Strona 1 z 1

Ząbkowanie opon w M3

PostNapisane: 30 mar 2015, 13:07
przez ellipsis
Instrukcja 3BM zaleca zmianę opon na osi po 10 tys km albo i szybciej jesli zauwazymy nierównomierne ich zużycie. Więc mam rozumiec, że w Maździe z definicji opony zużywaja sie nierównomiernie, producent o tym wie i zaleca mieszanie aby zmniejszyc efekt ząbkowania? :/

Re: Ciśnienie w oponach

PostNapisane: 30 mar 2015, 15:54
przez Wojtek
Jest o tym na forum...

ellipsis napisał(a):Więc mam rozumiec, że w Maździe z definicji opony zużywaja sie nierównomiernie

Mazda stosując takie a nie inne tylne zawieszenie zdaje sobie sprawę, że to powoduje ząbkowanie opon...
Dlatego właśnie w instrukcji użytkownika znalazł się wpis dotyczący dodatkowej rotacji opon... Jeżeli będziesz na bieżąco kontrolował stan bieżnika, to nie będziesz miał wielkiego problemu... :P

Zaradzić się temu nie zaradzi... Można kupić opony mniej wrażliwe na ząbkowanie, ale o tym można poczytać tutaj:
viewtopic.php?f=329&t=11167
wspierając się "szukajką"

Re: Ciśnienie w oponach

PostNapisane: 30 mar 2015, 19:16
przez ellipsis
Na więcej watków już nie mogłes podzielić mojego posta? Jaki ma cel taki zabieg bo chyba nie ułatwienie czytania forum. Ciśnienie, Re Ciśnienie, nie można pisać w jednym, przecież zakres tematu jest spójny – cisnienie i związane z nim zużywanie opon..

Co do zawiasu Mazdy to wielowachacz występuje w wiekszosci aut a nie tylko w Maździe i jakoś tam nie ma takiego problemu a Ty piszesz, że Mazda stosuje taki a nie inny rodzaj zawieszenia i to ma wpływ na zabkowanie.

PostNapisane: 30 mar 2015, 19:59
przez creet
VAG w silnikach słabszych niż 1.8 TSI zrezygnował z wielowahacza – pewnie przez chęć uniknięcia ząbkowania opon;) Pojechałem retoryką SCADA... musiałem. Sorry.

Co do podziału wątków – to pewnie błąd i zbyt szybkie klikanie. Nic osobistego. Nie zmienia to faktu, że BM chyba strasznie obrzydza Ci życie... a Ty obrzydzasz je czytelnikom tego forum. Po raz kolejny doradzam zmianę auta. Tylko nie pakuj się w nową Hondę, VAG, francuzy ani BMW – tam też we wnętrzu stosują piano które rysuje się od samego patrzenia, a i tarcze się tam potrafią pokrzywić od nagłej zmiany temp!

PostNapisane: 30 mar 2015, 20:20
przez SCADA
creet napisał(a):Pojechałem retoryką SCADA... musiałem. Sorry.


<spoko> :D

creet napisał(a):a Ty obrzydzasz je czytelnikom tego forum.


Ależ dzięki postom kolegi Ellipsis'a jest ciekawiej na tym forum... :) Poza tym trzeba docenić jego obiektywne spojrzenie – nie to, co można przeczytać na "konkurencyjnym" forum Mazdy 6.
– Tam nader często można przeczytać teksty typu:
"....znowu (po raz n-ty) byłem w serwisie.... ale Madzia jest taka śliczna, że wszystko jej wybaczam..." – normalnie rzygać się chce (przepraszam za wyrażenie). :D

Jeżeli coś kogoś "gryzie" i ma jakieś problemy, to przecież forum jest chyba po to, żeby móc się publicznie wyżalić? ;)


creet napisał(a):Tylko nie pakuj się w nową Hondę, VAG, francuzy ani BMW


To już chyba niewiele marek zostało do wyboru... :D

Re: Ciśnienie w oponach

PostNapisane: 30 mar 2015, 20:33
przez ellipsis
Stwierdzam fakt, nie zamierzam tak jak na wspomnianym konkurencyjnym forum opisywać jak to sie wielbi swoja Mazde mimo, że w serwisie na tym czy na tym bylem juz 10 razy a mimo to nadal usterka nie zostala wyeliminowana..

SCADA jak widać to i tamto forum ma jedna wspólną cechę, można tylko i wyłacznie pisac w Maździe w superlatywach. Każde inne zdanie jest gaszone przez fanatyków marki bo chyba inaczej nie da się nazwac osob, które mimo ewidentnych i niedopuszczalnych niedoróbek są ślepo zakochani w tych autach..
Ja jestem obiektywny, mówie co myśle. Nigdy nie powiem ze białe jest czarne a czarne jest białe. Czy ja wymyślam wady tej marki? Chyba nie, stwierdzam to co widze po 4 miesiącach jazdy ale was bardzo to w oczy kole, że ktoś ośmiela sie krytykować to cudo. Jestem klubowiczem Hondy i tam też sa zapaleńcy marki ale to co sie dzieje na tym i tamtym forum Mazdy to sie nie mieści w głowie..
Na tamtym forum przez 2 tyg z kilkoma innymi użytkownikami byliśmy wyróżnioni upomnieniem za krytyke marki i osob, ktore pisały posty w stylu :

"Co tam odczucia użytkownika. Bezcenna jest lampiąca się gęba przechodnia. To dopiero wbija w dumę. "

"Osobiście codziennie z największą przyjemnością patrzę z okna na moją madzię. Co tam przyjemnością – z uwielbieniem. Nie mogę się doczekać kiedy jej dosiądę..."

" Spojrzenia przechodniów są nieocenione i podnoszące na duchu. Najgorsze uczucie, gdy dojeżdżam do celu i nadchodzi czas, gdy trzeba ją opuścić. Tego najbardziej nie lubię. Ale cóż, wysiadam bo muszę, zamykam i potem jeszcze kilkakrotne spojrzenia w jej stronę z oddali. Wiem, że będzie czekała na mój powrót abyśmy sobie mogli znowu wspólnie pobrykać. Ach! Żyć nie umierać."

Komentarz zostawię każdemu z was bo moj mogłby być zbyt wulgarny..

Creet, oczywiście, że nie ma lepszej marki niż Mazda. Z twojego posta wynika, że wszystko co inne jest kiepskie. Akurat tak sie sklada, że z samochodami BMW mam doczynienia codziennie i jesli chodzi o wykonanie Mazdy a BMW to jest przepaść pod wieloma względami i jeśli tylko by mnie bylo stać to napewno bym takie auto kupil ale dla Ciebie to i tak nie istotne zapewne..

Re: Ciśnienie w oponach

PostNapisane: 30 mar 2015, 20:44
przez Wojtek
Oczywiście, że można szukać porady, czy rozwiązywać różne problemy...
Ale nie da rady nic poradzić na błędnie dokonany zakup... <głaszcze>

SCADA napisał(a): Poza tym trzeba docenić jego obiektywne spojrzenie

chyba sam nie wierzysz w to co napisałeś... <diabełek>
Sam zobacz...
Ja jestem obiektywny, mówie co myśle.
...
Czy ja wymyślam wady tej marki? Chyba nie, stwierdzam to co widze po 4 miesiącach jazdy ale was bardzo to w oczy kole, że ktoś ośmiela sie krytykować to cudo.

<nie powiem>

PostNapisane: 30 mar 2015, 20:48
przez creet
Wg mnie forum techniczne jest od zgłaszania i rozwiązywania realnych problemów z konkretnym modelem konkretnej marki, a nie rozpisywanie się prawie codziennie na temat urojonych problemów z autem (spalanie w zimie na nowym silniku niezgodne z katalogiem...) lub projekcja problemów normalnych we wszystkich autach na model i markę którego dotyczy forum vide jakość plastików piano (które w BMW czy Audi są równie żenującej jakości jak w Mazdzie). Jeśli odpuścimy sobie tak oczywiste tematy, to będzie panował tutaj po prostu większy porządek.

Błagam, przestańmy molestować się tutaj każdym zauważonym problemem po piętnaście razy w ciągu tygodnia. Nikt nie zabrania zgłaszać problemów. Ale pojedyncze zgłoszenie i oczekiwanie na pomoc wystarczy. Nie ma potrzeby wałkowania albo wtrącania w każdy wątek tego samego problemu... lub "problemu". Ja osobiście nie mam żadnych zahamowań z krytyką Mazdy (ani oceną jej jakości/wyceny na tle konkurencji), ale szanuję czas innych użytkowników forum i nie pastwię się nad wyłapanymi plusami/minusami po 1000 razy, by nie zmuszać innych do przekopywania się przez ten szum ochów, achów albo marudzeń. That's all.

SCADA napisał(a):jest taka śliczna, że wszystko jej wybaczam..." – normalnie rzygać się chce


Rozumiem, że na forach VAG słowo śliczna jest rzadko używane. Nie dziwię się;) Sorry, znów nie wytrzymałem:)

Re: Ciśnienie w oponach

PostNapisane: 30 mar 2015, 20:51
przez ellipsis
Chcesz powiedzieć, że nie jestem obiektywny i wymyślam wszystko ? Ok, chyba jednak nie mamy o czym dyskutować. Jesli oczekujecie ze bede pisal posty w stylu " byłem 10 razy na serwisie ale wybaczam wszystko bo to auto jest piekne i nie moge sie doczekać kiedy znowu go dosiąde" to jestescie w bledzie a dodatkowo proponuje zmienic nazwe forum na klub fanatyków Mazdy albo napisać w regulaminie, że zabrania sie pisania w sposob inny niż pochwalny nt. marki bo w obecnej formie jest dosc mylące.

PostNapisane: 30 mar 2015, 21:13
przez creet
ellipsis napisał(a):Chcesz powiedzieć, że nie jestem obiektywny?

tak

ellipsis napisał(a):i wymyślam wszystko ?

nie

Wg mnie Twoje (podkreślam, Twoje) problemy (np ze spalaniem) na które się natknąłeś (bo przetestowałeś pobieżnie auto przed zakupem) powodują, że znienawidziłeś to auto i teraz narzekasz w ciemno. Vide plastiki piano, tarcze hamulcowe, czy opony. To oczywiście moja ocena i takie zachowanie mi nie przeszkadza, do czasu kiedy nie siejesz postami na zasadzie: ktoś zgłasza problem X, ty wpadasz i piszesz o spalaniu, oponach czy jakości wygłuszenia auta.

Kupiłeś średnio drogie auto na tle konkurencji, przeciętnej marki, klasy kompakt, przesiadając się z klasy wyższej. Albo pogódź się z tym, że nie kupiłeś Lexusa (lub Audi... SCADA pamiętam o Tobie;)), albo chociaż ogranicz się do zgłaszania swoich problemów do pojedynczych postów. Please!:)

PostNapisane: 30 mar 2015, 21:23
przez czarmi
ellipsis napisał(a):jak widać to i tamto forum ma jedna wspólną cechę, można tylko i wyłacznie pisac w Maździe w superlatywach. Każde inne zdanie jest gaszone przez fanatyków marki bo chyba inaczej nie da się nazwac osob, które mimo ewidentnych i niedopuszczalnych niedoróbek są ślepo zakochani w tych autach..

... no ale Ty jeszcze nigdy nie napisałeś o swoim aucie "złamanego dobrego słowa", a same negatywy. Ja na pewno nie należę do fanatyków tej marki i też wielokrotnie pisałem co mnie "w Maździe boli".
ellipsis napisał(a):Ja jestem obiektywny, mówie co myśle. Nigdy nie powiem ze białe jest czarne a czarne jest białe. Czy ja wymyślam wady tej marki?

Wybacz, ale chyba sam w to nie wierzysz co napisałeś.
creet napisał(a):Wg mnie forum techniczne jest od zgłaszania i rozwiązywania realnych problemów z konkretnym modelem konkretnej marki, a nie rozpisywanie się prawie codziennie na temat urojonych problemów z autem (spalanie w zimie na nowym silniku niezgodne z katalogiem...) lub projekcja problemów normalnych we wszystkich autach na model i markę którego dotyczy forum vide jakość plastików piano (które w BMW czy Audi są równie żenującej jakości jak w Mazdzie). Jeśli odpuścimy sobie tak oczywiste tematy, to będzie panował tutaj po prostu większy porządek.

Zgadzam się całkowicie.

Re: Ząbkowanie opon w M3

PostNapisane: 30 mar 2015, 22:46
przez Che3rs
tutaj link do artykułu aby kolega się uspokoił:

http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=116

P.S. "Wielowahaczowy układ zawieszenia kół wbrew powszechnej opinii nie jest przyczyną "ząbkowania" bieżnika opon. Na tego typu układzie zawieszenia zjawisko to jest jednak bardziej widoczne, ponieważ opona nie jest ścierana w kierunku poprzecznym do kierunku jazdy, co ma miejsce w starszych układach zawieszenia."

Re: Ząbkowanie opon w M3

PostNapisane: 30 mar 2015, 23:41
przez Wojtek
Tak, zawieszenie wielowahaczowe potęguje zjawisko ząbkowania... Dodatkowa rotacja kół natomiast niweluje wpływ ząbków na trakcję auta czy powstający hałas...
Skoro w instrukcji obsługi auta Mazda wskazuje na czynność doglądania / kontroli opon, to trzeba ją wykonywać... W przeciwnym wypadku sami sobie gotujemy problemy...

Re: Ząbkowanie opon w M3

PostNapisane: 31 mar 2015, 00:25
przez ellipsis
Czarmi sądzę, że jednak pobieżnie czytasz moje posty lub chcesz widzieć tylko te krytyczne. Jak by bylo inaczej zauwazylbyś moje wpisy dot. bardzo dobrego prowadzenia Mazdy, tu akurat jazda sprawia mi frajde szczególnie wrzucając auto w szybkie winkle. Podoba mi sie cały system sterowania multimediami na tablecie z poziomu pokredła, silnik za dobra jak na wolnossaca jednostke elastyczność i wigor na niskich obrotach.

Co do obiektywności to możesz uzasadnić swoje przekonanie ? Dlaczego wg Ciebie nie jestem obiektywny?

Creet, staram sie pisać posty na temat danego watku, o wyciszeniu piszemy w stosownym temacie, o spalaniu też więc nie do końca rozumiem Twoje zdanie, iż wpadam do każdego tematu i pisze o spalaniu czy wygluszeniu.. ?

Re: Ząbkowanie opon w M3

PostNapisane: 19 cze 2015, 16:03
przez pawcho
Zamiast się cieszyć , że firma nie ukrywa zjawiska to Wy płaczecie :)
Problem występuje nie tylko w autach tej marki. W moim poprzednim /mitsubishi lancer/ też był wielowahacz i nikt mi nie wspomniał o ząbkowaniu.Efekt wymiana opon, no faktem dopiero po 40 tysiącach ale efekt był widoczny. Teraz już mnie w znajomym warsztacie uprzedzili, żeby po około 5 tysiącach przyłożyć opony aby się równomiernie zużywały.