drgania lewarka
Strona 1 z 1
Witam posiadam mazda 3 2014 rok 2.0 beznyna 165 km ,skrzynia reczna przebieg 25 tys posiadam od nowosci ,problem polega ze na 4 biegu czuc wibracje lewarka ,najbardziej przy nizszych obrotach przy dodawaniu gazu ,powyzesz 4 tys nie jest to tak wyczuwalne,nieraz nic nie czuc a czasami widac jak lewarek drga
- Od: 23 lut 2016, 11:23
- Posty: 6
- Auto: mazda 3 BM 2.0 beznzyna 165 km skrzynia manualna
Mam tak samo. Po położeniu dłoni na lewarku na 2. 4. i 6. biegu również nie czujesz czasem drgań na niskich obrotach? Kiedy zgłaszałem ten temat tutaj jakieś półtora roku temu, dostałem dwie rady:
1) przestać patrzeć na lewarek
2) trzymać ręce na kierownicy
Jestem ciekawy, czy przy okazji Twojego postu temat rozwinie się ponad rady które dostałem ja.
1) przestać patrzeć na lewarek
2) trzymać ręce na kierownicy
Jestem ciekawy, czy przy okazji Twojego postu temat rozwinie się ponad rady które dostałem ja.
generalnie już na jeździe testowej zauważyłem drgania na czwórce i dostałem rady jak powyżej (oba testowane przeze mnie modele miały to samo). Mam mazdę 3 z końcówki 2013 i mam od początku ten sam problem. Po przejechaniu około 15k km wibracje na gałce (czwarty bieg przy przyśpieszaniu między 40 a 60 km/h) były już tak duże, że zaczynała wydawać odgłos jak coś twardego luzem w schowku diesla . Serwis w Gdyni zauważył, że po odkręceniu gałki hałas ustawał. Skończyło się na gwarancyjnej wymianie cięgna 3 i 4 biegu. Efekt – hałasu nie ma, gałka dalej drga na czwórce, ale delikatniej. Przejechałem kolejne 15k km i poziom drgań nie wzrósł. To chyba taka wada fabryczna. Jak wibracje się wzmogą to przed końcem gwarancji lepiej się zgłosić i spróbować to zrobić na gwarancji
- Od: 8 lut 2014, 23:47
- Posty: 24
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 3 BM SkyEenergy 165KM HB 2013
ja byłem w aso i powiedzieli ze rece powinno trzymac sie na kierownicy ,wczoraj z ciekawosci mialem okazje przejechac sie 24 letnim bmw tam wszystko drgało co możliwe ,ale skrzynia ideał a tu nowa japońska mazda za tyle kasy i czwórka skacze jak żyd po pustym sklepie
- Od: 23 lut 2016, 11:23
- Posty: 6
- Auto: mazda 3 BM 2.0 beznzyna 165 km skrzynia manualna
pablo243 napisał(a):ja byłem w aso i powiedzieli ze rece powinno trzymac sie na kierownicy
Sorry ale to bezczelność z ich strony. Radzę tak tego nie zostawiać i zgłosić do MMP. Niech wiedzą kto dla nich pracuje...
Szczerze mówiąc z każdym kolejnym postem o BM coraz bardziej się cieszę, że zdecydowałem się na silnik 120KM i ewentualne późniejsze "odblokowanie", a nie na 165KM, do których na starcie było mi bliżej – drgania lewarka czy sporo wyższe spalanie przy wcale nie takich lepszych osiągach, a o 120tkach nie słyszałem jeszcze złej opinii (w sensie, że jakiś problem występuje w 120 a nie występuje w 165, bo jakieś pomniejsze problemy występujące w obu wersjach pomijam, bo i tak by mnie czekały niezależnie od wyboru)
na wolnych obrotach czuć drgania od początku ,jak się otworzy drzwi wibrują dość intensywnie,jak w moim stary dieslu 2.0 audi ,ciekawe jak będzie przy większych przebiegach może się ułoży .....czy serwis powinien coś z tym zrobić ?
- Od: 23 lut 2016, 11:23
- Posty: 6
- Auto: mazda 3 BM 2.0 beznzyna 165 km skrzynia manualna
Pablo tak mi teraz wpadło do glowy.. Może te wibracje sa spowodowane tym iż w naszych autach nie ma kola dwumasowego ktore za zadanie ma wlasnie niwelowanie wibracje z silnika/skrzyni i dlatego ten lewarek tak "lata"?
Jeżdżę teraz zastępczą M6 GJ 145KM i jest tak samo. U mnie w BM też. W poprzednich autach tego nie miałem a nigdy 2masy nie posiadałem. W Berlingo i Boxerze w dieslu, które zapewne mają 2masę też drga, zwłaszcza przy odpuszczeniu gazu lewarek dostaje strzała.
Ostatnio, a mam już autko ponad rok, zdarza się na ekspresie jak jadę na 6 pod górkę, że lewarek drży wydając przy tym dźwięk Szczyrkania. Strasznie to irytujące. Być może zgłoszę to w ASO przy wizycie związanej z wymianą chromu przy grillu, ale wątpię żeby się tym zajęli.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość