Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM
Ja pisałem ponad rok temu o wymianie u siebie klocków. Zamontowałem Ferodo FDB4446, więc takie jakie miałem na pierwszy montaż. Wtedy kupiłem je za ok. 113zł brutto+20zł koszt dostawy. Montaż poza ASO – 60zł, więc koszt razem = 193zł. Za taką usługę ASO zaśpiewało sobie 600zł Klocki są bardzo OK – brak jakichkolwiek pisków lub innych dźwięków podczas hamowania.
Około miesiąca temu zamontowałem przednie tarcze TEXTAR 92267603 i klocki hamulcowe TEXTAR 2587501.
Komplet 466 pln, koszt założenia 0 pln.
Założyłem sam. Oczywiście wszystko oczyszczone, odtłuszczone i prowadnice nasmarowane smarem ceramicznym. Zachowane oryginalne blaszki na klockach i jarzmie.
Brak bicia przy hamowaniu, brak drżenia kierownicy, brak piszczenia czy innych odgłosów podczas hamowania. Od wymiany przejechane ok 800 km.
Dane przed wymianą.
Tarcze hamulcowe grubość 23,4 mm.(min. 23 mm)
Klocki hamulcowe grubość 3 mm.
Przebieg na tym zestawie ok 74 kkm.
Dopisano 28 sie 2019, 18:26:
Wg mnie błąd montażu. Brak którejś blaszki. Jak jest za dużo luzu klocki wpadają w wibracje i dlatego piszczy.
Komplet 466 pln, koszt założenia 0 pln.
Założyłem sam. Oczywiście wszystko oczyszczone, odtłuszczone i prowadnice nasmarowane smarem ceramicznym. Zachowane oryginalne blaszki na klockach i jarzmie.
Brak bicia przy hamowaniu, brak drżenia kierownicy, brak piszczenia czy innych odgłosów podczas hamowania. Od wymiany przejechane ok 800 km.
Dane przed wymianą.
Tarcze hamulcowe grubość 23,4 mm.(min. 23 mm)
Klocki hamulcowe grubość 3 mm.
Przebieg na tym zestawie ok 74 kkm.
Dopisano 28 sie 2019, 18:26:
sevecc napisał(a):ja jakiś czas temu wymieniłem na ATE (zgodnie ze sztuką pierwsze 100km delikatnie hamowanie żeby nie przegrzać) a i tak piszczą jak wściekłe – szczególnie przy niskich prędkościach
tak mnie to wkurza, że chyba zmienię na jakieś inne...
ogólnie – czy można coś takiego reklamować?
Wg mnie błąd montażu. Brak którejś blaszki. Jak jest za dużo luzu klocki wpadają w wibracje i dlatego piszczy.
Gepard007 napisał(a):Brak bicia przy hamowaniu, brak drżenia kierownicy, brak piszczenia czy innych odgłosów podczas hamowania. Od wymiany przejechane ok 800 km.
No to gratuluję, ale 800 km to żaden przebieg. Pogadamy po 20 tys. km i paru solidnych dohamowaniach na autostradzie...
Gepard007 napisał(a):Około miesiąca temu zamontowałem przednie tarcze TEXTAR 92267603 i klocki hamulcowe TEXTAR 2587501.
Komplet 466 pln, koszt założenia 0 pln.
Założyłem sam. Oczywiście wszystko oczyszczone, odtłuszczone i prowadnice nasmarowane smarem ceramicznym. Zachowane oryginalne blaszki na klockach i jarzmie.
Brak bicia przy hamowaniu, brak drżenia kierownicy, brak piszczenia czy innych odgłosów podczas hamowania. Od wymiany przejechane ok 800 km.
Dane przed wymianą.
Tarcze hamulcowe grubość 23,4 mm.(min. 23 mm)
Klocki hamulcowe grubość 3 mm.
Przebieg na tym zestawie ok 74 kkm.
Dopisano 28 sie 2019, 18:26:sevecc napisał(a):ja jakiś czas temu wymieniłem na ATE (zgodnie ze sztuką pierwsze 100km delikatnie hamowanie żeby nie przegrzać) a i tak piszczą jak wściekłe – szczególnie przy niskich prędkościach
tak mnie to wkurza, że chyba zmienię na jakieś inne...
ogólnie – czy można coś takiego reklamować?
Wg mnie błąd montażu. Brak którejś blaszki. Jak jest za dużo luzu klocki wpadają w wibracje i dlatego piszczy.
hmmm, a czy powodem może być luz na zaciskach?
mam metaliczne stuki podczas jazdy np. po kocich łbach, dzwoniłem do ASO, stwierdzili luzy na zaciskach, jestem umówiony na naprawę; czy to może być powodem wibracji i piszczenia?
sevecc napisał(a):Gepard007 napisał(a):Około miesiąca temu zamontowałem przednie tarcze TEXTAR 92267603 i klocki hamulcowe TEXTAR 2587501.
