Sprężyny zawieszenia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kritik » 3 sty 2019, 12:15

Czy montował ktoś sprężyny zawieszenia Eibach -30 pod czas gwarancji?

https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-mazda-3-bm-e10-55-016-01-22-pi-2230.html

Obrazek

600 zl

certyfikat TUV – jest
certyfikat ABE – jest

Gdzie montowaliście? w ASO czy poza ASO? Jaka cena montaży? Co na to gwarancja?

Dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Kritik » 8 sty 2019, 17:37

Nie uwierzę ze nikt nie montował tych sprężyn pod czas gwarancji <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez krabdul » 8 sty 2019, 20:55

Dobrze, że nie wierzysz, bo ja montowałem :)

Robił mi to znajomy mechanik i wziął chyba 200pln, ale najprawdopodobniej to on mi nie wpiął czujnika ABS przy montażu macphersona i się przetarł przewód, co kosztowało mnie dodatkowe 500pln także przypilnuj tego.

Amory zostały seryjne a realne obniżenie to tak 20-25mm.
Po wymianie miałem 2 przeglądy w ASO i nic nie mówili.
Ostatnio miałem pierwszy przegląd rejestracyjny przy przebiegu ok 47kkm z czego na eibachach ok 35kkm i nic się nie wytłukło. Sprawność zawieszenia z przodu 83 i 85% a z tyłu 86 i 87%
Amory zostały seryjne.

Jeździłem nowym BMW serii 1 i tam seryjny zawias jest zbliżony na twardość.

PS: Gdzieś tu na forum wyczytałem, że te mazdowskie sprężyny obniżające to ponoć właśnie eibachy pro-kit.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez sevecc » 9 sty 2019, 09:48

krabdul napisał(a):Dobrze, że nie wierzysz, bo ja montowałem :)

Robił mi to znajomy mechanik i wziął chyba 200pln, ale najprawdopodobniej to on mi nie wpiął czujnika ABS przy montażu macphersona i się przetarł przewód, co kosztowało mnie dodatkowe 500pln także przypilnuj tego.

Amory zostały seryjne a realne obniżenie to tak 20-25mm.
Po wymianie miałem 2 przeglądy w ASO i nic nie mówili.
Ostatnio miałem pierwszy przegląd rejestracyjny przy przebiegu ok 47kkm z czego na eibachach ok 35kkm i nic się nie wytłukło. Sprawność zawieszenia z przodu 83 i 85% a z tyłu 86 i 87%
Amory zostały seryjne.

Jeździłem nowym BMW serii 1 i tam seryjny zawias jest zbliżony na twardość.

PS: Gdzieś tu na forum wyczytałem, że te mazdowskie sprężyny obniżające to ponoć właśnie eibachy pro-kit.


Tak, ASO montuje dokładnie ten sam zestaw, z tym, że koszt w ASO (z montażem) to 1600 zł po rabatach :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez Kritik » 9 sty 2019, 09:49

krabdul napisał(a):Dobrze, że nie wierzysz, bo ja montowałem :)

Robił mi to znajomy mechanik i wziął chyba 200pln, ale najprawdopodobniej to on mi nie wpiął czujnika ABS przy montażu macphersona i się przetarł przewód, co kosztowało mnie dodatkowe 500pln także przypilnuj tego.

Amory zostały seryjne a realne obniżenie to tak 20-25mm.
Po wymianie miałem 2 przeglądy w ASO i nic nie mówili.
Ostatnio miałem pierwszy przegląd rejestracyjny przy przebiegu ok 47kkm z czego na eibachach ok 35kkm i nic się nie wytłukło. Sprawność zawieszenia z przodu 83 i 85% a z tyłu 86 i 87%
Amory zostały seryjne.

Jeździłem nowym BMW serii 1 i tam seryjny zawias jest zbliżony na twardość.

PS: Gdzieś tu na forum wyczytałem, że te mazdowskie sprężyny obniżające to ponoć właśnie eibachy pro-kit.


dzięki za info

odnośnie tego ze Mazda sprzedaje te same Eibach tylko 2 razy drożej — ja wiem, dla tego nie chce u nich kupować i przepłacać. Ciekawie ile ASO powie za montaż kupionych nie u nich sprężyn

Dopisano 9 sty 2019, 08:54:

sevecc napisał(a):
krabdul napisał(a):Dobrze, że nie wierzysz, bo ja montowałem :)

Robił mi to znajomy mechanik i wziął chyba 200pln, ale najprawdopodobniej to on mi nie wpiął czujnika ABS przy montażu macphersona i się przetarł przewód, co kosztowało mnie dodatkowe 500pln także przypilnuj tego.

Amory zostały seryjne a realne obniżenie to tak 20-25mm.
Po wymianie miałem 2 przeglądy w ASO i nic nie mówili.
Ostatnio miałem pierwszy przegląd rejestracyjny przy przebiegu ok 47kkm z czego na eibachach ok 35kkm i nic się nie wytłukło. Sprawność zawieszenia z przodu 83 i 85% a z tyłu 86 i 87%
Amory zostały seryjne.

Jeździłem nowym BMW serii 1 i tam seryjny zawias jest zbliżony na twardość.

PS: Gdzieś tu na forum wyczytałem, że te mazdowskie sprężyny obniżające to ponoć właśnie eibachy pro-kit.


Tak, ASO montuje dokładnie ten sam zestaw, z tym, że koszt w ASO (z montażem) to 1600 zł po rabatach :|


w katalogu jest

9. Zestaw obniżający zawieszenie 1 375 zł

co jest ponad 2 razy drożej niż te same sprężyny na stronie Eibach.pl

to znaczy ze montaż tak i będzie w okolicach 200-300 zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez child » 9 sty 2019, 22:09

A jak te sprężyny się w ogóle sprawują? Jak mocno zmienia się twardość zawieszenia?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Kritik » 10 sty 2019, 14:44

child napisał(a):A jak te sprężyny się w ogóle sprawują? Jak mocno zmienia się twardość zawieszenia?


krabdul napisał(a):Jeździłem nowym BMW serii 1 i tam seryjny zawias jest zbliżony na twardość.


:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez child » 10 sty 2019, 23:19

Bardzo mnie cieszy ta wiele wnosząca opinia, teraz tylko wyciągnę z garażu nowe BMW serii 1 i sprawdzę <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Kritik » 11 sty 2019, 10:47

child napisał(a):Bardzo mnie cieszy ta wiele wnosząca opinia, teraz tylko wyciągnę z garażu nowe BMW serii 1 i sprawdzę <glupek2>


Masz powód pójść na jazdę nowa BMW 1 series <lol> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez child » 11 sty 2019, 23:29

Słusznie, o tym nie pomyślałem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Raptor77 » 12 sty 2019, 02:12

jest sztywniej – odczucia dla mnie na +, jedynie przejeżdżanie przez progi bardziej czuć na nich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez Imbeer » 14 sty 2019, 19:21

Czy moglby ktos wrzucic jak wyglada efekt po wrzuceniu tych sprezyn?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Raptor77 » 14 sty 2019, 20:18

Masz w linku u mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez looker29 » 18 lut 2019, 19:50

Montowałem od razu po zakupie akcesoryjne w ASO. Potwierdzam, że montują zestaw EIBACH.
Co do użytkowania.. polecam każdemu niedecydowanemu ! Kumpel ma standardowe zawieszenie i mam porównanie. Obniżona jest sztywniejsza, pewniejsza w zakrętach, nie pochyla się. Prowadzenie o wiele lepsze, wygląd jeszcze bardziej. Na przeglądach zawsze słucham od mechaników i pracowników jak świetnie wygląda obniżona i tu akurat nie ściemniają ;) Mały minus – ostrożnie na garbach i krawężnikach.
Wrzucam foto na 18-tkach i 16-tkach.
Na 18" efekt dużo lepszy :)
Załączniki
1.jpg
2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2015, 13:31
Posty: 45 (10/1)
Skąd: Bdg
Auto: Mazda 3 BM Enso 2.0 120 KM 2016' Snowflake White

Postprzez Kritik » 19 lut 2019, 10:49

looker29

ile zapłaciłeś za montaż?
pytałem w ASO to powiedzieli ze sama robota 700zl +/– <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez looker29 » 19 lut 2019, 11:09

Nic nie płaciłem za montaż. W katalogowej cenie sprężyn był ich montaż. Zdjęte standardowe sprężyny dostałem do ręki i sprzedałem jeszcze za kilka stów na allegro :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2015, 13:31
Posty: 45 (10/1)
Skąd: Bdg
Auto: Mazda 3 BM Enso 2.0 120 KM 2016' Snowflake White

Postprzez sevecc » 19 lut 2019, 11:15

looker29 napisał(a):Montowałem od razu po zakupie akcesoryjne w ASO. Potwierdzam, że montują zestaw EIBACH.
Co do użytkowania.. polecam każdemu niedecydowanemu ! Kumpel ma standardowe zawieszenie i mam porównanie. Obniżona jest sztywniejsza, pewniejsza w zakrętach, nie pochyla się. Prowadzenie o wiele lepsze, wygląd jeszcze bardziej. Na przeglądach zawsze słucham od mechaników i pracowników jak świetnie wygląda obniżona i tu akurat nie ściemniają ;) Mały minus – ostrożnie na garbach i krawężnikach.
Wrzucam foto na 18-tkach i 16-tkach.
Na 18" efekt dużo lepszy :)


Wygląda świetnie <spoko>

Czy Twoim zdaniem obniżanie przy zamontowanych już dokładkach zderzaków ma sens? Czy raczej to będzie katorga z uwagi na podjazdy, zjazdy, krawężniki... ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez looker29 » 19 lut 2019, 11:30

Wiesz co.. Nawet bez dokładek zderzaków muszę jeździć ostrożniej i uważać na progi, krawężniki czy strome zjazdy. Ale jeśli szoruję to nie zderzakiem, lecz takimi plastikami ochronnymi, które są pod zderzakiem, a przed nadkolem. Ze spoilerem zderzaka trzeba będzie po prostu bardziej uważać, ale efekt wizualny masz gwarantowany. <spoko>
Zobacz profil tego gościa.. pisałem z nim, ma obniżone zawieszenie i dokładki. Wygląda obłędnie i jeździ :P
https://www.instagram.com/phil_mzd3/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2015, 13:31
Posty: 45 (10/1)
Skąd: Bdg
Auto: Mazda 3 BM Enso 2.0 120 KM 2016' Snowflake White

Postprzez sevecc » 19 lut 2019, 11:36

Wygląda mega ale kierwa to foto mnie przeraziło :D

Aha, btw – na 100% oklejam listwę grilla i chromy w zderzaku na piano black! <serduszka>
Załączniki
Zrzut ekranu 2019-02-19 o 10.33.06.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez Raptor77 » 19 lut 2019, 14:54

To jest pikuś – już 2x przyszorowalem dołem zderzaka o krawężnik – jakby była dokładka to po niej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323