Widziałem oryginalny olej – być może Elf Renaultmatic 3D SYN zlany z Megane II i DP0 przy przebiegu 140k km. Przebieg pewny. Elektrozawory bloku hydraulicznego wysiadły a wymiennik olej woda składający się z cienkich finów ułożonych blisko siebie był zarąbany olejowym błotem. Skrzynia się przegrzewała. Służę zdjęciami jakby co.
Widziałem Mobil LT71141, którym ZF zalewa skrzynie montowane w BMW zlany z Citroena C4 z AL4 przy przebiegu 90k km. Do wymiany. Po zlaniu widoczna po odstaniu niewielka ilość drobnych cząsteczek metalu. Chłodnica oleju od razu poszła do płukania. Przebieg pewny.
Widziałem oleje ze skrzyń japońskiego Aisina TF80SC i mniejszej TF60SN. Różnie to wyglądało, przebiegi i ewentualne zmiany olejów niepewne, bo nie moje dlatego ciężko powiedzieć.
Poza tym faktem opisanym w literaturze jest, że niezmieniany filtr, zabudowany w skrzyni powoduje kłopoty ze smarowaniem w różnych konstrukcjach po czasie. Nie wiem czy w Maździe.
Cała saga o skrzyniach 09G albo 09D(nie pamiętam) jest na forum Minicooper w USA. Tam jest właśnie Aisin TF60SN. Kiepskie chłodzenie, praca oleju w wysokiej temp. zabija olej. Ten sam olej w niższej temp. służy znacznie dłużej.
Najlepiej przeprowadzić analizę fizykochemiczną takiego zużytego oleju po to aby nie przelewać bez sensu i dopasować sobie interwały zmian. Na oilclub.ru znalazłem dużo analiz olejów, ale to jest VOA a nie UOA zresztą oni i tak jeżdżą w innych warunkach. Jestem daleki od częstych zmian, bo szkoda środowiska i raczej nie ma to uzasadnienia ekonomicznego.
Wygląd ATF mówi dużo o stanie oleju i skrzyni. Pytanie brzmi w jakich temperaturach pracuje olej akurat w Maździe 3 BM. Jak są niskie 75-85St.C to nie ma problemu z trwałością oleju. Jak często powyżej 100 będzie problem szybciej niż myślicie. Ma ktoś z Was w klubie diagnoskop? Jaki w ogóle potrzebny do diagnostyki Mazd?
Blok hydrauliczny z elektrozaworami to jest aluminium, olej z zawieszonymi częściami stałymi ze sprzęgieł i hamulców działa jak peeling. Pojawiają się problemy ze sterowaniem, bo aluminium się wyciera.
http://www.forum-peugeot.com/Forum/foru ... 587_19.htmBlok hydrauliczny do TF80SC to ok.2500zł. + olej + robocizna.
Ponawiam pytania o diagnoskop, dokumentację techniczną Mazdy, opinie praktyków, kod model/skrzyni i silnika.
rafs24 napisał(a):Jednak czytałem trochę forum mazdy 6 i tam niektórzy zalecają wymianę co 40-60 tysięcy km.
Które forum?