Komplet 466 pln, koszt założenia 0 pln.
Założyłem sam. Oczywiście wszystko oczyszczone, odtłuszczone i prowadnice nasmarowane smarem ceramicznym. Zachowane oryginalne blaszki na klockach i jarzmie.
Brak bicia przy hamowaniu, brak drżenia kierownicy, brak piszczenia czy innych odgłosów podczas hamowania. Od wymiany przejechane ok 800 km.
Dane przed wymianą.
Tarcze hamulcowe grubość 23,4 mm.(min. 23 mm)
Klocki hamulcowe grubość 3 mm.
Przebieg na tym zestawie ok 74 kkm.
Dopisano 28 sie 2019, 18:26:sevecc napisał(a):ja jakiś czas temu wymieniłem na ATE (zgodnie ze sztuką pierwsze 100km delikatnie hamowanie żeby nie przegrzać) a i tak piszczą jak wściekłe – szczególnie przy niskich prędkościach
tak mnie to wkurza, że chyba zmienię na jakieś inne...
ogólnie – czy można coś takiego reklamować?
Wg mnie błąd montażu. Brak którejś blaszki. Jak jest za dużo luzu klocki wpadają w wibracje i dlatego piszczy.
hmmm, a czy powodem może być luz na zaciskach?
mam metaliczne stuki podczas jazdy np. po kocich łbach, dzwoniłem do ASO, stwierdzili luzy na zaciskach, jestem umówiony na naprawę; czy to może być powodem wibracji i piszczenia?
Wg mnie być może przy montażu ktoś wyjął gumowe wkładki w dolnym sworzniu na prowadnicy zacisku. Górna prowadnica (trzpień) różni się od dolnego który dodatkowo ma gumową uszczelkę z wypustkami. Oglądając net widziałem, że niektóre zestawy naprawcze tego nie mają.
Dopisano 29 sie 2019, 15:03:
Tak wyglądają prawidłowe prowadnice zacisku.
https://allegro.pl/oferta/prowadnice-sruby-zacisku-przod-mazda-3-iii-bm-bn-7781657248?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Będzie ok, bo ja swoje zmieniłem i nic mi nie trze na 16''. Za to rzeczywiście sprawdź dojazdówkę, bo ja nie mam.
Przy okazji – gdzieś znalazłem informację, że są potrzebne elastyczne przewody hamulcowe z M6. Okazało się, że to bzdura (wręcz mam wrażenie, że przewody z M6 nie będą pasowały do ich sztywnej części z M3).
O wrażeniach na razie nie piszę, bo dopiero docieram. Może tylko tyle, że klocki EBC Green Stuff nie piszczą w ogóle
Przy okazji – gdzieś znalazłem informację, że są potrzebne elastyczne przewody hamulcowe z M6. Okazało się, że to bzdura (wręcz mam wrażenie, że przewody z M6 nie będą pasowały do ich sztywnej części z M3).
O wrażeniach na razie nie piszę, bo dopiero docieram. Może tylko tyle, że klocki EBC Green Stuff nie piszczą w ogóle
montaż w piątek + duży serwis (olej, filtry, świece, płyn hamulcowy i coś tam jeszcze)
Tarcze przód wezmę chyba ZIMMERMANN SPORT COATZ 370.3050.52
tył gładkie ZIMMERMANN STANDARD COATZ 370.3052.20
i klocki GALFER SPORT FDHP 1050
Tarcze przód wezmę chyba ZIMMERMANN SPORT COATZ 370.3050.52
tył gładkie ZIMMERMANN STANDARD COATZ 370.3052.20
i klocki GALFER SPORT FDHP 1050
- Od: 19 maja 2009, 19:05
- Posty: 434 (8/13)
- Skąd: Słomniki | Kraków
- Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23
Nowa wersja tarcz do CX5 od Zimmermana ma dodatkowe otwory wentylujące zaraz przy piaście. Nie wiem czy coś dają, ale jak widać starają się jakoś rozwiązać krzywienie się tarcz. A nawiercane od Z-mana podobno są takie same lewo/prawo (coś z homologacją), więc będzie to głupio wyglądać. Tarcze przednie z CX5 pasują do 6, klocki już nie. Tył zupełnie inny. "Mazda Logic".
Co do płynu hamulcowego, to polecam jakiś DOT 5.1 – to taki DOT 4 o lepszych parametrach, nie ma nic wspólnego z DOT 5. Ja zmieniłem na Motula, auto dużo lepiej hamuje – nie ma problemu przy rozgrzanych hamulcach, a i decelerator (słowo pedał na dzisiejsze czasy nie przystoi ) zrobił się delikatniejszy.
Przy wymianie i płukaniu układu wystarczyło 2l płynu.
Co do płynu hamulcowego, to polecam jakiś DOT 5.1 – to taki DOT 4 o lepszych parametrach, nie ma nic wspólnego z DOT 5. Ja zmieniłem na Motula, auto dużo lepiej hamuje – nie ma problemu przy rozgrzanych hamulcach, a i decelerator (słowo pedał na dzisiejsze czasy nie przystoi ) zrobił się delikatniejszy.
Przy wymianie i płukaniu układu wystarczyło 2l płynu.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki wiem o zimmerman – mam w zółtym tylko trochę większe i jest jak piszesz nie ma wersji L/P jest tylko jedna – ale skoro hamuje to w czym problem – zagotować cieżko je będzie.
Wymieniam zaciski to od razu cały płyn też poleci – tak jak mówisz DOT5.1
Wymieniam zaciski to od razu cały płyn też poleci – tak jak mówisz DOT5.1
- Od: 19 maja 2009, 19:05
- Posty: 434 (8/13)
- Skąd: Słomniki | Kraków
- Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23
mi się pogięły bez problemu – żadne tarcze nie były tak słabe jak zimmermannRaptor77 napisał(a): zagotować cieżko je będzie
klocki tej firmy mam dalej, teraz z tarczami TRW i piszczą niestety jak się delikatnie naciska
KrzyzakMitsu ale miałeś seryjne ? Ja w RX przeszedłem z 323x24mm (które gięły się od patrzenia na nie) na 345x32mm i zacisk czterotlok, w 3 będą tarcze i zaciski z 6 więc trochę zapasu mieć będą (większe + mniejsza masa auta)
- Od: 19 maja 2009, 19:05
- Posty: 434 (8/13)
- Skąd: Słomniki | Kraków
- Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23
Większe nie, ale trochę grubsze
Dopisano 19 wrz 2019, 21:42:
Z tyłu wszystko da radę, bo tył niewiele hamuje. Jak chcesz się czegoś konkretnego dowiedzieć, to zadaj konkretne pytanie (poczynając od tego, czy chodzi ci o klocki, czy tarcze).
Dopisano 19 wrz 2019, 21:42:
demson napisał(a):A Brembo na tył da radę?
Z tyłu wszystko da radę, bo tył niewiele hamuje. Jak chcesz się czegoś konkretnego dowiedzieć, to zadaj konkretne pytanie (poczynając od tego, czy chodzi ci o klocki, czy tarcze).
Co do tyłu to się nie wypowiadam, bo moim zdaniem jak nie hamował tak pewnie dalej nie będzie hamował.
Co do przodu – nawet specjalnie zmierzyłem stare tarcze, mają 295mm średnicy. Mierzyłeś u siebie czy skądś wziąłeś te wymiary? Jeśli mierzyłeś – wygląda na to, że Amerykańce mają jeszcze gorzej niż my
Co do przodu – nawet specjalnie zmierzyłem stare tarcze, mają 295mm średnicy. Mierzyłeś u siebie czy skądś wziąłeś te wymiary? Jeśli mierzyłeś – wygląda na to, że Amerykańce mają jeszcze gorzej niż my
U mnie komplet z 6 pięknie pyli z tyłu, a tarcze są równie ciepłe jak z przodu. Na oryginale tak nie było, więc może konstrukcja samych zacisków jest do jeśli te nie potrafią nawet klocka do tarczy docisnąć (jak na zdjęciach stanu hamulców z tego wątku) . Oryginały z 3 są konstrukcji Mazdy, 6 to Akebono (czy coś takiego)
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Tarcze pomierzone – średnicę jak podałem poprzednio – 280 i 247
Z tyłu zaciski wyglądają prawie identycznie – różnią się "głębokością" – te z 3 mają więcej przestrzeni dla wysunięcia tłoczka
Z tyłu zaciski wyglądają prawie identycznie – różnią się "głębokością" – te z 3 mają więcej przestrzeni dla wysunięcia tłoczka
- Od: 19 maja 2009, 19:05
- Posty: 434 (8/13)
- Skąd: Słomniki | Kraków
- Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23
tak wszystko seryjne – jednak patrzę też na inne tarcze, które w tym aucie wytrzymały np. 6 lat a nie 3 miesiąceRaptor77 napisał(a):KrzyzakMitsu ale miałeś seryjne ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości