Nadmierne rozgrzewanie się tarcz hamulcowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez child » 8 lis 2017, 11:02

Dzisiaj po odwiezieniu dziecka do szkoły coś mnie tknęło i dotknąłem tarcz hamulcowych z przodu. Obie parzyły. Dystans to jakieś 3km i to nie po mieście, więc hamowanie miało miejsce poniżej 10 razy. Czy mi się dobrze wydaje, że na takim dystansie tarcze nie powinny się grzać jak głupie i coś (klocki) prawdopodobnie o nie trze?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez hak64 » 8 lis 2017, 11:15

Prawdopodobnie masz problem z zaciskami. Tłoczki są zapieczone i po wciśnięciu hamulca nie cofają się, tym samym klocki ścierają się na tarczy. Podobny objaw może być efektem uszkodzenia pompy hamulcowej.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez wald » 8 lis 2017, 11:33

hak64 napisał(a):Prawdopodobnie masz problem z zaciskami. Tłoczki są zapieczone i po wciśnięciu hamulca nie cofają się, tym samym klocki ścierają się na tarczy. Podobny objaw może być efektem uszkodzenia pompy hamulcowej.


Najpewniej tłoczki, jak pompa to i tył też się będzie trochę grzał, co możesz sprawdzić.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2012, 12:02
Posty: 34 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: był Xedos 9, 1995r, 2.5l KL
Jest Xedos 6 2.0l KF
+ firmowe

Postprzez child » 8 lis 2017, 12:07

Tył – jak można się spodziewać po skuteczności tylnych hamulców w naszych Mazdach – jest chłodniutki :) Dzięki za podpowiedzi – pewnie czeka mnie przy okazji wymiana tarcz i klocków, bo ostatnio zaobserwowałem bicie na kołach przy hamowaniu z dużych prędkości.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Steel » 8 lis 2017, 15:06

Bicie moze byc objawem naglego schlodzenia tarcz( np po wjechaniu w kaluze), ktore wczesniej sie troche grzaly. ALe wydaje sie, ze to bys slyszal to caly czas jakby dotyczylo to przodu (ew. Grzanie sie jest powodowane przez skrzywiona tarcze ale to bys slyszal)
Podnies auto na podnosniku i sprawdz czy kola sie swobodnie kreca.
Ostatnio edytowano 9 lis 2017, 23:58 przez Steel, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez apx » 9 lis 2017, 11:53

wg mnie to ze sie grzeja to normalne
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez SebaK » 9 lis 2017, 12:46

Gdyby klocki trzymały – tarcze musiałyby być czerwone z gorąca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez child » 9 lis 2017, 21:36

apx napisał(a):wg mnie to ze sie grzeja to normalne


No tak, ale w takich warunkach:
* dość chłodno (ok. 8 stopni)
* może 5 min jazdy, kilka (max. 10) hamowań, w miarę delikatnych
to chyba trochę za szybko, żeby tarcze się tak nagrzały? Nie byłem w stanie dotykać ich palcem przez 2 sekundy, bo bym się poparzył.

Jutro będę pewnie jechał tą samą trasą innym samochodem, to porównam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez hak64 » 9 lis 2017, 21:46

SebaK napisał(a):Gdyby klocki trzymały – tarcze musiałyby być czerwone z gorąca.

Gdyby tak trzymały, to by nie ruszył z miejsca. Siła docisku i tarcia jest diametralnie różna w przypadku, gdy wciśniemy pedał hamulca i gdy go zwolnimy (mimo, że zapieczone tłoczki nie cofają się). To tak jakbyś stanął na gazetę i ją próbował wyszarpać, a potem zrobił to samo tyle, że na gazecie postawisz tylko buty.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez child » 9 lis 2017, 23:17

Nie mam wrażenia, że samochód się gorzej rozpędza, czyli jeśli klocki coś tam trzymają, to niewiele.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez SebaK » 10 lis 2017, 00:40

Zrob prosty eksperyment. Prosta, malo uczeszczana droga. Jedziesz ze 2 km. Hamujesz recznym. Sprawdzasz temp tarcz z przodu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez Steel » 10 lis 2017, 01:32

w modelu 2017 by nie przeszlo :) Na elektycznym recznym byloby tylko "beeep".
Mozna hamowac silnikiem i prawie do 0 :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez maku99 » 10 lis 2017, 09:05

Czemu by nie przeszlo? Przytrzymanie dluzej przycisku "w gore" powoduje zablokowanie tylnych kol w czasie jazdy...
Irytujace jest, jak ktos pisze o czyms, o czym nie wie i wprowadza innych w blad.

Ps. Nie wiem jak to jest z tymi tarczami, wiec wczesniej sie nie wypowiadalem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 12:41
Posty: 171 (21/12)
Auto: M3 2017 (HB), MT120@172
SkyPassion+Safety, Et.Blue

Postprzez wirustc » 10 lis 2017, 14:13

Steel napisał(a):Podnies auto na podnosniku i sprawdz czy kola sie swobodnie kreca.
Przecież kol.Stell już napisał .To takie proste i zrozumiałe .Nie wiem po co to bicie piany!!
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:46
Posty: 42 (26/0)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 2 DE 1,3 63kW/87KM 2009 rok

Postprzez Steel » 10 lis 2017, 16:13

maku99 napisał(a):Czemu by nie przeszlo? Przytrzymanie dluzej przycisku "w gore" powoduje zablokowanie tylnych kol w czasie jazdy...
Irytujace jest, jak ktos pisze o czyms, o czym nie wie i wprowadza innych w blad.


Sorry, nie wiedzialem, dostalem nie ta ksiazeczke :P a zwykle pociagniecie nie powodowalo blokady. Wiec napisalem z wlasnego doswiadczenia.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez kuba_t » 10 lis 2017, 21:35

Steel napisał(a):
maku99 napisał(a):Czemu by nie przeszlo? Przytrzymanie dluzej przycisku "w gore" powoduje zablokowanie tylnych kol w czasie jazdy...
Irytujace jest, jak ktos pisze o czyms, o czym nie wie i wprowadza innych w blad.


Sorry, nie wiedzialem, dostalem nie ta ksiazeczke :P a zwykle pociagniecie nie powodowalo blokady. Wiec napisalem z wlasnego doswiadczenia.
bo samo pociągnięcie nie robi nic, musisz trzymać cały czas przycisk ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 08:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez Steel » 10 lis 2017, 23:04

kuba_t napisał(a):bo samo pociągnięcie nie robi nic, musisz trzymać cały czas przycisk

zrozumialem juz na poczatku... tylko na postoju pociagasz i sie wlacza. Nie trzeba trzymac az przestanie brzeczec :)
Dzieki w kazdym razie czlowiek uczy sie cale zycie... :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez child » 21 lis 2017, 20:25

Miałem okazję sprawdzić temperaturę tarcz w drugim samochodzie (Ford Mondeo) na tej samej trasie. Nagrzewały się praktycznie tak samo (za to z tyłu było cieplej niż w Mazdzie, choć zdecydowanie nie tak gorąco jak z przodu). Więc myślę, że nie ma problemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron