Nieprecyzyjny / niestabilny układ kierowniczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Sylwester R » 26 lis 2020, 21:17

Witajcie,

natrafiłem na ten wątek, bo od pewnego czasu mam podobny problem. Moje auto prowadziło się idealnie, jak po torach, ale niestety we wrześniu miałem wypadek i została między innymi uszkodzona lewa strona zawieszenia. Naprawa była wykonywana w ASO i technicznie wszystko jest OK, ale niestety auto inaczej się prowadzi, to znaczy są objawy mniej więcej takie, jak tutaj opisywane. Jedzie się w miarę normalnie, ale czasami kierownica jakby "uciekała" w którąś stronę. Opór na w niektórych momentach jest mniejszy. Czasami przy ostrym hamowaniu mam wrażenie jakby kierownica trochę latała na boki. Dziwnie jest też przy wyprzedzaniu, bo wydaje się jakby auto było trudniej utrzymać na drodze.
Te objawy nie są bardzo mocno wyczuwalne, ale jak jeżdżę na co dzień, to je czuję. Byłem w serwisie i nic nie stwierdzono.

Mam jeszcze pytanie jak jest w Waszych Mazdach – jeśli na działającym systemie iStop próbujecie obrócić kierownicą to w Waszych autach uruchamiany jest silnik?
U mnie nie, a gdy obracam kierownicą jedną i w drugą stronę, to z układu kierowniczego dochodzi głośny i nieprzyjemny dźwięk. Pytałem o to w serwisie i początkowo doradca przedstawił mi pewną teorię i powiedział, że to normalne, po czym powiedział, że sprawdzi jak jest w innych autach. Okazało się, że w modelu 6 i w jeszcze jednym (chyba CX-3) przy próbie obrotu kierownicą na iStop silnik jest uruchamiany. Ma jeszcze sprawdzić w takim modelu jak mój (Mazda 3 BM Facelift 2018 2.0-skyactiv-g-120hp).

Pozdrawiam,
Sylwester
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2020, 21:02
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BM-facelift-2018-2.0-skyactiv-g-120hp, MT

Postprzez Sylwester R » 8 gru 2020, 17:01

Witajcie

otrzymałem dzisiaj informację z serwisu, że tak ma być i głośne, nieprzyjemne dźwięki dochodzące z kolumny kierowniczej podczas obracania kierownicą, gdy działa i-Staop, nie są niczym dziwnym.

Mam prośbę – czy mógłby ktoś sprawdzić jak to działa w Waszych autach? To znaczy:
– czy podczas działania i-Stop przy próbie obrotu kierownicą silnik jest uruchamiany?
– A jeśli nie, to czy kierownica obraca się normalnie?

Wiem, że jak działa i-Stop, to nie działa wspomaganie i że kierownica będzie się obracała z większym oporem, ale wegług mnie nie powinno być słychać żadnych dziwnych ogdłosów.

Nagrałem film, na którym pokazałem jak to u mnie wygląda. Na żywo ten odłgos jest dużo głośniejszy.
https://youtu.be/ELyf2cyRiF4

Pozdrawiam,
Sylwester
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2020, 21:02
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BM-facelift-2018-2.0-skyactiv-g-120hp, MT

Postprzez mario-k » 8 gru 2020, 22:02

Kolego na istopie auto nie ma prawa odpalić jak kierownica kręcisz.Tylko jak naciśniesz sprzęgło to się uruchamia.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez RobertPi » 8 gru 2020, 22:23

Nieprawda, wiele czynników wpływa na działanie i-stopa. Mocne wciśnięcie hamulca też odpala silnik.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Sylwester R » 8 gru 2020, 22:53

Cześć,

dzięki za odpowiedź.
Właśnie z Mazdą sprawa nie jest taka oczywista. Niektóre modele odpalają. Mam teraz zastępczą Mazdę 6 w automacie i jak tylko próbuję obrócić kierownicą, to silnik jest uruchamiany i to jest normalne w tym samochodzie (przynajmniej w tych ze skrzynią automatyczną – sprawdziłem w instrukcji).

Jeżdżę już łącznie ponad 7 lat z systemem start/stop i zawsze byłem przekonany, że można sobie kręcić kierownicą, a silnik nie odpali, ale najwyraźniej w różnych Mazdach jest różnie.

Moja Mazda 3 nie odpala na i-Stop poczas obracania kierownicą i dla mnie to było normalne, natomiast te dźwięki, które słychać z układu kierowniczego mnie zaniepokoiły. Zgłosiłem to do serwisu, a doradca powiedział, że sprawdzał w modelu CX-3 oraz 6 i tamte przy obracaniu kierownicą odpalają. Natomiast nie wiedział jak powinno być w modelu 3. Poprosił, żebym zostawił auto, bo chcą to sprawdzić.
Dzisiaj odpowiedział, że auto nie odpala i że to jest normalne, ale nie odniósł się bezpośrednio do tego zgrzytania podczas obracania kierownicą. Napisał, że według niego wszystko jest ok.
Dlatego poprosiłem, żeby ktoś jeszcze sprawdził jak jest w modelu Mazda 3 z manualną przekładnią.

Pozdrawiam,
Sylwester
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2020, 21:02
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BM-facelift-2018-2.0-skyactiv-g-120hp, MT

Postprzez RobertPi » 8 gru 2020, 23:12

Ja myślę, że każde auto przy obracaniu kierownicą w konkretnych warunkach odpali.
Na logikę.
Kręcenie kierownicą na postoju wymaga włączenia układu wspomagania. Samo wspomaganie jest elektryczne – silnik elektryczny, sterownik i takie tam = pobór prądu. Jeśli sterownik i-stopu uzna, że trzeba włączyć silnik samochodu to go włączy.
Wszystko zależy od konkretnych warunków – naładowanie akumulatora, temperatura, ogólny pobór prądu i pewnie jeszcze dziesiątki innych czynników, o których nie mamy pojęcia ale serwis powinien :( .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Sylwester R » 8 gru 2020, 23:23

Tak samo uważam i właśnie tak to wyglądało w moim poprzednim aucie. Tam wspomaganie było też elektryczne i działało na start/stop.
Natomiast jak się okazuje – i takie jest stanowisko serwisu – w moim aucie wspomaganie układu kierowniczego podczas działania systemu i-Stop jest wyłączone. Serwis twierdzi, że tak ma być w samochodach Mazda 3.
Ja mogę potwierdzić, że trudniej jest obrócić kierownicą.

Ale z tym odpalaniem w niektórych modelach Mazdy jest inaczej – w autach z automatem silnik jest odpalany już przy próbie wykonania obrotu kierownicą. Wklejam fragment instrukcji Mazdy 3.



Pozdrawiam,
Sylwester
Załączniki
Mazda automat.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lis 2020, 21:02
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BM-facelift-2018-2.0-skyactiv-g-120hp, MT

Postprzez RobertPi » 13 gru 2020, 00:14

Tak, wspomaganie jest wyłączone ale jakakolwiek mocniejsza próba przekręcenia kierownicy powoduje włączenie wspomagania i .. silnika ;P . U mnie właśnie tak to działa.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323