Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez czarmi » 28 sie 2019, 10:39

Ja pisałem ponad rok temu o wymianie u siebie klocków. Zamontowałem Ferodo FDB4446, więc takie jakie miałem na pierwszy montaż. Wtedy kupiłem je za ok. 113zł brutto+20zł koszt dostawy. Montaż poza ASO – 60zł, więc koszt razem = 193zł. Za taką usługę ASO zaśpiewało sobie 600zł :| Klocki są bardzo OK – brak jakichkolwiek pisków lub innych dźwięków podczas hamowania.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Gepard007 » 28 sie 2019, 19:16

Około miesiąca temu zamontowałem przednie tarcze TEXTAR 92267603 i klocki hamulcowe TEXTAR 2587501.
Komplet 466 pln, koszt założenia 0 pln.
Założyłem sam. Oczywiście wszystko oczyszczone, odtłuszczone i prowadnice nasmarowane smarem ceramicznym. Zachowane oryginalne blaszki na klockach i jarzmie.
Brak bicia przy hamowaniu, brak drżenia kierownicy, brak piszczenia czy innych odgłosów podczas hamowania. Od wymiany przejechane ok 800 km.
Dane przed wymianą.
Tarcze hamulcowe grubość 23,4 mm.(min. 23 mm)
Klocki hamulcowe grubość 3 mm.
Przebieg na tym zestawie ok 74 kkm.

Dopisano 28 sie 2019, 18:26:

sevecc napisał(a):ja jakiś czas temu wymieniłem na ATE (zgodnie ze sztuką pierwsze 100km delikatnie hamowanie żeby nie przegrzać) a i tak piszczą jak wściekłe – szczególnie przy niskich prędkościach

tak mnie to wkurza, że chyba zmienię na jakieś inne...

ogólnie – czy można coś takiego reklamować?


Wg mnie błąd montażu. Brak którejś blaszki. Jak jest za dużo luzu klocki wpadają w wibracje i dlatego piszczy.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2019, 22:00
Posty: 44 (1/1)
Auto: Mazda CX-30 150KM 2023

Postprzez child » 28 sie 2019, 20:33

Gepard007 napisał(a):Brak bicia przy hamowaniu, brak drżenia kierownicy, brak piszczenia czy innych odgłosów podczas hamowania. Od wymiany przejechane ok 800 km.


No to gratuluję, ale 800 km to żaden przebieg. Pogadamy po 20 tys. km i paru solidnych dohamowaniach na autostradzie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez sevecc » 29 sie 2019, 08:39

Gepard007 napisał(a):Około miesiąca temu zamontowałem przednie tarcze TEXTAR 92267603 i klocki hamulcowe TEXTAR 2587501.
Komplet 466 pln, koszt założenia 0 pln.
Założyłem sam. Oczywiście wszystko oczyszczone, odtłuszczone i prowadnice nasmarowane smarem ceramicznym. Zachowane oryginalne blaszki na klockach i jarzmie.
Brak bicia przy hamowaniu, brak drżenia kierownicy, brak piszczenia czy innych odgłosów podczas hamowania. Od wymiany przejechane ok 800 km.
Dane przed wymianą.
Tarcze hamulcowe grubość 23,4 mm.(min. 23 mm)
Klocki hamulcowe grubość 3 mm.
Przebieg na tym zestawie ok 74 kkm.

Dopisano 28 sie 2019, 18:26:

sevecc napisał(a):ja jakiś czas temu wymieniłem na ATE (zgodnie ze sztuką pierwsze 100km delikatnie hamowanie żeby nie przegrzać) a i tak piszczą jak wściekłe – szczególnie przy niskich prędkościach

tak mnie to wkurza, że chyba zmienię na jakieś inne...

ogólnie – czy można coś takiego reklamować?


Wg mnie błąd montażu. Brak którejś blaszki. Jak jest za dużo luzu klocki wpadają w wibracje i dlatego piszczy.


hmmm, a czy powodem może być luz na zaciskach?
mam metaliczne stuki podczas jazdy np. po kocich łbach, dzwoniłem do ASO, stwierdzili luzy na zaciskach, jestem umówiony na naprawę; czy to może być powodem wibracji i piszczenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez Gepard007 » 29 sie 2019, 15:55

sevecc napisał(a):
Gepard007 napisał(a):Około miesiąca temu zamontowałem przednie tarcze TEXTAR 92267603 i klocki hamulcowe TEXTAR 2587501.
Komplet 466 pln, koszt założenia 0 pln.
Założyłem sam. Oczywiście wszystko oczyszczone, odtłuszczone i prowadnice nasmarowane smarem ceramicznym. Zachowane oryginalne blaszki na klockach i jarzmie.
Brak bicia przy hamowaniu, brak drżenia kierownicy, brak piszczenia czy innych odgłosów podczas hamowania. Od wymiany przejechane ok 800 km.
Dane przed wymianą.
Tarcze hamulcowe grubość 23,4 mm.(min. 23 mm)
Klocki hamulcowe grubość 3 mm.
Przebieg na tym zestawie ok 74 kkm.

Dopisano 28 sie 2019, 18:26:

sevecc napisał(a):ja jakiś czas temu wymieniłem na ATE (zgodnie ze sztuką pierwsze 100km delikatnie hamowanie żeby nie przegrzać) a i tak piszczą jak wściekłe – szczególnie przy niskich prędkościach

tak mnie to wkurza, że chyba zmienię na jakieś inne...

ogólnie – czy można coś takiego reklamować?


Wg mnie błąd montażu. Brak którejś blaszki. Jak jest za dużo luzu klocki wpadają w wibracje i dlatego piszczy.


hmmm, a czy powodem może być luz na zaciskach?
mam metaliczne stuki podczas jazdy np. po kocich łbach, dzwoniłem do ASO, stwierdzili luzy na zaciskach, jestem umówiony na naprawę; czy to może być powodem wibracji i piszczenia?


Wg mnie być może przy montażu ktoś wyjął gumowe wkładki w dolnym sworzniu na prowadnicy zacisku. Górna prowadnica (trzpień) różni się od dolnego który dodatkowo ma gumową uszczelkę z wypustkami. Oglądając net widziałem, że niektóre zestawy naprawcze tego nie mają.

Dopisano 29 sie 2019, 15:03:

Tak wyglądają prawidłowe prowadnice zacisku.
https://allegro.pl/oferta/prowadnice-sruby-zacisku-przod-mazda-3-iii-bm-bn-7781657248?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2019, 22:00
Posty: 44 (1/1)
Auto: Mazda CX-30 150KM 2023

Postprzez Raptor77 » 16 wrz 2019, 09:59

IMG_20190915_153949.jpg


w przeciągu tygodnia powinny być na aucie to sprawdzę jak z 16" oraz czy nie muszę dojazdówki wymienić na 17" z M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez child » 16 wrz 2019, 19:56

Będzie ok, bo ja swoje zmieniłem i nic mi nie trze na 16''. Za to rzeczywiście sprawdź dojazdówkę, bo ja nie mam.

Przy okazji – gdzieś znalazłem informację, że są potrzebne elastyczne przewody hamulcowe z M6. Okazało się, że to bzdura (wręcz mam wrażenie, że przewody z M6 nie będą pasowały do ich sztywnej części z M3).

O wrażeniach na razie nie piszę, bo dopiero docieram. Może tylko tyle, że klocki EBC Green Stuff nie piszczą w ogóle <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Raptor77 » 16 wrz 2019, 21:38

montaż w piątek + duży serwis (olej, filtry, świece, płyn hamulcowy i coś tam jeszcze)

Tarcze przód wezmę chyba ZIMMERMANN SPORT COATZ 370.3050.52

db4c9e1s-960.jpg


tył gładkie ZIMMERMANN STANDARD COATZ 370.3052.20

i klocki GALFER SPORT FDHP 1050
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez darrecki » 19 wrz 2019, 09:59

