skrzynia automatyczna – opinie i użytkowanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mario.rais » 10 mar 2019, 11:43

yaroaig napisał(a):Cóż, ktoś napisał, że drgania są wynikiem ustawienia biegu jałowego na niskich obrotach. Nie jest to wina skrzyni jak wcześniej sądziłem. Ewidentnie, w pozycji D lub R i przy hamulcu, karoseria (nie zawsze) zaczyna wpadać w wibracje – odczyt z obrotomierza – ok 500-550 obrotów. To samo się dzieje, podczas bardzo powolnej jazdy (przy hamowaniu), u mnie jest takie przejście poniżej 700 obrotów gdzie właśnie zaczynają się wibracje. Chyba się nie z tym nic zrobić – poza ewidentnym grzebaniem w ustawieniach elektroniki.


U mnie przebieg 11tyś i podobny efekta też pojawił się ostatnio.
Wg serwisu 'tak ma być'. Trochę ten efekt irytuje, ale narazie da się z tym żyć.
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2017, 14:33
Posty: 30 (8/2)
Auto: Mazda 3 sedan, 2.0l 120KM, 2017

Postprzez child » 10 mar 2019, 12:36

Wg serwisu zawsze "tak ma być" – a jak po gwarancji się rozsypie, to dla nich jeszcze lepiej :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Imbeer » 10 mar 2019, 13:08

Może to uderzenie kosmicznego momentu obrotowego XD

A na poważnie – 55000 km przebiegu i nie miałem takiej sytuacji przy kickdownie, czasem jak zimny to czuje delikatnie zmianę biegu, ale nadal są to płynne zmiany (poprostu zmiana biegu jest bardziej wyczuwalna). Jestem też około 4 tysięcy km po odblokowaniu przepustnicy – nie zauważyłem żadnych zmian w płynności zmiany biegu (tfu tfu).
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez piotear » 10 mar 2019, 17:23

No i jak wrażenia po odblokowaniu ?
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 12:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez rinho » 10 mar 2019, 18:20

U mnie, jak na razie skrzynia chodzi bez zarzutu. Przebieg 22kkm. Przestrzegam jednak by nie żyłować przed zgaśnięciem owej niebieskiej diody z termometrem. Wiem, że dotyczy ona silnika, ale zakładam, że skoro silnik osiągnął już optymalną temp. pracy, to skrzynia też powinna.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 23:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez Imbeer » 10 mar 2019, 20:30

@piotear

Zupełnie inne auto, jak go przycisne to mam trzy momenty – przy 3 tysiącach obrotów jest "ło", potem na 5 tysiącach "łu" i po 6 tysiącach "ło kura". Mimo ze nie jest to poziom hothatchy, to jezdzi sie bardzo przyjemnie, swietnie tez czuc charakterystyke silnika wolnossacego ktory oddaje coraz wiecej mocy wraz ze wzrostem predkosci obrotowej. Przy automacie radosc z jazdy jest jeszcze wieksza. No i wyprzedzanie jest duzo bezpieczniejsze
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez yaroaig » 12 mar 2019, 15:03

rinho napisał(a):U mnie, jak na razie skrzynia chodzi bez zarzutu. Przebieg 22kkm. Przestrzegam jednak by nie żyłować przed zgaśnięciem owej niebieskiej diody z termometrem. Wiem, że dotyczy ona silnika, ale zakładam, że skoro silnik osiągnął już optymalną temp. pracy, to skrzynia też powinna.


Nie do końca. W naszych mazdolotach nie ma podglądu na temperaturę oleju w skrzyni, ale powiem Ci, że użytkując inne samochody, które miały to na wyposażeniu, temperatura oleju w skrzyni rośnie wolniej niż samego silnika, stąd z obciążaniem warto poczekać jakieś 15 minut, od momentu uruchomienia silnika – wtedy będziesz miał pewność, że wszystko gra i buczy :)
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2018, 08:27
Posty: 54 (2/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-30, 2,0

Postprzez pytlass » 7 sty 2020, 17:33

Trochę odgrzeję "kotleta" ;)
Mam do Was pytanie: Czy przy zimnym silniku (np. po nocy) skrzynia pracuje trochę inaczej niż po rozgrzaniu? U mnie po ruszeniu przez pierwszy kilometr (trudno mi oszacować ale naprawdę krótki odcinek) czuć jakby to była skrzynia CVT, tzn. niby słychać że biegi są zmieniane i auto przyspiesza, ale po odpuszczeniu gazu obroty spadają do jałowych – coś jak "wolne koło" w Wartburgu, hehe ;) Po małym rozgrzaniu, nawet zanim zgaśnie niebieska kontrolka o zimnym silniku, skrzynia przechodzi w tryb "normalny", tzn. po odpuszczeniu gazu zrzuca na najniższy możliwy bieg i tak się toczy. Tak na marginesie z tego co wiem auto ma 60 tyś przebiegu i jeszcze nie było wymiany oleju w skrzyni.
Dajcie znać czy zaobserwowaliście podobne zachowanie u Was??
Początkujący
 
Od: 23 sty 2018, 19:21
Posty: 26
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BM sedan '15
2.0 165 hp USA

Postprzez Jedras » 7 kwi 2020, 22:15

Witam. Mam od miesiąca Mazdę 3 2017r. Do tej pory zawsze były Hondy. Nie mogę znaleźć w mojej Mazdzie bagnetu- miarki poziomu oleju w skrzyni automatycznej. Czy Mazda tego nie ma, czy ja źle szukam?
Skrzynia tradycyjna, hydrauliczna 6 biegowa. Silnik 2.0 165 KM Auto pochodzi z USA.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Andrzej
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2020, 21:39
Posty: 8
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 2017r. Pochodzi z USA silnik 2.0 skrzynia automat hydrauliczna

Postprzez mxostry » 8 kwi 2020, 09:42

Nie masz miarki
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez pytlass » 9 kwi 2020, 09:41

Miarka oczywiście jest...znajduje się pod akumulatorem, więc aby się do niej dostać trzeba wyjąć zarówno aku jak i jego podstawę. Miarka zabezpieczona jest przed wypadnięciem śrubą (chyba klucz 10-ka). W sumie kilka minut roboty, żeby się do niej dostać.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2018, 19:21
Posty: 26
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BM sedan '15
2.0 165 hp USA

Postprzez demonpredkosci » 20 kwi 2020, 09:19

Jedras napisał(a):Witam. Mam od miesiąca Mazdę 3 2017r. Do tej pory zawsze były Hondy. Nie mogę znaleźć w mojej Mazdzie bagnetu- miarki poziomu oleju w skrzyni automatycznej. Czy Mazda tego nie ma, czy ja źle szukam?
Skrzynia tradycyjna, hydrauliczna 6 biegowa. Silnik 2.0 165 KM Auto pochodzi z USA.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Andrzej


nie bylo takiego silnika w USA

2.0 155KM automat byl w usa w trójce lub 2.5 186KM automat

w polsce byl tylko 2.0 120KM automat

zarówno 2.0 150 i 2.0 120 mozna odblokowac przepustnice i wtedy bedzie ok 170KM
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez cOOKIe_ » 17 paź 2020, 03:55

yaroaig napisał(a):Pytanie o użytkowników Mazdy 3 z automatyczną skrzynią biegów. Jak oceniacie tą skrzynię, czy macie z nią jakieś problemy i jak ją użytkujecie? Spotkałem się różnymi wersjami, jedni np na światłach przełączają w tryb N, inni trzymają D na hamulcu głównym a jeszcze inni w trybie D na hamulcu ręcznym. Ciekaw jestem Waszych opinii na powyższe zagadnienia. W mojej Mazdzie dość fajnie chodzi ta skrzynia. W trybie zwykłym można się poczuć jak emeryt jadący do kościoła, a w trybie sport to już całkiem inna jazda. Próbowałem sprawdzić, czy tą samą skrzynię wsadzają do M6 ale nie do końca jestem pewny swojej wiedzy, może ktoś wie coś więcej na ten temat.




Witam serdecznie. Dzisiaj jadąc sobie na D niechcący ruszylem drążek zmiany biegów na N. Dziwne ze bez naciśnięcia zwalniacza blokady tak mi się udało przesunąć.

Czy to normalne, że nie blokuje sie ten drążek i że mogę do R przesuwac dzwignie bez nacisniecia przycisku zwalniajacego? Mam nadzieję że Jak raz tak zrobiłem to nic sie nie stanie :( Dzięki wielkie za odpowiedź. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2020, 17:03
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BM 2015 120km AT

Postprzez inspire1 » 24 cze 2022, 13:45

Mam pytanie do właścicieli 3 BM USA 2015 2.0 120KM (made in mexico) o skrzynie aut.,
Od 2 msc mamy takie auto w rodzinie i zachowanie skrzyni w nim jest dla mnie co najmniej dziwne...

Po odpaleniu i wrzuceniu na D skrzynia ciągnie delikatnie normalnie (bez dodawania gazu) jak na automat, ale wystarczy że się trąci gaz i wyrywa jak p*** do przodu i tak mocno ciągnie, (obroty już dawno wróciły na jałowe) jedyna opcja to zmiana biegu (na N, R lub P) wtedy się uspokaja (po wsadzeniu D problem wraca), na wstecznym się tak nie zachowuje. Z moich obserwacji wynika że dzieję się tak na "zimnym" oleju w skrzyni, wystarczy że wpadnie się autem na trasę i po 10-15km auto zachowuję się jak każdy inny normalny automat, przy spokojnej jeździe w mieście raczej nie da się tego osiągąć.

Auto ma jakieś 70tyś km przebiegu, nie wiem nic o oleju w skrzyni (kiedy i czy wymieniany)
Skrzynia nie szarpie ani nic z tych rzeczy, poza w/w problemem auto zachowuje się normalnie.
Przy kręceniu się po mieście jest to co najmniej niebezpieczne wjeżdżaniu na krawężnik.
To normalne?
Początkujący
 
Od: 24 cze 2022, 13:19
Posty: 4

Postprzez lucaso198511 » 6 lip 2022, 07:01

Witam Mazda 3 Kanada 2018 rok 58tys przebiegu. Skrzynia automat. Mam od ponad pół roku i chcę wymienić olej w skrzyni z filtrem. Jaki olej i filtr? I jaka procedura wymiany? Na gorącym oleju czy na ciepłym?
Początkujący
 
Od: 7 lut 2022, 14:48
Posty: 27
Auto: Mazda 3 2018 2.0 benzyna

Postprzez andrep » 6 lip 2022, 17:51

Poczytaj cały wątek np. z poniższego linka to znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie , dużo tego na forum :)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2#p3238972
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323