Co ile Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Zapp » 16 lip 2018, 16:40

A czy robił to ktoś w Aso? jaki koszt? Mam m3 na przedłużonej gwarancji i raczej nie zrobie tego sam ze względu na gwarancję a dochodzi już 50tkm i również zaczynam czuć poszarpywanie przy zmianie na wyższy bieg szczególnie przy łagodnym prxyspieszaniu w dół jest raczej ok, również czuć "uślizgi" między 1 a 2gim biegiem.
I ew. jakiej pasty użyć do złożenia miski i jakim momentem dokrecić śruby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 20:07
Posty: 38 (0/1)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Aut.

Postprzez Arquiteto » 17 lip 2018, 07:15

Ale wiesz ze serwisowanie poza ASO nie jest podstawą do anulowania gwarancji?
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2016, 22:34
Posty: 40 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 '18 HB, SkyPassion, 2.0 AT

Postprzez Zapp » 21 paź 2018, 15:27

Nie wiedziałem, natomiast dowiedziałem się, że może być podstawą do utraty gwarancji to, że w ogóle wymienia się płyn ponieważ producent nie przewiduje i nie zaleca wymiany płynu w aut. Skrzyni biegów. Tyle się dowiedziałem w aso gazda w bielsku. Gość powiedział tylko tyle żeby poczekać do końca 3letniej gwarancji(mam 5 letnia) bo później przejmuje warunki zewnętrzne firma która podobno się nie czepia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 20:07
Posty: 38 (0/1)
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Aut.

Postprzez popi2009 » 16 lis 2018, 09:20

zakupiłem w Niemczech zestaw VAICO V32-0220 o ile dobrze pamiętam tj zestaw składający się z filtra oraz uszczelki

fabrycznie uszczelka jest w formie "kleju" ciekawe czy ta gumowa będzie trzymać

olej będzie zalewany RAVENOL ATF FZ dedykowany do tej skrzyni

poinformuję po robocie co i jak
popi2009
 

Postprzez popi2009 » 24 lis 2018, 13:37

VAICO V32-0220 – rewelacyjny zestaw. Filtr z uszczelka. Fabrycznie uszczelka jest w formie kleju. Tutaj gumowa. Pasuje idealnie i nie cieknie

Płyn- RAVENOL ATF FZ. Wezzlo 4,5 litra (bo tyle wyszło)


Obserwacje: zlany płyn był czarny. Na magnesie było bardzo dużo opiłków

Rezultat – skrzynia po wymianie pracuje dużo lepiej. Nie czuć zmiany biegów na wyższy ani nie ma tez takiego lekkiego przeciągania obrotów przy zmianie biegów jak wcześniej

Każdemu polecam

Obrazek

Obrazek

Obrazek
popi2009
 

Postprzez KrzyzakMitsu » 24 lis 2018, 18:00

Czy ktoś się pokusi o opis wymiany dynamicznej? – które wężyki odpiąć i ile kompleksowo oleju wchodzi?
Jak zmieniałem w Galancie V6 to oleju ok. 8.5 litra, ale łącznie wyszło mi prawie 10 z przepompowaniem i późniejszym uzupełnianiem.
Nie chcę wymiany statycznej bo w konwerterze zostaje pewnie drugie tyle co zejdzie z miski.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez popi2009 » 24 lis 2018, 18:34

Pojemność układu to ok 6 litrów. Mnie weszło 4,5 zatem nie widzę sensu wymiany dynamicznej która może uszkodzić skrzynie bo ciężko znaleźć fachowca
popi2009
 

Postprzez KrzyzakMitsu » 25 lis 2018, 21:06

Postępując wg serwisówki się skrzyni nie uszkodzi – jeśli jest np. napisane, że odpalić silnik na 50sek. lub aż przestanie płynąć olej, zależnie co pierwsze wystąpi, to skrzyni nic się nie stanie.
Nawet gdyby pracowała minutę, dwie bez oleju to podejrzewam, że jedyne co później by się stało to stukałyby elektrozawory do czasu odpowietrzenia – czyli ze 2-3 położenia PRND i tyle...
Tylko skąd wziąć procedurę serwisową?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez popi2009 » 25 lis 2018, 21:31

Nie ma takowej

Aso mazda nje zaleca wymiany

Oficjalny dokument mazda service manual ma instrukcje wymiany która obejmuje spuszczenie płynu przez korek i zalanie nowym. Procedura ta nie obejmuje nawet czyszczenia magnesu ani wymiany filtra. Zatem to co zrobiłem można powiedzieć przekroczyło wymagania instrukcji serwisowej.
popi2009
 

Postprzez KrzyzakMitsu » 26 lis 2018, 14:33

Zapewniam cię, że w konwerterze jest drugie 4-4.5 litra, więc ta wymiana była dobra o tyle, że zmieniłeś filtr i magnesy, ale sam olej jak dla mnie jest niewiele lepszy przez to, że zmieszał się z taką samą ilością syfu... Jeśli stary nie śmierdział spalenizną, to może nie był strasznie zużyty.
Nic – ja pod koniec eksploatacji tego auta, które oceniam na 3-4 lata, pokuszę się o wymianę dynamiczną przez odpięcie węży na też małej chłodniczce i zobaczę ile wycieknie.
Samo auto kosztowało śmiesze 20k, więc niewielka strata ;)
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez popi2009 » 26 lis 2018, 15:28

nie zgadzam się – cały układ w mazdzie 3bm ma około 6 litrów. Zatem skoro spuscilem 4,5 litra to zostało maksymalnie 1,5 litra syfu.

dodatkowo zwrcam uwagę iż oficjalna mazdowska instrukcja serwisowa dopuszcza wymianę ale jedynie przez spusczenie i nalanie nowego – bez odpinania miski i wymiany filtra i czyszczenia magnesu
popi2009
 

Postprzez KrzyzakMitsu » 26 lis 2018, 22:21

ja mam mazde 5 2.3 – po prostu podpinam się pod różne wątki a może w końcu się znajdzie ktoś kto będzie znał procedurę (nie musi być oficjalna)
pewnie mamy różne skrzynie
a na pewno w skrzyniach dwusprzęgłowych nie ma hydrokinetyka, który magazynuje połowę oleju
nie wiem jaką masz skrzynię, ale u mnie na pewno klasyczna, z konwerterem
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez popi2009 » 27 lis 2018, 09:19

mazda nie ma skrzyn dwusprzeglowych

w moim przypadku ( i innych opisanych na amerykańskich forach) przy demontażu z filtrem wychdozi od 4 do 5 litrów – układ ma około 6

zatem wychodzi prawie całość i wymiana dynamiczna jest bez sensu ze względu na koszty i ryzyko uszkodzenia skrzyuni
popi2009
 

Postprzez KrzyzakMitsu » 27 lis 2018, 17:01

przeszukałem neta i znalazłem manual do 5-ki z 2.0 i skrzynią 4 biegową – ilość oleju to 7.2 litra
stawiam, że moja 5 biegowa w 2.3 będzie miała min. 8
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Mazda_BGO » 4 kwi 2021, 18:22

Witajcie,

To mój pierwszy wpis bo dotychczas nie korzystałem z forum ale może będziecie mi w stanie pomoc i podpowiedzieć.
Wymieniłem olej i filtr w moim automacie i zalałem ją świeżym olejem. Na początku wlałem 4litry, według wytycznych rozgrzałem silnik i przeszedłem przez wszystkie biegi (wraz z trybem manualnym) tak aby olej dotarł wszędzie. Zgasiłem silnik w pozycji P i sprawdziłem stan oleju. Wyszło ze jest poza stan.
Stąd moje pytanie... Czy stan oleju sprawdzamy na zgaszonym czy zapalonym silniku i czy skrzynia ma być w P czy innym trybie (np. R z hamulcem)?

Pozdrawiam
Załączniki
IMG_20210330_134042.jpg
Stan oleju na rozgrzanym ale zgaszonym silniku
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2021, 18:11
Posty: 2
Skąd: Wroclaw - Bergen
Auto: Mazda 3 BM
2.0 G-Skyactive Benzyna
2014 120KM

Postprzez bezkluczyk » 8 kwi 2021, 07:34

Witam,

Czy wymieniał ktoś olej w automacie w Krakowie bądź okolicy i może polecić?
Mam już 110k nalatane i do tej pory olej nie był wymieniany.
Czy 5l wystarczy aby przeprowadzić ten zabieg?
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 69 (0/1)
Auto: M3

Postprzez robert6662 » 8 kwi 2021, 19:32

Tak jest w instrukcji
Załączniki
obraz_2021-04-08_183524.png
Początkujący
 
Od: 21 mar 2015, 21:15
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Uk
Auto: Mazda 3 bm .2.2 diesel auto

Postprzez Palmer » 5 sie 2021, 12:11

Zainteresowałem się tematem, choć mam model BP i do potencjalnej wymiany oleju przekładniowego jeszcze daleka droga (zakładając, że powinno to nastąpić w przedziale 60-80k km).
Kto jest producentem oleju, który w isntrukcji obsługi oznaczony jest jako Mazda Original Oil ATF FZ i czy jest to wystarczająca identyfikacja do znalezienia odpowiednika o identycznych właściwościach (jeśli producenta oryginalnego oleju, sygnowanego marką Mazda, nie da się ustalić)?
Wg instrukcji obsługi automatyczna skrzynia dla silnika Skyactiv-G z systemem dezaktywacji cylindrów ma pojemność aż 7,9 l. Która metoda wymiany oleju jest bezpieczniejsza w tym przypadku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 438 (105/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez andrep » 5 sie 2021, 14:15

Mnie na FA za olej też tak napisali :)
Załączniki
FA za Olej w skrzyni mod.pdf
(564.71 KiB) Pobrane 86 razy
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez crimero » 22 maja 2022, 17:04

Witam, nie chcę zaśmiecać i zakładać nowy temat więc zapytam tutaj – szykuje się do zakupu Mazdy 3 w automacie i moje pytanie brzmi czy każda sztuka posiada manetki zmiany biegów? Bo w większości albo i w każdym przypadku widzę oznaczenie na skrzyni M + D. Z góry dziękuję za pomoc
Początkujący
 
Od: 22 maja 2022, 16:53
Posty: 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323