Nowa wersja tarcz do CX5 od Zimmermana ma dodatkowe otwory wentylujące zaraz przy piaście. Nie wiem czy coś dają, ale jak widać starają się jakoś rozwiązać krzywienie się tarcz. A nawiercane od Z-mana podobno są takie same lewo/prawo (coś z homologacją), więc będzie to głupio wyglądać. Tarcze przednie z CX5 pasują do 6, klocki już nie. Tył zupełnie inny. "Mazda Logic".
Co do płynu hamulcowego, to polecam jakiś DOT 5.1 – to taki DOT 4 o lepszych parametrach, nie ma nic wspólnego z DOT 5. Ja zmieniłem na Motula, auto dużo lepiej hamuje – nie ma problemu przy rozgrzanych hamulcach, a i decelerator (słowo pedał na dzisiejsze czasy nie przystoi <glupek2>) zrobił się delikatniejszy.
Przy wymianie i płukaniu układu wystarczyło 2l płynu.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Raptor77 » 19 wrz 2019, 10:31

darrecki wiem o zimmerman – mam w zółtym tylko trochę większe i jest jak piszesz nie ma wersji L/P jest tylko jedna – ale skoro hamuje to w czym problem – zagotować cieżko je będzie.

Wymieniam zaciski to od razu cały płyn też poleci – tak jak mówisz DOT5.1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez demson » 19 wrz 2019, 13:24

A Brembo na tył da radę?
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2018, 17:54
Posty: 36 (0/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM Skyactiv-D MT

Postprzez KrzyzakMitsu » 19 wrz 2019, 17:28

Raptor77 napisał(a): zagotować cieżko je będzie
mi się pogięły bez problemu – żadne tarcze nie były tak słabe jak zimmermann
klocki tej firmy mam dalej, teraz z tarczami TRW i piszczą niestety jak się delikatnie naciska
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Raptor77 » 19 wrz 2019, 17:36

KrzyzakMitsu ale miałeś seryjne ? Ja w RX przeszedłem z 323x24mm (które gięły się od patrzenia na nie) na 345x32mm i zacisk czterotlok, w 3 będą tarcze i zaciski z 6 więc trochę zapasu mieć będą (większe + mniejsza masa auta)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez child » 19 wrz 2019, 21:41

Większe nie, ale trochę grubsze

Dopisano 19 wrz 2019, 21:42:

demson napisał(a):A Brembo na tył da radę?


Z tyłu wszystko da radę, bo tył niewiele hamuje. Jak chcesz się czegoś konkretnego dowiedzieć, to zadaj konkretne pytanie (poczynając od tego, czy chodzi ci o klocki, czy tarcze).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Raptor77 » 19 wrz 2019, 22:56

@child

z tego co znalazłem mam u siebie 280x25mm z przodu i 247x9mm z tyłu więc komplet z 6 będzie większy – 297x28 i 278x10
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez child » 19 wrz 2019, 23:31

Co do tyłu to się nie wypowiadam, bo moim zdaniem jak nie hamował tak pewnie dalej nie będzie hamował.

Co do przodu – nawet specjalnie zmierzyłem stare tarcze, mają 295mm średnicy. Mierzyłeś u siebie czy skądś wziąłeś te wymiary? Jeśli mierzyłeś – wygląda na to, że Amerykańce mają jeszcze gorzej niż my ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Raptor77 » 19 wrz 2019, 23:38

znalazłem po roczniku i oznaczeniu modelu (i Sport) jutro będą zdjęte z auta to pomierzę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez darrecki » 19 wrz 2019, 23:57

U mnie komplet z 6 pięknie pyli z tyłu, a tarcze są równie ciepłe jak z przodu. Na oryginale tak nie było, więc może konstrukcja samych zacisków jest do <dupa> jeśli te nie potrafią nawet klocka do tarczy docisnąć (jak na zdjęciach stanu hamulców z tego wątku) . Oryginały z 3 są konstrukcji Mazdy, 6 to Akebono (czy coś takiego)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Raptor77 » 20 wrz 2019, 12:25

Tarcze pomierzone – średnicę jak podałem poprzednio – 280 i 247

IMG_20190920_084021.jpg
IMG_20190920_084035.jpg
IMG_20190920_100417.jpg


Z tyłu zaciski wyglądają prawie identycznie – różnią się "głębokością" – te z 3 mają więcej przestrzeni dla wysunięcia tłoczka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez KrzyzakMitsu » 20 wrz 2019, 18:21

Raptor77 napisał(a):KrzyzakMitsu ale miałeś seryjne ?
tak wszystko seryjne – jednak patrzę też na inne tarcze, które w tym aucie wytrzymały np. 6 lat a nie 3 miesiące :)
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323