drgania lewarka

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pablo243 » 23 lut 2016, 11:32

Witam posiadam mazda 3 2014 rok 2.0 beznyna 165 km ,skrzynia reczna przebieg 25 tys posiadam od nowosci ,problem polega ze na 4 biegu czuc wibracje lewarka ,najbardziej przy nizszych obrotach przy dodawaniu gazu ,powyzesz 4 tys nie jest to tak wyczuwalne,nieraz nic nie czuc a czasami widac jak lewarek drga !!
Początkujący
 
Od: 23 lut 2016, 11:23
Posty: 6
Auto: mazda 3 BM 2.0 beznzyna 165 km skrzynia manualna

Postprzez creet » 23 lut 2016, 12:03

Mam tak samo. Po położeniu dłoni na lewarku na 2. 4. i 6. biegu również nie czujesz czasem drgań na niskich obrotach? Kiedy zgłaszałem ten temat tutaj jakieś półtora roku temu, dostałem dwie rady:
1) przestać patrzeć na lewarek
2) trzymać ręce na kierownicy
Jestem ciekawy, czy przy okazji Twojego postu temat rozwinie się ponad rady które dostałem ja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez forrest40 » 23 lut 2016, 15:44

generalnie już na jeździe testowej zauważyłem drgania na czwórce i dostałem rady jak powyżej <oczy> (oba testowane przeze mnie modele miały to samo). Mam mazdę 3 z końcówki 2013 i mam od początku ten sam problem. Po przejechaniu około 15k km wibracje na gałce (czwarty bieg przy przyśpieszaniu między 40 a 60 km/h) były już tak duże, że zaczynała wydawać odgłos jak coś twardego luzem w schowku diesla :| . Serwis w Gdyni zauważył, że po odkręceniu gałki hałas ustawał. Skończyło się na gwarancyjnej wymianie cięgna 3 i 4 biegu. Efekt – hałasu nie ma, gałka dalej drga na czwórce, ale delikatniej. Przejechałem kolejne 15k km i poziom drgań nie wzrósł. To chyba taka wada fabryczna. Jak wibracje się wzmogą to przed końcem gwarancji lepiej się zgłosić i spróbować to zrobić na gwarancji
Początkujący
 
Od: 8 lut 2014, 23:47
Posty: 24
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 BM SkyEenergy 165KM HB 2013

Postprzez ellipsis » 23 lut 2016, 19:53

U mnie też czuć te drgania jak silnik "schodzi" z wysokich obrotów 4-5tys.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez pablo243 » 23 lut 2016, 21:29

ja byłem w aso i powiedzieli ze rece powinno trzymac sie na kierownicy ,wczoraj z ciekawosci mialem okazje przejechac sie 24 letnim bmw tam wszystko drgało co możliwe ,ale skrzynia ideał a tu nowa japońska mazda za tyle kasy i czwórka skacze jak żyd po pustym sklepie
Początkujący
 
Od: 23 lut 2016, 11:23
Posty: 6
Auto: mazda 3 BM 2.0 beznzyna 165 km skrzynia manualna

Postprzez wojtix » 25 lut 2016, 09:33

Chyba tyczy się to tylko 165KM. U mnie nie stwierdziłem drgania (widocznego) lewarka. Wczoraj w trasie własnie zwracałem na to uwagę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez apx » 25 lut 2016, 11:05

potwierdzam ze jest u mnie lekkie drganie przy niskich obrotach silnik 165 km a propos odpowiedzi aso ze trzeba trzymac rece na kierownicy to lekka bezczelnosc
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez michal55yh » 25 lut 2016, 11:09

pablo243 napisał(a):ja byłem w aso i powiedzieli ze rece powinno trzymac sie na kierownicy


Sorry ale to bezczelność z ich strony. Radzę tak tego nie zostawiać i zgłosić do MMP. Niech wiedzą kto dla nich pracuje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 17:52
Posty: 206 (0/2)
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 2.0 AT + NAVI + OFF WHITE '14

Kia Optima 1.7CRDI AT XL

rozbita Kia Sportage 1.7 CRDI '12

Postprzez alibomaye » 25 lut 2016, 12:00

Szczerze mówiąc z każdym kolejnym postem o BM coraz bardziej się cieszę, że zdecydowałem się na silnik 120KM i ewentualne późniejsze "odblokowanie", a nie na 165KM, do których na starcie było mi bliżej – drgania lewarka czy sporo wyższe spalanie przy wcale nie takich lepszych osiągach, a o 120tkach nie słyszałem jeszcze złej opinii (w sensie, że jakiś problem występuje w 120 a nie występuje w 165, bo jakieś pomniejsze problemy występujące w obu wersjach pomijam, bo i tak by mnie czekały niezależnie od wyboru)
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2015, 18:26
Posty: 46 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda3 BM Enso '16 120KM MT Soul Red

Postprzez apx » 25 lut 2016, 12:41

a ja sie zastanawiam czy te drgania nie maja czegos wspolnego z drganiami na wolnych obrotach plus biciem opon ktorego nie moge zniwelowac na tym samochodzie
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez pablo243 » 25 lut 2016, 13:33

na wolnych obrotach czuć drgania od początku ,jak się otworzy drzwi wibrują dość intensywnie,jak w moim stary dieslu 2.0 audi ,ciekawe jak będzie przy większych przebiegach może się ułoży .....czy serwis powinien coś z tym zrobić ?
Początkujący
 
Od: 23 lut 2016, 11:23
Posty: 6
Auto: mazda 3 BM 2.0 beznzyna 165 km skrzynia manualna

Postprzez ulmen » 25 lut 2016, 14:05

Moja 120km jednostka też wibruje, po nagrzaniu, z powodu niskich obrotów. Kiedyś poruszałem ten wątek na forum.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez ellipsis » 29 lut 2016, 18:54

Pablo tak mi teraz wpadło do glowy.. Może te wibracje sa spowodowane tym iż w naszych autach nie ma kola dwumasowego ktore za zadanie ma wlasnie niwelowanie wibracje z silnika/skrzyni i dlatego ten lewarek tak "lata"?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez krabdul » 29 lut 2016, 19:38

Jeżdżę teraz zastępczą M6 GJ 145KM i jest tak samo. U mnie w BM też. W poprzednich autach tego nie miałem a nigdy 2masy nie posiadałem. W Berlingo i Boxerze w dieslu, które zapewne mają 2masę też drga, zwłaszcza przy odpuszczeniu gazu lewarek dostaje strzała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez child » 4 mar 2016, 10:56

U mnie w wersji 120KM też drga, ale nie zawsze. Ponieważ i tak trzymam ręce na kierownicy :) nie wyczaiłem jeszcze wzorca drgań.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez tomeq83 » 24 maja 2018, 17:03

Ostatnio, a mam już autko ponad rok, zdarza się na ekspresie jak jadę na 6 pod górkę, że lewarek drży wydając przy tym dźwięk Szczyrkania. Strasznie to irytujące. Być może zgłoszę to w ASO przy wizycie związanej z wymianą chromu przy grillu, ale wątpię żeby się tym zajęli.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez meridian » 25 maja 2018, 07:22

tomeq83 napisał(a):Być może zgłoszę to w ASO przy wizycie związanej z wymianą chromu przy grillu, ale wątpię żeby się tym zajęli.


A co Ci się stało z chromem na grillu ? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2016, 09:09
Posty: 54 (1/2)
Skąd: Silesia
Auto: Mazda 3 BM 2015 HB 120KM

Mazda CX-5 KF 2019 160KM

Postprzez tomeq83 » 25 maja 2018, 09:01

a no to viewtopic.php?f=489&t=186894&start=380

Miałem napisać listwy chromowanej przy grillu <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323