skrzynia automatyczna – opinie i użytkowanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dydek » 4 wrz 2018, 16:59

Ja używam, w niczym nie przeszkadza, skrzyni raczej nie psuje ( podobno jest to jakiś roziwązane że ciśnienie oleju nie spada ) , dodatkowo jak lekko hamujesz na koncu to silnik sie nie wyłączy. Co ktor lubi ale dla mnie bardzo ok – mam już 50k i nigdy nie wyłączałem i-stop'a.
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 12:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez mishaaq » 6 wrz 2018, 09:02

Ja też mam 50k przebiegu i chociaż przez parę miesięcy namiętnie wyłączałem i-Stop tak teraz mi się znudziło i jeżdżę z nim cały czas. Nic się nie dzieje chociaż już raz rozładowałem aku do zera przez podsufitową lampkę zostawioną na parę dni.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 14:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez piotear » 6 wrz 2018, 18:15

Nie zamykasz auta ? Po zamknięciu powinna zgasnąć
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez Megas » 6 wrz 2018, 20:35

Jak wciśniesz ją ręcznie to nie gaśnie. Już kilka razy miałem sytuację, że przy wyciąganiu plecaka przypadkiem włączyłem lampkę na noc i rano rozrusznik kręcił wyraźnie słabiej..
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 14:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez mishaaq » 7 wrz 2018, 06:54

Dokładnie, przypadkowo zostawiona w pozycji "On", po 3 nocach musiałem drzwi kluczykiem otwierać.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 14:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez krzysiek6162 » 17 wrz 2018, 12:49

mam pytanie

czy na wolnych obrotach w konfiguracji 2.0 benzyna z automatem nie wibruje u was silnik ?

u mnie zaobserwowałem drgania całego silnika nie są mocne ale wyczuwalne

na wolnych obrotach w środku samochodu odczuwam co jakiś czas przenoszone wibracje

zajrzałem pod maskę i silnik na wolnych obrotach trochę się trzęsie ( po rozgrzaniu i przejechaniu paru

kilometrów )

drgania są wyczuwalne przy wyłączonej klimatyzacji, skrzynia w pozycji P
Początkujący
 
Od: 22 lip 2018, 14:46
Posty: 20 (8/0)
Skąd: targówek
Auto: Mazda 3, AT, 120 KM, 2018,

Postprzez yaroaig » 17 wrz 2018, 18:57

Możliwe, że to sprężarka klimatyzacji.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2018, 07:27
Posty: 54 (2/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-30, 2,0

Postprzez child » 17 wrz 2018, 21:41

Przecież napisał, że przy wyłączonej klimatyzacji <glupek2>

Co do pytania – czy masz to zawsze? Mi się też to zdarza (w manualu), ale w specyficznych warunkach – nie od razu, tylko właśnie po paru kilometrach. Z tego, co kojarzę, inni też to mieli.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez krzysiek6162 » 18 wrz 2018, 06:24

jak poczułem te wibracje zajrzałem pod maskę

i silnik wibruje, tak trzęsie się

na moje, benzyna nie powinna tak chodzić

obejrzałem parę filmików na youtubie i chyba chodzi normalnie jednak <glupek2>
Początkujący
 
Od: 22 lip 2018, 14:46
Posty: 20 (8/0)
Skąd: targówek
Auto: Mazda 3, AT, 120 KM, 2018,

Postprzez darrecki » 18 wrz 2018, 06:55

Wg mnie wszystkiemu winne niskie obroty biegu jałowego – "ekologia".

Za to dla mnie zestawienie silnika zdławionego do 120km ze skrzynią, która przy dynamicznej jeździe przerzuca biegi przy 6500rpm to partactwo na całej linii. O trybie sport lepiej nie mówić...
Automat powinien być tylko do 165km albo też skrzynia przy 120km powinna być inaczej zestrojona i np. przerzucać biegi przy 5000rpm.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez mishaaq » 18 wrz 2018, 08:00

darrecki napisał(a):Wg mnie wszystkiemu winne niskie obroty biegu jałowego – "ekologia".

Chyba nie, u mnie też występuje ten problem i nawet wtedy, gdy jeszcze obroty są podniesione przez "ssanie". Po prostu wystarczy jedno użycie i-Stop i po ponownym uruchomieniu silnik się trzęsie, niezależnie czy ma 600 rpm czy 900.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 14:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez krzysiek6162 » 18 wrz 2018, 16:06

ja mam pytanie jedno przy jeździe samochodem z automatem

jeżeli zdarzy się że jadę sobie na biegu D i mam do pokonania jakieś nierówności i może mnie bujnąć

do tyłu delikatnie czy to mocno szkodzi skrzyni ?
Początkujący
 
Od: 22 lip 2018, 14:46
Posty: 20 (8/0)
Skąd: targówek
Auto: Mazda 3, AT, 120 KM, 2018,

Postprzez yaroaig » 19 wrz 2018, 18:13

krzysiek6162 napisał(a):ja mam pytanie jedno przy jeździe samochodem z automatem

jeżeli zdarzy się że jadę sobie na biegu D i mam do pokonania jakieś nierówności i może mnie bujnąć

do tyłu delikatnie czy to mocno szkodzi skrzyni ?


Nie jest to wskazane dla skrzyni automatycznych – przy czym wpływ będzie miało jeśli takie akcję będą się powtarzały często.

Dopisano 19 wrz 2018, 18:17:

darrecki napisał(a):Wg mnie wszystkiemu winne niskie obroty biegu jałowego – "ekologia".

Za to dla mnie zestawienie silnika zdławionego do 120km ze skrzynią, która przy dynamicznej jeździe przerzuca biegi przy 6500rpm to partactwo na całej linii. O trybie sport lepiej nie mówić...
Automat powinien być tylko do 165km albo też skrzynia przy 120km powinna być inaczej zestrojona i np. przerzucać biegi przy 5000rpm.


U mnie aż tak wysoko nie jest, ale też mam podobny pogląd, że w niektórych przypadkach niepotrzebnie jest skrzynia jest tak piłowana. Przykład, jadę na tempomacie, ustawiony na 120, małe zwolnienie do 105 i następnie powrót do zaplanowanej prędkości 120 i skrzynia wchodzi na 3-4 sekundy na 4-4,5 tys obrotów. Darrecki masz może wiedzę, czy skrzynie w 120 to są te same co w 165? Próbowałem to ustalić i tak na 90% to ta sama ale 100% pewności nie mam. Zastanawiam się, czy nie ściągnąć tej blokady i na ile odczuję "nową wersję" :)
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2018, 07:27
Posty: 54 (2/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-30, 2,0

Postprzez yaroaig » 20 wrz 2018, 18:57

Po tym temacie o drganiach zauważyłem dzisiaj, że u mnie drgania przenoszą się ze skrzyni. Na postoju po włączeniu biegu D wyraźnie wibruje skrzynia i te drgania przenoszone są na ramę. Samochód ma przejechane 13 000 km. Efekt ten zauważyłem niedawno i nie jest od nowości, Tak jakby skrzynia pracowała mniej kulturalnie.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2018, 07:27
Posty: 54 (2/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-30, 2,0

Postprzez yaroaig » 25 wrz 2018, 15:57

krzysiek6162 napisał(a):mam pytanie

czy na wolnych obrotach w konfiguracji 2.0 benzyna z automatem nie wibruje u was silnik ?

u mnie zaobserwowałem drgania całego silnika nie są mocne ale wyczuwalne

na wolnych obrotach w środku samochodu odczuwam co jakiś czas przenoszone wibracje

zajrzałem pod maskę i silnik na wolnych obrotach trochę się trzęsie ( po rozgrzaniu i przejechaniu paru

kilometrów )

drgania są wyczuwalne przy wyłączonej klimatyzacji, skrzynia w pozycji P


Przy okazji montażu Car android/apple, dałem samochód do sprawdzenia na gwarancji:

– niemetaliczne stuki w przednim zawieszeniu w niektórych nierównościach,
– oderwane mocowanie tapicerki fotela kierowcy
– pojawienie się wibracji przy D i R. Spec, który przyjmował samochód mówi, że to chyba niemożliwe i że możliwe, że nie zwróciłem uwagi na to przy jeździe testowej Ja do niego mówię, że wiem jak chodził po zakupie a jak kilka miesięcy po....wibracje pojawiły się jakieś 3 tyg temu. Wsiadł do samochodu, przełączył kilka razy wajchę skrzyni i zaskoczony mówi, faktycznie mocno wibruje. Ale to jakby silnik raczej a nie skrzynia, Sam jestem ciekaw. Niemniej takie akcie w samochodzie o przebiegu ledwo powyżej 10 tys km są dla mnie dość dziwne. Przy okazji jechałem dzisiaj służbowym – Lagunką i faktycznie muszę ze smutkiem przyznać, wyciszenie naszych Mazd przy prędkościach autostradowych to jakaś żenada :)
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2018, 07:27
Posty: 54 (2/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-30, 2,0

Postprzez piotear » 26 wrz 2018, 18:26

Mocowanie tapicerki miales oderwane z tylu fotela na oparciu ?
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez yaroaig » 28 wrz 2018, 18:40

piotear napisał(a):Mocowanie tapicerki miales oderwane z tylu fotela na oparciu ?


Nie – pod spodem fotela jest takie mocowanie na drucie :) Ono po prostu się wypięło i latał sobie materiał i dodatkowo końcówkę siedziska można było podnosić do góry – ale już ok
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2018, 07:27
Posty: 54 (2/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-30, 2,0

Postprzez K_o_n_r_a_d » 28 wrz 2018, 18:58

Ja mam oderwane mocowanie siedziska po stronie kierowcy i pasażera chyba od początku. Naprawa polegała na jakimś wciśnięciu, doklejeniu czy wymianie?
Próbowałem sam to włożyć, ale nie trzymało się.
Może jednak wybiorę się z tym.
Początkujący
 
Od: 6 sty 2017, 09:25
Posty: 17 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda3 (FL2017) 120KM AT HB SkyPassion+Safety Soul Red

Postprzez yaroaig » 20 paź 2018, 17:43

K_o_n_r_a_d napisał(a):Ja mam oderwane mocowanie siedziska po stronie kierowcy i pasażera chyba od początku. Naprawa polegała na jakimś wciśnięciu, doklejeniu czy wymianie?
Próbowałem sam to włożyć, ale nie trzymało się.
Może jednak wybiorę się z tym.


Konrad naprawa polegała na wciśnięciu jakiegoś pręta w odpowiednie miejsce. Na tym pręcie była nawinięta końcówka szmatki od tapicerki :)

Dopisano 20 paź 2018, 17:51:

yaroaig napisał(a):Po tym temacie o drganiach zauważyłem dzisiaj, że u mnie drgania przenoszą się ze skrzyni. Na postoju po włączeniu biegu D wyraźnie wibruje skrzynia i te drgania przenoszone są na ramę. Samochód ma przejechane 13 000 km. Efekt ten zauważyłem niedawno i nie jest od nowości, Tak jakby skrzynia pracowała mniej kulturalnie.


Cóż, ktoś napisał, że drgania są wynikiem ustawienia biegu jałowego na niskich obrotach. Nie jest to wina skrzyni jak wcześniej sądziłem. Ewidentnie, w pozycji D lub R i przy hamulcu, karoseria (nie zawsze) zaczyna wpadać w wibracje – odczyt z obrotomierza – ok 500-550 obrotów. To samo się dzieje, podczas bardzo powolnej jazdy (przy hamowaniu), u mnie jest takie przejście poniżej 700 obrotów gdzie właśnie zaczynają się wibracje. Chyba się nie z tym nic zrobić – poza ewidentnym grzebaniem w ustawieniach elektroniki.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2018, 07:27
Posty: 54 (2/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-30, 2,0

Postprzez termit093 » 10 mar 2019, 10:27

Witam
Dziwna sytuacja, wczoraj jadąc na trasie, prędkość około 140 wcisnąłem gaz w podłogę, żeby zmieścić się przed tira przed zjazdem. Mazda zrzuciła 1/2 biegi i poczułem ogromne szarpnięcie, aż pasażerowie się zapytali co to było. Pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło, chociaż wcześniej wydawało mi się, że mocno szarpie przy zmianie z 2 na 3 bieg, ale nie ustaliłem tego na pewno. Pytanie do kolegów z automatem: mieliście taką sytuację? Podejrzewam, że nie jest to coś, co powinno się zdarzyć i lekko mnie to zmartwiło. Nie ma sensu bić do ASO jeśli nie jestem w stanie odtworzyć tej sytuacji, bo nic mi nie pomogą. Auto nadal na gwarancji, BN, 2.0 @ 120KM, 2017r, przebieg 21k
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2018, 05:40
Posty: 45 (0/2)
Auto: Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM AT SkyPassion + safety

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323