Strona 1 z 1

Skręcona kierownica przy jeździe na wprost w nowym samochodzie

PostNapisane: 12 maja 2015, 19:57
przez harry999
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na Waszym forum.

Pod koniec zeszłego roku odebrałem z salonu nową Mazdę 3 HB 165, która od samego początku miała delikatnie skręconą kierownicę w lewą stronę.
Zwróciłem na to uwagę dopiero po jakimś czasie (kąt jest bardzo niewielki) i z braku czasu nie wybierałem się do serwisu, choć wiem że w Warunkach Gwarancji widnieje wpis o "korektach ustawień samochodu", wykonywanych do 6000 km.
Samochód nigdy nie ściągał na żadną stronę, przy żadnej prędkości, podczas przyspieszania, hamowania również nie ma żadnych problemów ze zmianą toru jazdy. Po 9k km badaniem "na oko" mogę stwierdzić, że opony starte są mniej-więcej równomiernie.

Tu pojawia się moje pytanie – czy sytuacja opisana przeze mnie wyżej jest nieprawidłowa i należy udać się do serwisu celem ustawienia zbieżności, czy jest to wyłącznie kosmetyka? Dodam iż nie przeszkadza mi obecny stan i jeśli nie ma potrzeby dłubania przy ustawieniach kół, to wolałbym tego uniknąć.

Pozdrawiam

PostNapisane: 12 maja 2015, 20:04
przez Wojtek
harry999 napisał(a):czy sytuacja opisana przeze mnie wyżej jest nieprawidłowa i należy udać się do serwisu celem ustawienia zbieżności, czy jest to wyłącznie kosmetyka?

Jeżeli auto nie ściąga i nie zjada nam opon, to wygląda na niepoprawnie założoną kierownicę... Jedź do ASO i niech poprawią na gwarancji... :)

Re: Skręcona kierownica przy jeździe na wprost w nowym samochodzie

PostNapisane: 12 maja 2015, 21:23
przez SebaK
Też tak mam. Przy jeździe na wprost kierownica jest minimalnie w lewo. Podobno jest tolerancja do kilku stopni. Nie zamierzam tego póki co ruszać.

PostNapisane: 13 maja 2015, 10:19
przez creet
Też tak mam. Też w lewo, dosłownie o kilka stopni:) Mam najechane 16 tys km. W sobotę pierwszy przegląd. Temat olałem, bo auta ani nie ściąga ani opony nie zużywają się nadmiernie. Zapytam/zgłoszę ale wydaje mi się, że TTTM.

Re: Skręcona kierownica przy jeździe na wprost w nowym samochodzie

PostNapisane: 13 maja 2015, 10:54
przez Wojtek
creet napisał(a):Zapytam/zgłoszę ale wydaje mi się, że TTTM.

Nie powinien tak miec.... Kierownice obecnie sa profilowane pod dlonie i kazdy stopien przesuniecia powoduje niewlasciwe trzymanie kierownicy...
Prawdopodobnie w fabryce na linii produkcyjnej automat sie przestawil a kontrola jakosci tego nie wylapala.
Macie gwarancje to niech to poprawia...


TT user

PostNapisane: 24 maja 2015, 19:26
przez creet
Wojtek napisał(a):Prawdopodobnie w fabryce na linii produkcyjnej automat sie przestawil a kontrola jakosci tego nie wylapala.


Przy okazji przeglądu ASO potwierdziło Twoje przypuszczenia. Wystarczyła minimalna regulacja na kierownicy. Zbieżność była poprawna (weryfikowana przed i po modyfikacji).

Re: Skręcona kierownica przy jeździe na wprost w nowym samochodzie

PostNapisane: 26 maja 2015, 08:47
przez Wojtek
Cieszę się, że poprawili <jupi>
Macie gwarancję więc używajcie jej...

PostNapisane: 2 lip 2015, 10:38
przez maryousz
Jest na to biuletyn. Można go znaleźć na forum mazda3revolution. Link do listy TSB ktoś już chyba podawał w innym wątku.

Re: Skręcona kierownica przy jeździe na wprost w nowym samochodzie

PostNapisane: 2 lip 2015, 11:01
przez Wojtek
Czy do tego potrzebny jest biuletyn? Myśle, że reklamacja w ASO i zdrowy rozsądek serwisanta wystarczą by to poprawić prawie od ręki... :)

PostNapisane: 2 lip 2015, 14:55
przez maryousz
Racja. Ale czasem trafiają się oporni. Jak np. pokazałem, że u mnie są źle drzwi spasowane w stosunku do przedniego nadkola (pokazując również w autach salonowych) to usłyszałem, że znajduje się to w ramach bliżej nie określonej tolerancji. To samo może usłyszeć klient z przekręconą kierownicą. Wtedy wyciągasz TSB i wpychasz doradcy/mechanikowi do gardła:)

PostNapisane: 3 lip 2015, 01:22
przez Marianek
maryousz napisał(a):Wtedy wyciągasz TSB i wpychasz doradcy/mechanikowi do gardła:)

Pod warunkiem że jest przeznaczony na rynek europejski.