Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM
chciałem zakupić komplet tarcz i klocków ATE P+T, lecz dostałem informację, że ATE nie ma w ofercie klocków na tył pasujących do M3 z elektrycznym hamulcem ręcznym...
Może ktoś polecić jakiś inny pasujący w takim razie komplet ( coś oprócz Textara pasuje jeszcze obecnie ? ),. Albo napisać czym się różni klocek tylny, żeby wiedzieć czego szukać łatwiej ?
EDIT:
Podpowiedź dla innych – klocki różnią się grubością ( 13 vs 15 mm z elektrycznym ręcznym ) oraz szerokością ( 101 vs 104 mm )
Może ktoś polecić jakiś inny pasujący w takim razie komplet ( coś oprócz Textara pasuje jeszcze obecnie ? ),. Albo napisać czym się różni klocek tylny, żeby wiedzieć czego szukać łatwiej ?
EDIT:
Podpowiedź dla innych – klocki różnią się grubością ( 13 vs 15 mm z elektrycznym ręcznym ) oraz szerokością ( 101 vs 104 mm )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Drugi rok jezdze na zestawie tarcze Zimmermann CoatZ i klocki EBC greenstuff – zuzycie mniejsze niz oryginalny zestaw, totalny brak piskow, hamowanie pewniejsze. Po zimie lapia nieco wzerow, ale nie jestem pewien czy to nie ze wzgledu na "takie sobie" dzialanie naszych zaciskow
Miałem zimmermanna zaraz po fabrycznych i byłem zadowolony, później przeszedłem na TRW z polecenia mechanika i nie zauważyłem różnicy, a są zauważalnie tańsze. Markowe tarcze są chyba bardzo podobne, większe różnice są przy klockach. TRW czasem lekko pisną, ale nie tak jak fabryczne. I mniej pylą.
Hej. Ok mam szybkie pytanie, jakie klocki do fabrycznych tarcz (na razie do Mazdy 2DJ ale jak zestaw się będzie dobrze spisywał to trafią też do M3). Do wyboru mam: Bosch, ATE, TRW, Brembo, Ferodo, Textar. Chodzi mi o to żeby nie były za twarde żeby nie rozwaliły tarcz za szybko, ale również jakoś hamowania była git
- Od: 1 mar 2016, 09:22
- Posty: 12
- Auto: Mazda 2 DJ, 1.5 Skyactiv-G 90KM, 2015
Mazda 3 BM, 1.5 Skyactiv-G 2014
Ja zarówno w swojej BM jak i w ojca DJ zamontowałem Ashiki. Nie widzę sensu aby przepłacać za "markowe" produkty, które jak czytam wypowiedzi wytrzymują jakieś śmieszne przebiegi. Fabrycznie miałem TRW, wytrzymały całe 45 kkm. Teraz po przejechaniu kolejnych 45 kkm nie widzę problemów a tarcze są jeszcze w akceptowalne. Przód 23,7 mm, mierzone przy ostatniej zmianie kół na letnie.
Sądzę, że klocki wytrzymają jeszcze przynajmniej 20 kkm.
Sądzę, że klocki wytrzymają jeszcze przynajmniej 20 kkm.
Czołem, szykuje mi się wymiana tylnych hamulców w 3. Komplet będzie dokładnie jak na przedniej osi z którego jestem zachwycony – klocki EBC Greenstuff i tarcze Zimmermann Standard Coatz. Powód? Wymieniałem zaciski (o tym będę pisał w wątku z autem wkrótce ) no i siłą rzeczy trzeba było wszystko rozebrać. Tarcze to kompletny śmietnik od wewnętrznej strony, klocki w blaszkach w jarzmie stały dęba, wybijałem je młotkiem... Ręczny to nie wiem jakim cudem działał... Na razie wszystko zreanimowane tak żeby się dało jeździć. No ale do rzeczy.
Potrzebuję do klocków komplet tych blaszanych nakładek antywibracyjnych bo obecne mocno zjedzone niestety (nr OEM B4Y02649ZA). Czy ktoś się orientuje czy są jakieś zamienniki czy tylko oryginały z serwisu? Mam ASO pod nosem jutro podskoczę i z ciekawości zapytam o cenę – mam nadzieję że z kapci nie wyrwie...
Rada więc dla każdego kto potrafi ściągnąć koło i odkręcić 2 śrubki od zacisku – zajrzeć, rozebrać, wyczyścić, posmarować póki nie jest za późno...
Potrzebuję do klocków komplet tych blaszanych nakładek antywibracyjnych bo obecne mocno zjedzone niestety (nr OEM B4Y02649ZA). Czy ktoś się orientuje czy są jakieś zamienniki czy tylko oryginały z serwisu? Mam ASO pod nosem jutro podskoczę i z ciekawości zapytam o cenę – mam nadzieję że z kapci nie wyrwie...
Rada więc dla każdego kto potrafi ściągnąć koło i odkręcić 2 śrubki od zacisku – zajrzeć, rozebrać, wyczyścić, posmarować póki nie jest za późno...
koolczas napisał(a):Rada więc dla każdego kto potrafi ściągnąć koło i odkręcić 2 śrubki od zacisku – zajrzeć, rozebrać, wyczyścić, posmarować póki nie jest za późno...
Robiłem to teraz w weekend. Rzeczywiście, wew. klocki bardzo ciasno siedzą w tych blaszkach ale po wyjęciu, wyczyszczeniu nadal ciężko siedzą. Wydaje mi sie, że to nie jest kwestia zaniedbania tylko te blaszki trzymające klocki są jak by za ciasne. Ja mam 90 tys km i oryginale klocki z tylu, których jest jeszcze z 3mm do ogranicznika. Prowadnice elegancko chodzą, rozruszałem je przy okazji. Klocki odbijają mimo tego, że siedzą tak ciasno.
Blaszki antywibracyjne natomiast sa w kiepskim stanie, pordzewiałe i przydalo by sie zalozyć nowe przy nowych klockach ale też nie wiem czy sa gdzies do kupienia. Swoją droga to powinien producent klocków dawać jest w komplecie.
O ile może 2-3 razy w zestawie klocków, które kupowałem nie było blaszek antywibracyjnych o tyle nigdy nie miałem blaszek na jarzma. Nie wiem jaki producent daje takie ekstrasy. Kupowałem m.in, Brembo, ATE, TRW, Valeo, Boscha, Ferodo a tanioch Ashika, DACO, Maxgear.
I nie były to tylko klocki do Mazdy ale do Hyundaia, Renault, Suzuki czy Mitsubishi.
Osobnym tematem jest koniczność wymiany takich blaszek. Wykonane są raczej z porządnej stali i wymagają tylko gruntownego wyczyszczenia przy wymianie klocków. Nawet w kilkunastoletnich autach nie było potrzeby ich wymiany.
I nie były to tylko klocki do Mazdy ale do Hyundaia, Renault, Suzuki czy Mitsubishi.
Osobnym tematem jest koniczność wymiany takich blaszek. Wykonane są raczej z porządnej stali i wymagają tylko gruntownego wyczyszczenia przy wymianie klocków. Nawet w kilkunastoletnich autach nie było potrzeby ich wymiany.
ellipsis napisał(a):Ja mam 90 tys km i oryginale klocki z tylu, których jest jeszcze z 3mm do ogranicznika.
Sprawdź tylne tarcze od wewnętrznej strony, choćby "organoleptycznie" palcem. Tam dopiero może się dziać (kupa przyległej rdzy itp.). Choć oczywiście nie musi...
U mnie pod palcem jak jeździłem przy zmianie kół na letnie od wewnętrznej strony tarcze wydawały się ok... Im bliżej środka jednak tam gdzie palec nie sięgnie to jeden wielki gruz niestety...
Blaszki o których pisałem w ASO jakby ktoś był ciekaw ~140 PLN
Blaszki o których pisałem w ASO jakby ktoś był ciekaw ~140 PLN
RobertPi napisał(a):O ile może 2-3 razy w zestawie klocków, które kupowałem nie było blaszek antywibracyjnych o tyle nigdy nie miałem blaszek na jarzma. Nie wiem jaki producent daje takie ekstrasy. Kupowałem m.in, Brembo, ATE, TRW, Valeo, Boscha, Ferodo a tanioch Ashika, DACO, Maxgear.
Kupowałem powerstop z17 i z23 łącznie 3x i zawsze był komplet akcesoriów. Pamiętam za czasów 6 GG też miałem jedną firmę, gdzie zawsze był komplet – Brembo zdaje się, tyle że w UK jeśli to robi jakąś różnice.
Ale owszem, blaszki są raczej niezniszczalne, jak jest zbyt ciasno to klocki mogły spuchnąć od rdzy, bądź prowadnice na jarzmie też urosły z tego samego powodu
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
koolczas napisał(a):Im bliżej środka jednak tam gdzie palec nie sięgnie to jeden wielki gruz niestety...
O to, to ...
Właśnie o tym wspominałem
Heh, no niestety nie, ale w takim układzie (-140) klocki tylko 68PLN by kosztowały
Czyli tak: klocki 208, tarcze 2x137... Dobrze że człowiek coś sam potrafi podłubać przy aucie bo mechanior by pewnie następne 4 stówki za wymianę zawołał i pewnie termin za miesiąc...
Czyli tak: klocki 208, tarcze 2x137... Dobrze że człowiek coś sam potrafi podłubać przy aucie bo mechanior by pewnie następne 4 stówki za wymianę zawołał i pewnie termin za miesiąc...
koolczas napisał(a):Heh, no niestety nie, ale w takim układzie (-140) klocki tylko 68PLN by kosztowały
Czyli tak: klocki 208, tarcze 2x137... Dobrze że człowiek coś sam potrafi podłubać przy aucie bo mechanior by pewnie następne 4 stówki za wymianę zawołał i pewnie termin za miesiąc...
To cena i tak niezła, oby tylko zestaw wytrzymał rozsądny przebieg.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości