Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM
Panowie, powiedzcie mi proszę jaka jest faktyczna wykładnia w kwestii piszczących klocków. W moich oryginalnych z przodu zostało około 4 mm okładzin. Tarcze wyglądają dobrze ale im cieplej na zewnątrz tym mocniej piszczą. To nie jest już subtelny pisk. To się kwalifikuje w ramach gwarancji czy nie?
S.
S.
Wszystkie przypadki są rozpatrywane indywidualnie. Jak udowodnisz w ASO, że piszczą to oglądają klocki, tarcze. Jeśli są na nich ślady opisane w nocie serwisowej to wymieniają. Jeśli tarcze są gładkie to robią zdjęcia i wysyłają "szybkie" zapytanie do MMP. Tam siedząca osoba podejmuje decyzję co zrobić z tematem.
Ogólnie mazda wystosowała pismo do ASO, iż odstępuje już od wymiany tarcz i klocków w takim przypadku.
Ogólnie mazda wystosowała pismo do ASO, iż odstępuje już od wymiany tarcz i klocków w takim przypadku.
Po roku użytkowania przebieg kolo 12000 tys klocki mają 9 mm gdzie nowe mają 10 mm wiec nie jest źle
Cześć
mam małe pytanko, (jeżeli kwestia ta była już gdzieś poruszana na tym forum to proszę o linka) jaka jest minimalna grubość klocków przednich, tzn. poniżej jakiej wartości należałoby je wymienić
Problem pojawił się mianowicie przy okazji takiej to historii (w sumie nie wiem kto mnie próbuje okantować, a kto nierzetelnie wykonuje swoje obowiązki ) – 2 tygodnie temu byłem na przeglądzie w ASO MAZDA (licznik okolo 38700 km, stan na dzisiaj 40 tys. 450 km, a więc raptem tylko 1800 km więcej) i tam mi wskazali, iż zużycie klocków wynosi 61 % i spokojnie do kolejnego przeglądu dojeżdzę. Tymczasem dzisiaj, w ASO Toyoty (tam wymieniam opony bo znacznie taniej depozyt ), zawołali mnie na halę warsztatową z informacją (pokazując mi klocki, faktycznie cienkie), iż to jest niebezpieczne i takie klocki kwalifikują się do wymiany i max. pojeżdzę na nich 2 tys. kilometrów. 2 tysiące to nie 18 (które mi zostały do kolejnego przeglądu), a więc się lekko informacją zdenerwowałem i zadzwoniłem do ASO MAZDY, gdzie powiedzieli mi w skrócie: a) klocki do Mazdy są cienkie, b)w Toyocie się nie znają bo nie są przyzwyczajeni do widoku cienkich klocków c) jak trzeba będzie wymienić to będą piszczeć. Niezadowolony z takiej informacji pojechałem do konkurencyjnego ASO Mazdy, gdzie oglądając kocki przez felgę ( mieli zajęte wszystkie stanowiska ) sentencjonalnie stwierdzili, że nie tylko klocki do wymiany ale i tarcze (III) i ta przyjemność 1200 zł .
Teraz w sumie nie wiem czy olać temat i czekać do piszczenia czy faktycznie wymieniać
mam małe pytanko, (jeżeli kwestia ta była już gdzieś poruszana na tym forum to proszę o linka) jaka jest minimalna grubość klocków przednich, tzn. poniżej jakiej wartości należałoby je wymienić
Problem pojawił się mianowicie przy okazji takiej to historii (w sumie nie wiem kto mnie próbuje okantować, a kto nierzetelnie wykonuje swoje obowiązki ) – 2 tygodnie temu byłem na przeglądzie w ASO MAZDA (licznik okolo 38700 km, stan na dzisiaj 40 tys. 450 km, a więc raptem tylko 1800 km więcej) i tam mi wskazali, iż zużycie klocków wynosi 61 % i spokojnie do kolejnego przeglądu dojeżdzę. Tymczasem dzisiaj, w ASO Toyoty (tam wymieniam opony bo znacznie taniej depozyt ), zawołali mnie na halę warsztatową z informacją (pokazując mi klocki, faktycznie cienkie), iż to jest niebezpieczne i takie klocki kwalifikują się do wymiany i max. pojeżdzę na nich 2 tys. kilometrów. 2 tysiące to nie 18 (które mi zostały do kolejnego przeglądu), a więc się lekko informacją zdenerwowałem i zadzwoniłem do ASO MAZDY, gdzie powiedzieli mi w skrócie: a) klocki do Mazdy są cienkie, b)w Toyocie się nie znają bo nie są przyzwyczajeni do widoku cienkich klocków c) jak trzeba będzie wymienić to będą piszczeć. Niezadowolony z takiej informacji pojechałem do konkurencyjnego ASO Mazdy, gdzie oglądając kocki przez felgę ( mieli zajęte wszystkie stanowiska ) sentencjonalnie stwierdzili, że nie tylko klocki do wymiany ale i tarcze (III) i ta przyjemność 1200 zł .
Teraz w sumie nie wiem czy olać temat i czekać do piszczenia czy faktycznie wymieniać
- Od: 30 kwi 2014, 12:25
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 BM 2.0 sedan skyenergy soulred
PanNinja napisał(a):jaka jest minimalna grubość klocków
2mm materiału ściernego...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
NOWYG napisał(a):Witam,
Jutro mam omówioną wizytę w aso przebieg 32000.Hamulce nie piszczą podczas hamowania jest tylko dźwięk jakby blacha tarła o blachę.Jestem ciekaw co to za temat? Klocki czy coś innego.
Jestem po wymianie klocków grubość ok 1mm. Żadnych "sygnałów" że klocki się kończą.
Nieoficjalnie dowiedziałem się że rekordzista wymienił klocki po 12000 tyś. km.
Jestem ciekaw czy będzie jakaś poprawa w długości użytkowania (mam klocki tego samego producenta)?
- Od: 15 mar 2014, 09:29
- Posty: 18
- Auto: MAZDA 3 SkyEnergy 2.0 120KM
odbiór czerwiec 2014+xenon
Słyszałem, ze BM ma tragiczne klocki. Bardzo cienkie. Ja mam w BL 70% po 35 tys.! 17 tys. to samo miasto.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Moje klocki są w 75% przebieg 35000, wymiana będzie pewnie koło 70000-80000. Wszytko zależy jak się jeździ, jaki jest teren w którym głównie się poruszamy a mało ludzi zwraca na to uwagę.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Jakie masz średnie prędkości – np. między tankowaniami?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Mazda 3 BM – oryginalne klocki przednie wytrzymały mi 26 700 km
poprzedni mój samochód Honda Civic VIII, OEMowe klocki i tarcze – ~60 000 km
Oba auta używane przeze mnie TAK SAMO W TAKICH SAMYCH warunkach. Co robię źle? Jak żyć?
poprzedni mój samochód Honda Civic VIII, OEMowe klocki i tarcze – ~60 000 km
Oba auta używane przeze mnie TAK SAMO W TAKICH SAMYCH warunkach. Co robię źle? Jak żyć?
creet napisał(a):Oba auta używane przeze mnie TAK SAMO W TAKICH SAMYCH warunkach. Co robię źle? Jak żyć?
No przecież już było napisane – źle myślisz (nie myślisz?) za kierownicą i masz zły styl jazdy
Różnice zapewnie wynikają z tego, że Honda myślała za ciebie i automatycznie poprawiała twój styl jazdy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości