Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zadra » 24 cze 2020, 20:15

child napisał(a):
meridian napisał(a):Czy orientuje się ktoś czy są jakieś tarcze nawiercane i nacinane do naszych Mazda ? Ciekawi mnie czy taka tarcza polepszy hamowanie. <co?>


Co dokładnie masz na myśli mówiąc "polepszy hamowanie"?


Chyba wiadomo o co chodzi..
Myślę,że jeśli istnieje jakiś problem z hamowaniem, to może być związany z kwestią technicznego stanu hamulców..
Może warto rozebrać i skontrolować, wymienić płyn hamulcowy itd..
Albo po prostu mniej hamować i nie rozpędzać się aż nadto..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez meridian » 24 cze 2020, 20:25

Mam wrażenie że u mnie te hamulce działają na pół gwizdka, powiedzmy. Nie "biorą" od razu tylko trzeba dosyć sporo ten pedał wcisnąć żeby coś się zaczęło dziać, a później też nie jest wcale lepiej. Z niecały rok temu pierwszy raz wymieniłem klocki z przodu na Ferodo (po ok. 47tyś) i takie są nijakie te hamulce. A że planuje zrobić mały projekcik z mojej Mazdy to szukam jakiś lepszych alternatyw. Będę malował też zaciski także przy okazji by się wymieniło cały przód. <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2016, 09:09
Posty: 54 (1/2)
Skąd: Silesia
Auto: Mazda 3 BM 2015 HB 120KM

Mazda CX-5 KF 2019 160KM

Postprzez child » 24 cze 2020, 20:40

Jak chcesz lepszej alternatywy, to zmień na hamulce z Mazdy 6.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez meridian » 24 cze 2020, 20:49

zadra napisał(a):Myślę,że jeśli istnieje jakiś problem z hamowaniem, to może być związany z kwestią technicznego stanu hamulców..

Stan techniczny raczej jest w porządku bo było wszystko czyszczone zgodnie ze sztuką. Brakuje jedynie podkładek tłumiących – ale one nie mają raczej ni <nauka> c do siły hamowania, jedynie coś tam poskrzypuje przez to – dlatego to jest do uzupełnienia.

zadra napisał(a):Może warto rozebrać i skontrolować, wymienić płyn hamulcowy itd..

Płyn hamulcowy, hmm, może, był wymieniany raz przy drugim przeglądzie – teraz też wymienię już przy okazji na polecany tutaj Motul DOT 5.1. <nauka>

zadra napisał(a):Albo po prostu mniej hamować i nie rozpędzać się aż nadto..

Tak, najlepiej nie jeździć w ogóle samochodem ;P Hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2016, 09:09
Posty: 54 (1/2)
Skąd: Silesia
Auto: Mazda 3 BM 2015 HB 120KM

Mazda CX-5 KF 2019 160KM

Postprzez zadra » 24 cze 2020, 21:10

Nie śmiej się z tego "mniej hamować".
Ja przestawiłem się i bardzo często hamuję silnikiem.
Korzystam ze sprzęgła, ale w kilku poprzednich autach nie zauważyłem negatywnych skutków.
Klocki starczają na dużo większy dystans, mniej jest jazdy szarpanej, bo hamowanie silnikiem niestety wymaga większej uwagi, spostrzegawczości i przewidywania tego co na drodze.
Niestety trudniej się tak jeździ w mieście, ale da się zrobić..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 24 cze 2020, 21:12

do tego oszczędność w paliwie czyli same + :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Imbeer » 24 cze 2020, 22:17

zadra napisał(a):Nie śmiej się z tego "mniej hamować".
Ja przestawiłem się i bardzo często hamuję silnikiem.
Korzystam ze sprzęgła, ale w kilku poprzednich autach nie zauważyłem negatywnych skutków.
Klocki starczają na dużo większy dystans, mniej jest jazdy szarpanej, bo hamowanie silnikiem niestety wymaga większej uwagi, spostrzegawczości i przewidywania tego co na drodze.
Niestety trudniej się tak jeździ w mieście, ale da się zrobić..


W jaki sposob przy hamowaniu silnikiem korzystasz ze sprzegla? Duzo lepiej wymienic czesciej klocki i tarcze niz sprzeglo i jego elementy, ale co kto woli.

meridian napisał(a):Mam wrażenie że u mnie te hamulce działają na pół gwizdka, powiedzmy. Nie "biorą" od razu tylko trzeba dosyć sporo ten pedał wcisnąć żeby coś się zaczęło dziać, a później też nie jest wcale lepiej. Z niecały rok temu pierwszy raz wymieniłem klocki z przodu na Ferodo (po ok. 47tyś) i takie są nijakie te hamulce. A że planuje zrobić mały projekcik z mojej Mazdy to szukam jakiś lepszych alternatyw. Będę malował też zaciski także przy okazji by się wymieniło cały przód. <diabełek>


Niedawno wybrałem polecany tu i na innym forum zestaw Zimmermann CoatZ+ klocki EBC green stuff i jest lepiej, zarowno jesli chodzi o siłę hamowania jak i odczucia z całego procesu. Miałem jedną awaryjną sytuację i bylem w szoku nie tyle przez sytuację na drodze, co przez wrazenia jak szybko mazda sie zatrzymała
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez zadra » 25 cze 2020, 00:17

W jaki sposob przy hamowaniu silnikiem korzystasz ze sprzegla

Robię to właśnie hamując silnikiem.. Nie rozumiem jak można tego nie rozumieć..
lepiej wymienic czesciej klocki i tarcze niz sprzeglo i jego elementy

w kilku poprzednich autach nie zauważyłem negatywnych skutków

Peugeotem 407 zrobiłem tak 95kkm, mazdą 626 coś koło 130kkm, mazdą 323bj około 30kkm, seatem toledwo w rok ok 20kkm, samarą około 480kkm...
W żadnym z tych aut nie wymieniłem sprzęgła (wyjątek to samara, ale wymiana była po ok 450kkm i nie tyle wymiana, co założenie lepszej tarczy z dostępnych używanych podczas wymiany silnika z 1,3 na 1,5)
Jak wcześniej pisałem, sprzęgło spokojnie znosi takie traktowanie.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Imbeer » 25 cze 2020, 06:58

Chodzi ci poprostu o uzywanie sprzegla przy wrzucaniu nizszych biegow? Myslalem ze uzywanie sprzegla do zmiany biegow to normalne zjawisko, wiec zdziwil mnie Twoj nacisk w zdaniu na ten element

Co do hamowania silnikiem zamiast hamowania klasycznego – tak jak pisalem, watpie zeby osoba jezdzaca dynamiczniej zmienila swoje nastawienie do jazdy samochodem i przerzucila sie na hamowanie silnikiem tylko ze wzgledu na to, ze standardowo uklad hamulcowy jest conajmniej średni. W duzym skrocir – nie jest to rozwiqzanie ich problemow, bo skoro ktos zwraca uwage na niedostateczna sile hamowania hamulcem roboczym, to tym bardziej nie znajdzie jej przy hamowaniu silnikiem
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez meridian » 25 cze 2020, 10:54

Jeżeli o mnie chodzi to zawsze staram się hamować silnikiem przed światłami, skrzyżowaniami, korkami itp. Równolegle z hamulcami jest to najefektywniejsze i ekonomiczne moim zdaniem. Oczywiście nie w sytuacjach awaryjnych ;)

Wracając do Rotingerów to poczytałem wczoraj na różnych forach m.in:
http://www.bmw3er.pl/printview.php?t=40 ... c9a7f2fd26
https://a4-klub.pl/topic/401428-tarcze- ... %C5%BCywa/
https://www.scenic-forum.pl/Watek-Tarcz ... ipa?page=2

No i różne są opinie, jedni zadowoleni, inni nie. Jak ze wszystkim. Ile ludzi tyle opini <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2016, 09:09
Posty: 54 (1/2)
Skąd: Silesia
Auto: Mazda 3 BM 2015 HB 120KM

Mazda CX-5 KF 2019 160KM

Postprzez Kritik » 25 cze 2020, 11:42

meridian napisał(a):Jeżeli o mnie chodzi to zawsze staram się hamować silnikiem przed światłami, skrzyżowaniami, korkami itp. Równolegle z hamulcami jest to najefektywniejsze i ekonomiczne moim zdaniem. Oczywiście nie w sytuacjach awaryjnych ;)

Wracając do Rotingerów to poczytałem wczoraj na różnych forach m.in:
http://www.bmw3er.pl/printview.php?t=40 ... c9a7f2fd26
https://a4-klub.pl/topic/401428-tarcze- ... %C5%BCywa/
https://www.scenic-forum.pl/Watek-Tarcz ... ipa?page=2

No i różne są opinie, jedni zadowoleni, inni nie. Jak ze wszystkim. Ile ludzi tyle opini <glupek2>


Musisz spróbować i podzielić się z nami opinia :)

433zl/2szt za najbardziej sportowa wersje – to nie drogo <ok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez meridian » 25 cze 2020, 12:04

Tak chyba zrobię i przetestuje. :D
Jeszcze zastanawiam się jakie kocki do tego <co?>
Te tarcze podobno są twarde to klocki też twarde czy miękkie lepiej ?
Na stronie mają do zestawu Textar lub TRW.
EBC Green Staff też można znaleźć ale cena odstrasza :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2016, 09:09
Posty: 54 (1/2)
Skąd: Silesia
Auto: Mazda 3 BM 2015 HB 120KM

Mazda CX-5 KF 2019 160KM

Postprzez Kritik » 25 cze 2020, 13:21

meridian napisał(a):Tak chyba zrobię i przetestuje. :D
Jeszcze zastanawiam się jakie kocki do tego <co?>
Te tarcze podobno są twarde to klocki też twarde czy miękkie lepiej ?
Na stronie mają do zestawu Textar lub TRW.
EBC Green Staff też można znaleźć ale cena odstrasza :(


ja osobiście lubię miękkie klocki

lepiej się kleją do tarczy
lepszy respond
mniej zużywają się tarcze

probowałem TRW/Brembo/ATE/Ferodo

Mój ranking
1. ATE
2. Ferodo
3/4 – TRW/Brembo – i to i to bardzo nie polecam <nie>

Jeszcze bym chciał spróbować Texar i EBC <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez zadra » 25 cze 2020, 19:20

Chodzi ci poprostu o uzywanie sprzegla przy wrzucaniu nizszych biegow

Tak, o to mi chodziło.
Przecież sprzęgło jest łącznikiem między silnikiem a skrzynią tak przy przyspieszaniu jak i przy redukcji biegów.
Hamując silnikiem masz zesprzęglone te dwa podzespoły i sprzęgło przenosi siły "w drugą stronę" jak przy przyspieszaniu, czyli teoretycznie powinno się szybciej zużywać.
Ja nie mogę tego potwierdzić, a jeżdżę dość dużo – większość trasy (mniejsze i większe) gdzie to hamowanie silnikiem spokojnie uskuteczniam od wielu lat.

No może dość już tej zbędnej dyskusji, bo pytanie o hamulce a nie ogólnie o "hamowaniu".. ;)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez witurb » 21 lip 2020, 07:36

I mnie dopadło, po 65 tys. zmienione tarcze i klocki na ATE. Zrobione na razie kilkadziesiąt kilometrów, więc ciężko stwierdzić czy jest coś lepiej. Tarcze jeszcze mocno się grzeją. Mam nadzieję, że to kwestia dotarcia.
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2016, 21:24
Posty: 33
Auto: Mazda 3 SkyPassion, 2.0 120 KM, 2015

Postprzez Raptor77 » 15 sie 2020, 22:48

ja właśnie przymierzam się do wymiany klocków w zestawie M6 ale nie pamiętam nr klocków przód/tył – może ktoś podać ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez darrecki » 16 sie 2020, 14:35

Wybierz sobie dowolną Mazdę 6 z roczników 13-18 w autodoc i będziesz miał numery wielu klocków / tarcz. Tył z dźwignią ręcznego to roczniki 13-15
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez child » 16 sie 2020, 21:51

Ponieważ ja właśnie wrzuciłem na tył hamulce z Mazdy 6, to na twoje szczęście nie wyrzuciłem jeszcze pudełka po klockach. Klocki Zimmerman – numer 25688.150.1 (na pudełku nie jest wymieniona Mazda 6 GJ, ale pasowały).

Wrażenia po zmianie tylnych hamulców:
* coś ciężko odpowietrzyć – musiałem powtarzać procedurę i robić dokładnie tak, jak w instrukcji serwisowej (łącznie z wykręcaniem/wkręcaniem tłoczka). Tak przy okazji, bo pamiętam, że ostatnio ten temat był poruszany – w naszych Mazdach przy odpowietrzaniu nie robi się żadnych cudów z pompą ABS, tylko po prostu odpowietrza normalnie każdy hamulec poczynając od najdalszego od "master cylinder" (nie znam polskiej fachowej nazwy, więc nie tłumaczę, ale angielska nazwa jest chyba oczywista).
* też mam wrażenie, że teraz czuć, że "tył w końcu hamuje", chociaż oczywiście może to być efekt placebo. Nie robiłem dokładnych testów na autostradzie, ale mam wrażenie, że efekt bicia na kierownicy przy hamowaniu jest mniejszy niż przed zmianą (tak, znam teorię – wiem, że tylne tarcze nie powinny mieć wpływu na bicie na kierownicy)
* mam niemiłe wrażenie, że jest lekkie postukiwanie na jarzmach :( Chyba ci, co narzekali na produkty firmy NTY mieli rację. Ale muszę najpierw sprawdzić na jakiejś kostce brukowej, bo może przyczyna jest zupełnie inna.
* przy okazji sprawdziłem przednie hamulce z Mazdy 6 po 15 tys. km użytkowania. Tarcz gładziutkie, bez żadnych rowków (jakie się wcześniej zdarzały), nie mierzyłem grubości, ale rant jest ledwie wyczuwalny. Klocków też nie mierzyłem, ale zużyte w stopniu minimalnym. Na oko powiedziałbym, że ich żywotność zdecydowanie przekroczy te 30-40 tys. km typowych dla Mazdy 3, ale o tym dowiem się za jakiś rok-dwa :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Raptor77 » 17 sie 2020, 01:14

u mnie 31kkm od wymiany i klocków zostało na jakieś 5-6tys. (ale ja mam przód wiercony więc trochę bardziej je ścina)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez Adrian200 » 30 sie 2020, 10:10

Może głupie pytanie,ale Czy przerzucając się na tarcze i klocki do Mazdy 6 musimy też wymieniać zaciski ?

Tarcze są większe i grubsze .Wejdą ?
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2017, 18:43
Posty: 102 (6/3)
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2018 SKY-PASSION + NAVI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323