Sugestie zmiany biegu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez RobertPi » 20 sty 2019, 22:16

Jeśli ten zawór faktycznie istnieje i działa tak jak opisałeś to silnik nie ma smarowania poniżej 1500 obrotów więc tak naprawdę przez praktycznie połowę swego żywota. W taki razie powstaje pytanie jak udaję się nam przejeździć tymi samochodami więcej niż kilka tysięcy kilometrów?
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Kritik » 20 sty 2019, 22:40

RobertPi napisał(a):Jeśli ten zawór faktycznie istnieje i działa tak jak opisałeś to silnik nie ma smarowania poniżej 1500 obrotów więc tak naprawdę przez praktycznie połowę swego żywota. W taki razie powstaje pytanie jak udaję się nam przejeździć tymi samochodami więcej niż kilka tysięcy kilometrów?
RP

Ten zawór otwiera się i puszcza olej przez dedykowane rurki/wtryskiwacze, które smarują bezpośrednio tłok od spodu, czym go chłodzą.
cały silnik od spodu smaruje się do otwarcia tego zaworu – nie wiem jak to nazwać lepiej, taka smarna mgła.
Korba rozrzuca i blenderuje olej z taka prędkością, ze tam naprawdę robi się mgła ze smaru, której mniej więcej wystarcza, dla jakiego kolejek smarowania tłoków i t.d...
każdy kto się zna na konstrukcji silnika i jak od działa, powie wam ze dla silnika wyższe obroty są lepsze niż niskie, nie zależnie od konstrukcji systemu smarowania silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez esem » 22 sty 2019, 09:17

Czyli ewidentnie jest to chłodzenie tłoka, żadne smarowanie <lol> Sprawdzili że przy niskich obrotach wystarczy chłodzenie denka mgłą olejową i to wyjaśnia pytanie wcześniejsze: skąd takie przebiegi skoro zawór jest w pozycji off <oczko>
Ja żadnym samochodem nie jeżdżę poniżej 2000rpm – skażenie z pobieranych dokształtów na Mechanicznym <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Kritik » 22 sty 2019, 10:32

esem napisał(a):Czyli ewidentnie jest to chłodzenie tłoka, żadne smarowanie <lol> Sprawdzili że przy niskich obrotach wystarczy chłodzenie denka mgłą olejową i to wyjaśnia pytanie wcześniejsze: skąd takie przebiegi skoro zawór jest w pozycji off <oczko>
Ja żadnym samochodem nie jeżdżę poniżej 2000rpm – skażenie z pobieranych dokształtów na Mechanicznym <faja>


mgła nie może nic chłodzić
a tylko robić lekki smarny nalot na wewnętrznej części tłoka i innych częściach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez esem » 22 sty 2019, 10:45

A kto mgle zabroni chłodzić ;P Mgła schładza wszystko i w każdych warunkach ;P Wybierz się na spacer w mglisty dzień <ok>
Poza tym jaka mgła olejowa robiąca naloty <co?> Czasami zastanów się nim napiszesz :>
W skrzyni korbowej jest wszystko zbryzgane olejem jak przysłowiowe pyry kefirkiem <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Kritik » 22 sty 2019, 11:04

esem napisał(a):A kto mgle zabroni chłodzić ;P Mgła schładza wszystko i w każdych warunkach ;P Wybierz się na spacer w mglisty dzień <ok>
Poza tym jaka mgła olejowa robiąca naloty <co?> Czasami zastanów się nim napiszesz :>
W skrzyni korbowej jest wszystko zbryzgane olejem jak przysłowiowe pyry kefirkiem <oczko>


Przestaje zwraca uwagę na twoje posty.

również tak samo nie rozumiałeś, o czym ja pisze, i śmiałeś się ze mnie, kiedy pisałem o wymianie oleju, częściej niż zaleca producent, aż do póki nie było to opisane na portalu samochodowym, przez znawcę.

Teraz jest to same i ze smarowaniem i chłodzeniem. <glupek2>

Do widzenia papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron