Strona 1 z 1

Brak pełnego styku bieżnika z nawierzchnią na tylnej osi. Czy tak powinno być?

PostNapisane: 28 mar 2015, 18:09
przez ellipsis
Apropo, widzę że moje letnie dunlopy na tylnej osi nie dotykaja asfaltu cała powierzchnia, zostaja krawędzie ok 2-3 mm gdzie opona jest "czysta" a więc nie styka sie z asfaltem. Ciśnienie mam takie jak podaje wlepka. Zazwyczaj jak cisnienie w oponie było za wysokie to wybrzuszala sie na środku i przez to nie stykała cała powierzchnia. Też tak macie u siebie w autach?

PostNapisane: 28 mar 2015, 18:53
przez Wojtek
ellipsis napisał(a):Ciśnienie mam takie jak podaje wlepka.

Czyli jakie?

Re: Ciśnienie w oponach

PostNapisane: 30 mar 2015, 10:29
przez ellipsis
Przód 2.4, tył 2.3

PostNapisane: 30 mar 2015, 11:35
przez ulmen
Jeździsz głównie sam ? Nie powinno wtedy być 2.5 zarówno przód jak i tył ?

Re: Ciśnienie w oponach

PostNapisane: 30 mar 2015, 11:59
przez zibbyt
Nie wiem, jak wygląda to dla kół 16", ale dla 18" mam takie dane na nalepce w dźwiach.

Re: Ciśnienie w oponach

PostNapisane: 30 mar 2015, 12:48
przez Wojtek
Jezeli dla 3 osob jest na tylne kolo 2,3... przy zalozeniu ze jezdzisz sam, to ja bym zaryzykowal 2,2 ... ;)

TT user

Re: Ciśnienie w oponach

PostNapisane: 30 mar 2015, 13:07
przez ellipsis
Sam albo we dwoje, bez przesady Panowie ze 0.1 bara robi taką różnice ;) Btw. wracając do tematu ząbkowania opon, to instrukcja 3BM zaleca zmianę opon na osi po 10 tys km albo i szybciej jesli zauwazymy nierównomierne ich zużycie. Więc mam rozumiec, że w Maździe z definicji opony zużywaja sie nierównomiernie, producent o tym wie i zaleca mieszanie aby zmniejszyc efekt ząbkowania? :/

PostNapisane: 30 mar 2015, 15:41
przez Wojtek
ellipsis napisał(a):Panowie ze 0.1 bara robi taką różnice

uwierz mi... robi... ale to Twoje auto i Ty decydujesz...

Re: Ciśnienie w oponach

PostNapisane: 30 mar 2015, 19:22
przez ellipsis
Chyba przesadzasz, ja mam dbać o kazdą setke w ciśnieniu bo to ma niby wielki wpływ na prace opon. Ale jak po rozgrzaniu opony w lato nastepuje wzrost cisnienia o kilka setek i rano opona ma 2.4 a w południe podczas jazdy ma ok 3 barów to wtedy jest ok? Przeciez to jest jaki absurd, może co chwile bedziemy stawać i mierzyć cisnienie i ew. spuszczać nadmiar bo sie opony wyząbkują?

Po wodzie nie można jechać bo sie tarcze krzywia, wyczyścic środek też nie wiadomo jak bo wszystko sie rysuje od ściereczki, róznica 0.1 bara w oponie powoduje jej ząbkowanie. Moze w ogóle postawić to auto w pokoju i nie jeździć bo jest tak delikatne ze popsuje sie od samego patrzenia? :D

Re: Ciśnienie w oponach

PostNapisane: 30 mar 2015, 20:12
przez Wojtek
ellipsis napisał(a):Moze w ogóle postawić to auto w pokoju i nie jeździć, bo jest tak delikatne ze popsuje sie od samego patrzenia? :D

Niestety, w Twoim przypadku... TAK.

Najpierw prosisz o radę...
ellipsis napisał(a):Zazwyczaj jak cisnienie w oponie było za wysokie to wybrzuszala sie na środku i przez to nie stykała cała powierzchnia. Też tak macie u siebie w autach?

A jak ją otrzymujesz...

ellipsis napisał(a):Chyba przesadzasz, ja mam dbać o kazdą setke w ciśnieniu, bo to ma niby wielki wpływ na prace opon.

no masz babo placek... <glupek2>

A z tym to już przesadziłeś...
ellipsis napisał(a):Po wodzie nie można jechać, bo sie tarcze krzywia, wyczyścic środek też nie wiadomo jak bo wszystko sie rysuje od ściereczki, róznica 0.1 bara w oponie powoduje jej ząbkowanie. Moze w ogóle postawić to auto w pokoju

Sprzedaj ten złom...

ps.1. Gdzie napisałem, że obniżenie ciśnienia jest lekarstwem na ząbkowanie opon?
Problemem był (jak się nie mylę) brak pełnego styku bieżnika z nawierzchnią... <cisza>

ps.2. O tarcze to trzeba zawsze dbać i to niezależnie od marki auta...
eh...

Re: Ciśnienie w oponach

PostNapisane: 30 mar 2015, 20:45
przez ellipsis
Nie dogadamy sie chyba... Ty nie bylbyś wkur.. wydajac cieżkie pieniadze na auto które okazało sie pod wieloma wzgledami kompletnie nie dopracowane ? Co chwile pojawiaja sie jakieś kwestie, jak nie skrzynia, spalanie to skrzypiący fotel, halas, zabkowanie opon. Nie za wiele tego jak na nowe auto?

Re: Ciśnienie w oponach

PostNapisane: 30 mar 2015, 21:00
przez Wojtek
Mój zakup auta był baaardzo przemyślany i nie narzekam... ;)
ale nie o nim tutaj mowa...

Re: Ciśnienie w oponach

PostNapisane: 30 mar 2015, 21:07
przez ellipsis
Ale Ty nie masz nowej Mazdy z salonu tak jak ja. Kupując auto nowe i w dodatku japonskie oczekiwałem dopracowania i pelnego zadowolenia tak jak w przypadku poprzedniej Hondy. Dlaczego nie kupilem Golfa, czy innego europejskiego hitu sprzedaży? Dlatego, że własnie nabrałem sie na doskonaly marketing Mazdy, – ekonomia, super technologia w silniku, lekkość, domniemana gwarancja bezawaryjności i dopracowania, w końcu Made in Japan :) A okazało sie całkiem co innego i to mnie wkur.. niesamowicie. Postarajcie sie zrozumiec mnie, byłem przezwyczajony do innej klasy aut, nie sadzilem ze w Mazda bedzie gorsza pod wieloma wzgledami od 8 letniej Hondy Accord.. :(