając rękę na drążku?
Też mam diesla to mogę sprawdzić, aczkolwiek do tej pory jakoś nie pamiętam aby takie objawy miały u mnie miejsce
Też mam diesla to mogę sprawdzić, aczkolwiek do tej pory jakoś nie pamiętam aby takie objawy miały u mnie miejsce
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Efekt występuję przy wyższych obrotach tak gdzieś od 2000 RPM tylko i wyłącznie na 6 biegu w momencie przyśpieszania.
https://streamable.com/58n8c
Na załączonym filmiku widać te drgania (chociaż na żywo wydaje się że drążek lata nawet bardziej )
https://streamable.com/58n8c
Na załączonym filmiku widać te drgania (chociaż na żywo wydaje się że drążek lata nawet bardziej )
- Od: 8 wrz 2013, 13:13
- Posty: 41
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM
U mnie to samo jak na 6 biegu jadę pod górkę na ekspresie. Jak jadę wolniej to drgania nie występują. Ogólnie nie zwracam na już to uwagi jak na wiele innych bubli w tym samochodzie, ręka po prostu z automatu wędruje na drążek i wyobrażam sobie że mam pakiet z masażem ręki
Jakieś pomysły czym może być to spowodowane?
- Od: 8 wrz 2013, 13:13
- Posty: 41
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM
darrecki właśnie miałem okazję zrobić dłuższą trasę i faktycznie na 6 biegu czuć lekkie wibracje na nadwoziu pojazdu podczas przyśpieszania ... Dziwne że na żadnym innym biegu (nawet 5 na wysokich obrotach) nie ma takich objawów
- Od: 8 wrz 2013, 13:13
- Posty: 41
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM
To ten objaw można nazwać "normalnym". Ja też tak mam, na zagranicznym forum 3 w dieslu też o tym wspominali. Szczerze, to nie mam pojęcia co powoduje ten efekt, mi się go tak średnio udało zlikwidować. Niby ledwo wyczuwalny, ale nadal jest.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Na zagranicznych forach rzeczywiście sporo o tym piszą, przykładowy post
i 6 miesięcy później ta sama osoba
Pojadę na dniach wyważyć koła na hunterze i zobaczymy czy będzie lepiej
I have exact problem... at speeds 120-140 vibration came up...
Under warrenty they changed transsmision,clucth,4 injectors... i have bought new tyres and problem persisst...
Now i am still waiting for fix from mazda over 3 months...
I dont know what to do... i think i should involve lawyer on this.
i 6 miesięcy później ta sama osoba
Solution to this problem is to balance tyres on hunter machine...
18" rims have way to deform any type of tyre...
Pojadę na dniach wyważyć koła na hunterze i zobaczymy czy będzie lepiej
- Od: 8 wrz 2013, 13:13
- Posty: 41
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM
Pewnie i mój post byś też tam znalazł. Sęk w tym, że ten problem pojawia się i znika, występuje przy różnych prędkościach, normalnie czary.
Wyważałem na hunterze, na aucie i jeden ch... Ale przyznam, że dużo pomogło przetoczenie [jakich?] tarcz. Już nie wali po rękach ale drobne w podłokietniku brzęczą.
Wyważałem na hunterze, na aucie i jeden ch... Ale przyznam, że dużo pomogło przetoczenie [jakich?] tarcz. Już nie wali po rękach ale drobne w podłokietniku brzęczą.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Ale kierownicą Ci telepało tylko podczas hamowania ?
- Od: 8 wrz 2013, 13:13
- Posty: 41
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM
Nie, głównie przy przyspieszaniu bądź jeździe ze stałą prędkością. Tarcze też pokrzywiłem, ale to zupełnie inna historia.
Tylne tarcze nie mają nic do bicia kierownicą podczas hamowania, ale jeśli są krzywe to przy normalnej jeździe dają się we znaki
Tylne tarcze nie mają nic do bicia kierownicą podczas hamowania, ale jeśli są krzywe to przy normalnej jeździe dają się we znaki
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Czy jest jakieś rozwiązanie tego problemu? U mnie drążek wpada wibracje podczas przyspieszania z ok. 40-60 km/h na 4 biegu i potem 6 przy przyspieszaniu w okolicach 110-120 km/h. Byłem w serwisie Mazdy to od razu stwierdzili że trzeba wyjąć skrzynie biegów...
Orientuje się ktoś czy skrzynia biegów z Mazdy 6 będzie działała z 3 bez problemu?
Orientuje się ktoś czy skrzynia biegów z Mazdy 6 będzie działała z 3 bez problemu?
Skrzynia i osprzęt jest taki sam, o ile obie to manual. Bo do automatu trzeba (uwaga) innej ściany grodziowej!
Ja bym podniósł ciśnienie w kołach, podobno 28/29 (zdaje się barów) eliminuje wibracje od kół. Nie wiem jak z tymi, które mają przyczynę gdzie indziej.
Osobiście to bym pewnie zmienił olej w skrzyni, obejrzał pod kątem opiłków i jeśli nic nie ma – jeździł dalej.
Ja bym podniósł ciśnienie w kołach, podobno 28/29 (zdaje się barów) eliminuje wibracje od kół. Nie wiem jak z tymi, które mają przyczynę gdzie indziej.
Osobiście to bym pewnie zmienił olej w skrzyni, obejrzał pod kątem opiłków i jeśli nic nie ma – jeździł dalej.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Ja u siebie czuję drgania drążka na każdym biegi i przy praktycznie każdej prędkości. Warunek lekko nacisnę bądź podniosę drążek. Gdy jest luźny i go tylko dotknę wibracji nie ma.
Może wibracje to problem jakichś naprężeń lub zbyt mocnego naciągu ? Może regulacja cięgien problem rozwiąże?
RP
Może wibracje to problem jakichś naprężeń lub zbyt mocnego naciągu ? Może regulacja cięgien problem rozwiąże?
RP
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość