Strona 1 z 1

Ściąganie na prawo przy ostrym hamowaniu

PostNapisane: 1 lis 2015, 23:33
przez sielik
Witajcie
Jestem posiadaczem mazdy 3 od niecałych 2 miesięcy (wersja skymotion w sedanie) i generalnie jestem zadowolony z samochodu, oprócz tego jak hamuje (i lekkiego chrobotu w zawieszeniu, ale to jest znany problem). Jakiś czas temu jadąc trójmiejska obwodnicą zostałem zmuszony do bardzo gwałtownego hamowania, za mocno zaintrygował mnie wyświetlacz, a przed maskę władował mi się jakiś gościu z prędkością 80 km/h. Z pełnym impetem nacisnąłem na hamulec do oporu, a samochodem szarpnęło mocno w prawo co mnie bardzo zaniepokoiło, gdyby było ślisko pewnie bym poleciał. Przeprowadziłem kilka testów i przy każdy mocniejszym hamowaniu czuć, że samochód najpierw nurkuje a potem ciągnie w prawo, a przy gwałtownym wręcz szarpie. Samochód nie ściąga przy przyśpieszaniu, a jak puszcze kierownicę przy jeździe na wprost też jedzie prosto. W zeszłym tygodniu wymieniłem opony na zimowe i niestety zachowanie jest identyczne, a po wyjeździe prosto z serwisu na nowych oponach wręcz czułem, że prawe koło przy prędkości 120 km/h i gwałtownym hamowaniu się zablokowało /uślizgneło na moment. Niedaleko domu mam stacje diagnostyczną, więc zajechałem sprawdzić hamulce i wyszło różnica na przodzie pomiędzy kołami 8 % max z tyłu 5 % max, zdaniem specjalisty za mało, żeby ściągało.
Oczywiście wybieram się do aso, ale może ktoś miał podobnie i coś poradzicie? Wiem, że aso jest od tego, aby diagnozować wady i usterki, ale nauczony doświadczeniem wole być przygotowany.
Problemy z hamulcami, abs czy jakąś inną elektroniką? Zbieżność raczej nie bo jedzie do przodu, zawieszenie – też chyba nie?
Dzięki
Marek

Re: Ściąganie na prawo przy ostrym hamowaniu

PostNapisane: 2 lis 2015, 18:43
przez rastapha87
Mialem kiedys podobnie z 6stka z 2004r ale z tylnym chamulcem. Jak sie zagrzal (zacisk) to zaczynal blokowac sie na tarczy. W wypadku 6stki bylo to podobno nagminne. Wymienilem zacisk i po problemie. Podobno tlok w zacisku koroduje. Sprawdz czy guma nie zparciala. Wymien moze plyn chamulcowy bo stary ja sie zagrzeje tez nie bedzie mial swoich wlasciwosci

PostNapisane: 2 lis 2015, 19:07
przez czarmi
rastapha87 napisał(a):Sprawdz czy guma nie zparciala. Wymien moze plyn chamulcowy bo stary ja sie zagrzeje tez nie bedzie mial swoich wlasciwosci

Przecież ma nowe auto, więc guma raczej nie sparciała, a i płyn ma raczej również nowy <co?> . Nie będę oryginalny, ale masz salonowe nowe auto, więc raczej nikt specjalnie tu Ci nie pomoże. Jedź do ASO i dokładnie, acz stanowczo – opisz im problem :| Powodzenia <spoko>

PostNapisane: 4 lis 2015, 22:52
przez rastapha87
czarmi napisał(a):
rastapha87 napisał(a):Sprawdz czy guma nie zparciala. Wymien moze plyn chamulcowy bo stary ja sie zagrzeje tez nie bedzie mial swoich wlasciwosci

Przecież ma nowe auto, więc guma raczej nie sparciała, a i płyn ma raczej również nowy <co?> . Nie będę oryginalny, ale masz salonowe nowe auto, więc raczej nikt specjalnie tu Ci nie pomoże. Jedź do ASO i dokładnie, acz stanowczo – opisz im problem :| Powodzenia <spoko>


A fakt. Przepraszam nie zczailem ze nowa madzia. To tez radze w takim wypadku ASO.

PostNapisane: 30 lis 2015, 19:59
przez ggrzesiek
Również zaobserwowałem to u siebie na początku eksploatacji auta... Nie wiem czy nie przeszło to z czasem, ale muszę sprawdzić