Strona 1 z 2

Nadmierne zużycie klocków hamulcowych tylnych. Nota serwisowa...

PostNapisane: 13 wrz 2015, 08:53
przez Wojtek
Pojawiła się nota serwisowa na stukanie klocków na tylnej osi...
Jej numer to R063/15 i dotyczy wszystkich M3 wyprodukowanych w Japonii od numeru VIN:
JMZBM.....100001 – JMZBM.....999999

Problem polega na "korodowaniu" tylnego uchwytu zacisku co powoduje stukanie klocków i w efekcie ich nierównemu zużyciu...

Naprawa:
Należy wymienić oba tylne uchwyty zacisku hamulcowego na poprawioną wersję wykonaną ze wzbogaconej mieszanki stali zawierającej cynk i nikiel (Zn i Ni). Również podlegają wymianie stare klocki... Jeżeli tarcze zostały uszkodzone, to również podlegają one wymianie lub jeżeli mają za sobą ponad 20 kkm

Poniżej potrzebne części:
B4YG-26-28X – Mounting Support Set
B4Y0-26-48ZB – Pad Sub Set 1
B4Y0-26-49ZA – Pad Attachment 1
B45G-26-251A Disc plate

Czas operacji do 1 godziny

PostNapisane: 13 wrz 2015, 11:08
przez czarmi
Zastanawiam mnie jedna rzecz, a mianowicie, czy Mazda będzie wzywać do serwisów ASO w celu usunięcia między innymi tej usterki <co?> . Czy też oleje jak zawsze temat i poprzestanie tylko na tym, by to posiadacz/właściciel auta ma wsłuchiwać się czy coś mu z tyłu telepie i jeśli coś usłyszy, wtedy może łaskawie udać się do ASO Mazdy i jeszcze na dodatek udowadniać, że jest taka nota <co?> . Auto posiadam prawie rok i jeszcze ani razu nie wzywała mnie Mazda w celu usunięcia jakichkolwiek usterek, a not dotyczących M3 od tamtej pory było już co najmniej kilka, jak nie kilkanaście. W przeszłości byłem właścicielem kliku samochodów np. Opla, który w podobnych przypadkach wzywał właścicieli aut w celu usunięcia usterki, szereg innych producentów też, a tu ... <dupa> .

Re: Nadmierne zużycie klocków hamulcowych tylnych. Nota serwisowa R063/15

PostNapisane: 13 wrz 2015, 11:21
przez Marianek
Noty dotyczą usterek które wystąpią, to że one występują nie znaczy że każde auto je ma, będzie mieć.
Not serwisowych jest sporo i mimo że dotyczą danego modelu lub kilku nie znaczy że dotyczą wszystkich aut. Nota jest dla serwisu że dana usterka może wystąpić i jest znana producentowi i sposób jej usunięcia.
Każdą naprawę na podstawie noty tak czy siak musi zatwierdzić centrala narodowa.
Iną inszością jest że wielu not ASO nie czyta i nie zna i dopiero po wyszukaniu, zgłoszeniu problemu ją znajduje.

Re: Nadmierne zużycie klocków hamulcowych tylnych. Nota serwisowa R063/15

PostNapisane: 13 wrz 2015, 14:01
przez Wojtek
Warto okresowo sprawdzać zużycie kloców tylnych jak i odgłosów stukania klocków...

Re: Nadmierne zużycie klocków hamulcowych tylnych. Nota serwisowa R063/15

PostNapisane: 14 wrz 2015, 16:23
przez arex56
Rzeczywiście wygląd tylnego uchwytu w porównaniu z przednim pozostawia wiele do życzenia. Zastanawiam się czy nie wybrac się do ASO (przebieg 16 tys. – samochód garażowany)

Uchwyt tylny

tylny.jpg


Uchwyt przedni

przedni.jpg

PostNapisane: 14 wrz 2015, 17:37
przez Wojtek
arex56 napisał(a):Rzeczywiście wygląd tylnego uchwytu w porównaniu z przednim pozostawia wiele do życzenia

Masz rację... Gołym okiem widać reakcję chemiczną uchwytu... <nie>

arex56 napisał(a):Zastanawiam się czy nie wybrac się do ASO (przebieg 16 tys. – samochód garażowany)

poczekaj te 4 kkm...

Wojtek napisał(a):Jeżeli tarcze zostały uszkodzone, to również podlegają one wymianie lub jeżeli mają za sobą ponad 20 kkm

PostNapisane: 15 wrz 2015, 07:57
przez ulmen
arex56 napisał(a):Rzeczywiście wygląd tylnego uchwytu w porównaniu z przednim pozostawia wiele do życzenia.

Mój samochód również odebrałem w czerwcu 2014. Auto nie jest garażowane. Nie spodziewałem się, że ta korozja może przybrać aż taką postać ! Klocki muszą stukać czy wystarczy skorodowany zacisk ?

Re: Nadmierne zużycie klocków hamulcowych tylnych. Nota serwisowa R063/15

PostNapisane: 15 wrz 2015, 08:38
przez Wojtek
ulmen napisał(a): Klocki muszą stukać czy wystarczy skorodowany zacisk ?

W nocie jest określony powód wymiany uchwytu – korozja...
Jednakże użytkownik auta powinien się skarżyć na stuki lub też muszą wziąć pod uwagę nadmierne zużycie klocków... Chyba wszystko zależy tutaj od interpretacji ASO...
Wrzuć zdjęcie jak te uchwyty wyglądają u ciebie...

Re: Nadmierne zużycie klocków hamulcowych tylnych. Nota serwisowa R063/15

PostNapisane: 15 wrz 2015, 18:37
przez ellipsis
U mnie zaciski przód/tył jak nowe. Ciekawe co powiedzą w ASO ws. tych stuków, czy zawias czy klocki czy TTTM :)

PostNapisane: 15 wrz 2015, 19:40
przez czarmi
U mnie również przód i tył w bardzo dobrym stanie, auto odebrane w październiku ub roku, a przebieg mam 12,5 tys. Możliwe, że jeszcze wszystko przede mną :| <co?> . Ellipsis, jeśli w dalszym ciągu doskwierają Ci te stuki, to się nawet nie wahaj i goń do ASO.

Re: Nadmierne zużycie klocków hamulcowych tylnych. Nota serwisowa R063/15

PostNapisane: 16 wrz 2015, 12:06
przez ellipsis
Stuka jak... Jutro rano jestem umówiony wiec zdam relacje ;)

Re: Nadmierne zużycie klocków hamulcowych tylnych. Nota serwisowa...

PostNapisane: 6 paź 2015, 10:21
przez Rafał_
No i jak się zakończyła wizyta w ASO ?

Re: Nadmierne zużycie klocków hamulcowych tylnych. Nota serwisowa...

PostNapisane: 6 paź 2015, 19:41
przez ellipsis
Pisalem już w osobnym watku. Wymiana elementów kolumny przedniej lewej i prawej wg. noty serwisowej. Cisza nic nie stuka więc git!

PostNapisane: 10 gru 2015, 11:58
przez ssk
Czy ktoś już był w ASO wymieniać wadliwe uchwyty tylnych zacisków hamulcowych?

PostNapisane: 10 gru 2015, 14:59
przez creet
Możecie napisać, do czego podobny jest odgłos stukania klocków? Jest to metaliczny dźwięk, czy raczej coś typu uderzanie zaizolowanego kabla w plastik lub blachę?

Zmagam się właśnie z dwoma hałasami dochodzącymi z tyłu samochodu. Jeden metaliczny przy wpadaniu w dziurę. Drugi właśnie coś w stylu uderzania kabla o plastik – słychać bez wpadania w dziurę.

Re: Nadmierne zużycie klocków hamulcowych tylnych. Nota serwisowa...

PostNapisane: 3 kwi 2016, 17:48
przez apx
mam pytanie , tylne zaciski wygladaja jak kolegi co zrobil zdjecia wg mnie za bardzo skorodowane czy u was tez tak wygladaja czy aso cos z tym robi jak tylko widac korozje ?

korygujące tylne zaciski hamulcowe

PostNapisane: 11 paź 2016, 02:34
przez mario1604
Czy ma cie problem ze korodujacymi tylnymi zaciskami hamulcowymi. Pojawił się biały nalot i czy podlega to reklamacji w aso

Re: korygujące tylne zaciski hamulcowe

PostNapisane: 11 paź 2016, 09:08
przez apx
hej

jest na to nota ze podobno ale musi byc ze chyba przy hamowaniu stukaja ja swoje chcialem zareklamowac i mi odrzucili ale jeszcze zrobie jedno podejscie aha i nie chodzi o bialy nalot tylko ze sa zardzewiale

Re: korygujące tylne zaciski hamulcowe

PostNapisane: 11 paź 2016, 14:01
przez ellipsis
Od kiedy rdza ma biały kolor ? <lol> Biały nalot to jest od tej chemii, która jest na myjkach bezdotykowych.

PostNapisane: 12 paź 2016, 16:22
przez fux
apx napisał(a):hej

jest na to nota ze podobno ale musi byc ze chyba przy hamowaniu stukaja ja swoje chcialem zareklamowac i mi odrzucili ale jeszcze zrobie jedno podejscie aha i nie chodzi o bialy nalot tylko ze sa zardzewiale

<glupek2>
Może napisz to w języku polskim...