Kołnierz centrujacy piasty koła – rdza

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kobem » 7 kwi 2018, 09:40

Wczoraj przy wymianie opon zauważyłem niepokojący moim zdaniem widok. Kołnierz centrujący jest cały zardzewiały. Nie podoba mi się to tym bardziej, że auto ma dopiero dwa miesiące... czy spotkaliście się z czymś takim ? Czy powinienem się obawiać i zgłaszać to na gwarancji??
Załączniki
D461051D-46E9-4EB3-9B96-E1043FB84C89.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2018, 20:33
Posty: 36 (0/3)
Auto: Mazda 3 BN sedan 2.0 SkyPassion

Postprzez Simonkg » 7 kwi 2018, 09:47

Moim zdaniem jest to normalny objaw ponieważ jest to element piasty koła która oryginalnie fabrycznie nie jest zabezpieczony w żaden sposób antykorozyjnie, po prostu goły stalowy element i rdzewieje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2015, 21:41
Posty: 50 (1/2)
Skąd: Mielec
Auto: Jest Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2007r


Była Mazda 626 GW 2.0 DITD 1999r

Postprzez darrecki » 7 kwi 2018, 09:53

Jest to normalny objaw ale nie w 2 miesięcznym aucie...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Mariusz-TT » 7 kwi 2018, 10:34

Gdzieś rdza musi się żywić ;)
Tak na poważnie reklamował bym w 2 miesięcznym aucie
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 17:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez bbogdan » 7 kwi 2018, 10:40

Reklamować można ,ale i tak nic z tym nie będą robili :) to jest normalne ,wiek auta nie ma nic do rzeczy
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez Springfield762 » 7 kwi 2018, 10:50

U mnie wyglądało to podobnie już jak sprawdzałem po pół roku używania samochodu. Zabezpieczaliście to czymś?
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2015, 20:08
Posty: 53 (2/1)
Auto: Mazda 3 BM 2016, SkyEnergy+Xenon, Sedan, JetBlack, G 2.0 MT, Felgi 18"

Postprzez Simonkg » 7 kwi 2018, 20:30

Tak jak napisał bbogdan wiek samochodu nie na nic do rzeczy ponieważ wg książki powierzchnia przylegania felgi do tarczy i piasty powinna być wyczyszczona i sucha przy każdym odkreceniu koła. Idąc dalej, kiedy kupujesz nową piaste to nie kupujesz jej pomalowanej A jedynie zabezpieczone oliwą lub innym smarowidlem żeby nie zardzewialy w pudełku A przy montażu jest wymóg ich odtluszczenia. To że ludzie smaruja śruby, szpilki i piasty mazidłami to jest jakiś paradoksalnie sposób na zbieranie się zanieczyszczeń w postaci pyłu piachu itd. Różne szkoły... Mnie uczono że ma być wyczyszczone suche i rdza to element wynikający z normalnej eksploatacji tych elementów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2015, 21:41
Posty: 50 (1/2)
Skąd: Mielec
Auto: Jest Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2007r


Była Mazda 626 GW 2.0 DITD 1999r

Postprzez kobem » 15 kwi 2018, 11:53

25.04 oddaje auto na przegląd po „dotarciu” gdzie zgłosiłem zardzewiałe elementy. Dam znać po wizycie co fachowcy z Mazda Jaremko na to ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2018, 20:33
Posty: 36 (0/3)
Auto: Mazda 3 BN sedan 2.0 SkyPassion

Postprzez kobem » 25 kwi 2018, 18:39

W serwisie stwierdzili ze występowanie w tym miejscu rdzy to objaw normany ze zwzgledu na eksploatacje auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2018, 20:33
Posty: 36 (0/3)
Auto: Mazda 3 BN sedan 2.0 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323