Co ile Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Domelxp » 16 paź 2015, 06:57

Co ile powinno się wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów i jaki może być koszt wymiany w ASO?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2015, 22:20
Posty: 73 (1/2)
Skąd: Warszawa - Pruszków
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Automat Sky Energy 2015
Sedan

Postprzez Wojtek » 16 paź 2015, 10:14

A co na to instrukcja obsługi auta?
Tam na końcu powinny być tabelki z planem przeglądów... :)

W manualach jest co 5 lat... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Domelxp » 19 paź 2015, 10:18

W serwisie oddysey na Górczewskiej w Warszawie otrzymałem informacje od doradcy że producent nie przewiduje wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów. O.o
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2015, 22:20
Posty: 73 (1/2)
Skąd: Warszawa - Pruszków
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Automat Sky Energy 2015
Sedan

Postprzez nexus30 » 19 paź 2015, 10:37

Ja bym uważał na takie deklaracje. W peugeotach były skrzynie automatycznie Aisina. Wg Peugeota nie wymieniało się w nich oleju, wg Aisina wymieniało się co 60 tyś km. Jak to ktoś serwisował wg tego co mówił Aisin to skrzynia przeżywała samochód. Jak wg tego co mówił Peugot to przy 150 tyś km. skrzynia była do wymiany albo poważnego remontu.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez Domelxp » 19 paź 2015, 10:49

W poprzednich autach (innej marki) z automatyczną skrzynią biegów wymieniałem olej co 50 tys dlatego jestem zaskoczony informacją na temat skrzyni w mazdzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2015, 22:20
Posty: 73 (1/2)
Skąd: Warszawa - Pruszków
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Automat Sky Energy 2015
Sedan

Postprzez Wojtek » 19 paź 2015, 12:48

Wymieniaj i nie oglądaj się na ASO... :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dejf95 » 15 mar 2017, 01:08

Zmieniał ktoś z Was samodzielnie olej w M3 BM z automatem? Mam doświadczenie w temacie zmian statycznych ze skrzyniami DP0/AL4 oraz Aisinem TF80SC/TF60SN Jestem za to zupełnie nowy w temacie Mazdy. To pierwszy samochód tej marki. Wcześniej były Fiaty i ffffszystkie francuskie, na które nie narzekałem, a których się nie kupuje podobno.
Chciałbym wiedzieć jak wyglądał olej i przy jakim przebiegu oraz czy da się zmienić filtr oleju w tej skrzyni? Czy da się spuścić z konwertera olej? Dla starych MB i skrzyń 722.x było okno i dało się spuścić całość. W japońskim TF80SC w samochodach PSA można już było zapomnieć.
Czy jest tak jak w PSA korek spustowy i korek kontrolny?
Czy da się podpiąć Mazdę pod jakiś sensowny diagnoskop w domowych warunkach?
Czy jest tam jakiś licznik zużycia ATF do aktualizacji, inicjalizacji?


Czy ktoś zechciałby napisać kody/model silnika i skrzyni według nomenklatury Mazdy? BM z 2016r 2.0 120KM AT.
Czy znajdę do Mazdy katalog części online lub do ściągnięcia tak jak np. citroen.service.com, Fiat EPER albo Renault Dialogys?
Początkujący
 
Od: 15 mar 2017, 00:38
Posty: 10
Auto: Skyactiv-G 2.0 120KM AT 2015

Postprzez popi2009 » 16 mar 2017, 15:02

w BMW mowia ze sie nie zmienia bo olej jest dozywotni – dozywotni czyli DO KONCA ZYWOTA SKRZYNI – jak skrzynia sie zepsuje to bedzie i po oleju :D

producent skrzyn ZF zalezca wymiane co 70tys.

w mazdzie tez uwazam ze powinno sie zmienic co 60-70tys tylko szkoda ze instukcja nawet nie podaje jaki olej nalezy stosowac – podaje za to olej do manuala
popi2009
 

Postprzez rafs24 » 16 mar 2017, 15:50

Jak nie podaje? Masz napisane w instrukcji jaki olej do skrzyni automatycznej:
Obrazek
:)

HTC#10
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez popi2009 » 16 mar 2017, 17:25

a widzisz ja szukalem pod nazwa olej a to plyn :D moj blad

a jak juz patrzyles to ile litrów wchodzi?
popi2009
 

Postprzez rafs24 » 16 mar 2017, 17:44

Ja mam skrzynię manualną, a tam wymiana co 180000km wg instrukcji. Instrukcja jednak w sprawie częstotliwości wymiany oleju w skrzyni automatycznej milczy, podobno się nie wymienia, przy awarii dopiero. Jednak czytałem trochę forum mazdy 6 i tam niektórzy zalecają wymianę co 40-60 tysięcy km. Z tego co tam wyczytałem to przy wymianie statycznej potrzebne są 4l oleju, a sama skrzynia mieści 7.8l.

HTC#10
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez Marianek » 17 mar 2017, 08:24

Z tą wymiana w skrzyni automatycznej co 40000-60000 to lekka przesada, "chucham, dmucham to wymienię, a co stać mnie ;) ". To nie te czasy panowie, jak się nic nie dzieje, skrzynia pracuje normalnie, nie grzebać. Poprzednie generacje automatów Mazdy śmigają po 200000 bez wymian.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez popi2009 » 17 mar 2017, 10:01

śmigają a śmigają to dwie różne sprawy

widzialem skrzynie automatyczne ZF z przebiegiem 180kkm i działaly a widzialem tez olej spuszczony z takiej skrzyni przy przebeigu 75 tys i uwazam ze lepiej wymienic

to tak jak olej LONGLIFE powininen trzymac parametry przez nawet 30 tys km a nie trzyma. 15-20 to max a najlepiej zmieniac w silniku co 10-12
popi2009
 

Postprzez Marianek » 17 mar 2017, 16:22

Popi2009 widziałeś olej zlany ze skrzyni Mazdy? Wygląd oleju po spuszczeniu jeszcze nie o wszystkim świadczy, chyba że jest galaretą, ale to już będziesz czuł w pracy skrzyni/komputer da Tobie znać. Jak ktoś ma na zbyciu kasę niech wydaje, jest to w zupełności nie potrzebne.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez dejf95 » 18 mar 2017, 13:26

Widziałem oryginalny olej – być może Elf Renaultmatic 3D SYN zlany z Megane II i DP0 przy przebiegu 140k km. Przebieg pewny. Elektrozawory bloku hydraulicznego wysiadły a wymiennik olej woda składający się z cienkich finów ułożonych blisko siebie był zarąbany olejowym błotem. Skrzynia się przegrzewała. Służę zdjęciami jakby co.
Widziałem Mobil LT71141, którym ZF zalewa skrzynie montowane w BMW zlany z Citroena C4 z AL4 przy przebiegu 90k km. Do wymiany. Po zlaniu widoczna po odstaniu niewielka ilość drobnych cząsteczek metalu. Chłodnica oleju od razu poszła do płukania. Przebieg pewny.
Widziałem oleje ze skrzyń japońskiego Aisina TF80SC i mniejszej TF60SN. Różnie to wyglądało, przebiegi i ewentualne zmiany olejów niepewne, bo nie moje dlatego ciężko powiedzieć.
Poza tym faktem opisanym w literaturze jest, że niezmieniany filtr, zabudowany w skrzyni powoduje kłopoty ze smarowaniem w różnych konstrukcjach po czasie. Nie wiem czy w Maździe.
Cała saga o skrzyniach 09G albo 09D(nie pamiętam) jest na forum Minicooper w USA. Tam jest właśnie Aisin TF60SN. Kiepskie chłodzenie, praca oleju w wysokiej temp. zabija olej. Ten sam olej w niższej temp. służy znacznie dłużej.

Najlepiej przeprowadzić analizę fizykochemiczną takiego zużytego oleju po to aby nie przelewać bez sensu i dopasować sobie interwały zmian. Na oilclub.ru znalazłem dużo analiz olejów, ale to jest VOA a nie UOA zresztą oni i tak jeżdżą w innych warunkach. Jestem daleki od częstych zmian, bo szkoda środowiska i raczej nie ma to uzasadnienia ekonomicznego.
Wygląd ATF mówi dużo o stanie oleju i skrzyni. Pytanie brzmi w jakich temperaturach pracuje olej akurat w Maździe 3 BM. Jak są niskie 75-85St.C to nie ma problemu z trwałością oleju. Jak często powyżej 100 będzie problem szybciej niż myślicie. Ma ktoś z Was w klubie diagnoskop? Jaki w ogóle potrzebny do diagnostyki Mazd?
Blok hydrauliczny z elektrozaworami to jest aluminium, olej z zawieszonymi częściami stałymi ze sprzęgieł i hamulców działa jak peeling. Pojawiają się problemy ze sterowaniem, bo aluminium się wyciera.
http://www.forum-peugeot.com/Forum/foru ... 587_19.htm
Blok hydrauliczny do TF80SC to ok.2500zł. + olej + robocizna.


Ponawiam pytania o diagnoskop, dokumentację techniczną Mazdy, opinie praktyków, kod model/skrzyni i silnika.

rafs24 napisał(a):Jednak czytałem trochę forum mazdy 6 i tam niektórzy zalecają wymianę co 40-60 tysięcy km.

Które forum?
Początkujący
 
Od: 15 mar 2017, 00:38
Posty: 10
Auto: Skyactiv-G 2.0 120KM AT 2015

Postprzez rafs24 » 18 mar 2017, 14:15

dejf95 napisał(a):Które forum?

Polskie forum mazdy 6 (wystarczy wpisać w wyszukiwarkę google "mazda 6 forum"), tutaj chyba nie można podawać linków do "konkurencji".



HTC#10
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez dejf95 » 18 mar 2017, 14:31

To mi wystarczy dzięki.
Początkujący
 
Od: 15 mar 2017, 00:38
Posty: 10
Auto: Skyactiv-G 2.0 120KM AT 2015

Postprzez Pistolpete » 25 mar 2018, 22:14

Dzisiaj wymieniłem olej w skrzyni.
Pacjent-M3 2.0 skyactivG. Przebieg niecałe 50kkm.
Odnośnie pytań czy trzeba?czy powinno sie? – jak najbardziej tak.
Skrzynia w moim aucie wyraźnie niedomagała- poszarpywanie przy zmianie "do góry" i wyraźne szarpanie przy redukcji,przeciaganie na biegach i coś jakby uślizg sprzęgła.
Zakupiłem więc 5l(tak na wszelki wypadek) mazda FZ, filtr i zabralem sie do roboty.
To co wylało sie z miski nijak nie przyponinało niebieskiego oleju.Wylała sie wodnista ciecz w kolorze brązowo czarnym i zapachu który nie zalicza sie do przyjemnego.
Cała operacja zajęła ok. 2 godz.Dla kogoś z minimum pojecia o mechanice robota banalnie prosta.Jedyne na co trzeba uwarzać to by nie uszkodzić miski bo jest ona całkiem mocno przyklejona do skrzyni.

Po zabiegu skrzynia działa jak nowa.Żadnego szarpania czy przeciągania na biegu.
Początkujący
 
Od: 26 lis 2017, 19:41
Posty: 7
Skąd: Strathclyde
Auto: Mazda3 BM 2014 2.0 SkyActivG 120KM AT

Postprzez popi2009 » 26 mar 2018, 14:47

gdzie kupiłeś filtr? i jak wygląda wymiana? w sensie rozumiem ze pod autem jest spust a gdzie się wlewa?

Pozdr

Dopisano 26 mar 2018, 14:21:

a noi najważniejsze – co z uszczelką miski olejowej? jest uszczelka czy pasta uszczelniajaca?
popi2009
 

Postprzez Pistolpete » 29 mar 2018, 23:51

popi2009 napisał(a):gdzie kupiłeś filtr? i jak wygląda wymiana? w sensie rozumiem ze pod autem jest spust a gdzie się wlewa?

Pozdr

Dopisano 26 mar 2018, 14:21:

a noi najważniejsze – co z uszczelką miski olejowej? jest uszczelka czy pasta uszczelniajaca?


Filtr kupilem w serwisie Mazdy,olej e-bay.

Wymiana podobnie jak w silniku-zlewasz od dolu,wlewasz przez otwor bagnetu.Miska klejona jest na paste.Trzyma dosc mocno,wiec trzeba uwazac by nie jej uszkodzic.

Link pogladowy ma przykladzie mx5 https://youtu.be/5p6t3cH6hW0
Początkujący
 
Od: 26 lis 2017, 19:41
Posty: 7
Skąd: Strathclyde
Auto: Mazda3 BM 2014 2.0 SkyActivG 120KM AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323