Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ozii » 6 gru 2016, 16:13

Wojtek napisał(a):Nie. Natomiast powierzchnia styku tarczy z klockiem – tak...

A co według Ciebie jest z tarczą nie tak? Jest bardzo zabrudzona i po przemyciu nie ma takiej tragedii jak na zdjęciu by się to wydawało. Hamulce działają perfekcyjnie, nic mnie nie niepokoi – także prosiłbym o obszerniejszy komentarz ;)
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez Wojtek » 6 gru 2016, 16:20

Czy powierzchnia tarczy jest gładka?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ozii » 6 gru 2016, 16:28

Wojtek napisał(a):Czy powierzchnia tarczy jest gładka?

Oczywiście, że nie jest. Pytanie czy według Ciebie taki stan tarczy dyskwalifikuje ją z użytku? W ASO nie pisnęli słowa, a wierzę że chętnie by sobie na tym dorobili. Wczoraj zmieniałem opony, też brak jakiegokolwiek komentarza.

Czy mogę prosić moderatora o przeniesienie mojego posta z załącznikiem oraz kolejnych postów do wątku:
viewtopic.php?f=497&t=176583&start=300

Gdybym wiedział, że rozmowa potoczy się w kierunku tarcz to od razu tam bym pisał ...
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez Wojtek » 6 gru 2016, 17:28

ozii napisał(a):W ASO nie pisnęli słowa, a wierzę że chętnie by sobie na tym dorobili.

Raczej by był to początek roszczenia wymiany gwarancyjnej... ze względu na złą jakość materiałów... ;)

Tarcza nadaje się do przetoczenia... i jeżeli spełnia minimalną grubość po przetoczeniu, to ponownie można ją zamontować...
Jeżeli nie, to należy kupić nową...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ozii » 6 gru 2016, 18:41

Niedługo czeka mnie wizyta w ASO w związku z innymi tematami. Możesz mi powiedzieć jak ja mam argumentować taką złą jakość materiałów? Wiesz, ja dla nich jestem laikiem – bo jestem faktycznie i sam widzisz, że mnie te tarcze wcale nie przerażają. Mogą mi powiedzieć, że zużycie jest w normie i pozamiatane. Jedyne co wtedy zyskam to w miarę dobrą kawę i uśmiech ładnej Pani z recepcji... Doradź mi kolego co ja mogę im powiedzieć zakładając, że dobrze oceniasz stan tej tarczy na podstawie zdjęcia ?

Dodam jeszcze że licznik dobija mi do 40kkm – to istotna informacja.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez darrecki » 6 gru 2016, 19:26

Ozii, jak dla mnie niewiele zdziałasz w kwestii tarcz. U mnie przebieg lekko powyżej 40k, tarcze wyglądają podobnie. Raz lepiej, raz gorzej, zależy do jakiej warstwy klocka dojdziemy – czy do rysującej czy do polerującej. Oczywiście czegoś takiego być nie powinno, ale cóż... Oczywiście mowa o tyle, przód tak pyli, że tam nie ma co rysować tych biednych tarcz :)
Jedyna opcja gdzie możesz coś ugrać, to gdy masz rdzę na zaciskach. Ja się z tym wybieram na wiosnę, może się jeszcze "przeżrą" trochę.
W wolnym czasie poprzenoszę posty o hamulcach we właściwe miejsce.
A co do tarczy i klocków, jak tylko się skończą to wymienię wszystko na EBC nie pytając ASO o zgodę. Problem sam się rozwiąże.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez creet » 6 gru 2016, 21:01

Nadarzyła się okazja do tego co obiecałem Pani z Mazdy, zatem do dzieła. Pozwólcie, że w temacie zardzewiałych tarcz encyklopedycznie i konkretnie (@darrecki – pozdrawiam) obalę kilka mitów, przy pomocy mojej korespondencji z Mazda Motor Poland na temat pordzewiałych i porysowanych tarcz hamulcowych. Moje tarcze z tyłu tak wyglądały przy oszałamiającym przebiegu 27k km. Stanowisko Mazdy jest takie: tarcze i klocki NIE PODLEGAJĄ GWARANCJI, przetoczenie JEST PŁATNE, noty serwisowe z USA (nawet jeśli dotyczą nr VIN naszego samochodu) Mazdy Motor Poland NIE DOTYCZĄ. Niemniej jednak, @ozii życzę Ci powodzenia w wyegzekwowaniu co swoje.
Załączniki
1.png
odpowiedź 1
2.png
odpowiedź 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 6 gru 2016, 22:07

Panowie czy aby nie przesadzacie z ta jakościa tarczy z tyłu? Tył w naszych mazdach hamuje bardzo slabo, może u Ozziego delikatnie przylapalo prowadnice w zacisku i przez to klocek nie do konca przylega do tarczy a Wojtek pisze aby toczyć tarcze... To ze pojawil sie na niej nalot nie jest wina tarczy ktora nadaje sie wg Ciebie do wymiany tylko wina zacisku i klocka ktory z jakiegos powodu nie do konca przylega do tarczy..

Co ma niby dać toczenie? Zbierze nalot ktory za chwile znowu sie pojawi bo w/w powód nadal bedzie wystepowal. Pozatym kto toczy tarcze ze wzgledu na nalot rdzy ? Co TY za glupoty opowiadasz i chlopaka wprowadzasz w bląd. Tarcze toczylo sie 40 lat temu jak nie bylo czesci na rynku i to nie z powodu zardzewienia tylko aby zebrac rant i dalej na niej jezdzic. Tu jest tarcza nawet nie ruszona a Ty piszesz aby toczył tarcze? Zastanów sie chlopie najpierw zanim coś napiszesz..
Juz nasze ASO w przypadku krzywienia sie tarczy postepowalo w tak nowoczesny sposob i toczylo tarcze aby ja wyrównac i zaoszczedzic na wymienie w ramach gwarancji bo material byl ewidentnie zle dobrany..

Co innego jak by to bylo w przypadku przedniej tarczy ale to tyl i w naszych mazdach taki stan rzeczy bedzie wystepowal nagminnie. Moja tarcza z tylu wyglada podobnie, ba wyglada jakby w ogole nie hamowala bo nie jest nawet delikatnie wyslizgana. Ale hamuje bo klocek z tylu ma 8 mm a nowy podobno 10.
Takze Ozii masz wszystko w porzadku, nie ma sobie czym glowy zawracac. Sproboj kilka razy mocno zahamowac, może sie ladnie tarcza przeczyści.
Ostatnio edytowano 6 gru 2016, 22:22 przez ellipsis, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Wojtek » 6 gru 2016, 22:19

Toczeniem wyrównuje się powierzchnie pracujące tarczy czyli powierzchnię styku klocka z tarczą... Ta powierzchnia ma być gładka, bez rys czy dolin.
Reszta może sobie rdzewieć... :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ozii » 6 gru 2016, 22:22

Ja właściwie nie zawracałem sobie głowy tarczami w ogóle dopóki Wojtek nie oznajmił mi, że tarcze według niego są w kiepskim stanie. Szczerze mówiąc ja na tych tarczach przejadę 1,5 kompletu klocków. Pierwszy komplet klocków ma już za sobą 40kkm i w ASO szacują, że jeszcze 10kkm dadzą radę. Miałem okazję rzucić okiem wczoraj na klocek przedni lewy i wg. mnie ma on jakieś 5mm. Szczerze mówiąc jakbym miał wymieniać klocki co 50kkm i tarcze co powiedzmy 80kkm to mi to naprawdę wystarczy... Ja i tak już toczę małą wojnę z ASO (więc po co jescze toczyć tarcze <lol> ) i nie będę robił sobie jeszcze gorszej opinii jako klienta. Tam już mnie chyba wszyscy znają....

Dopisano 6 gru 2016, 23:26:

Wojtek napisał(a):Toczeniem wyrównuje się powierzchnie pracujące tarczy czyli powierzchnię styku klocka z tarczą... Ta powierzchnia ma być gładka, bez rys czy dolin.
Reszta może sobie rdzewieć... :P

Wojtek a to nie jest tak, że o ile jest to pierwszy zestaw klocki/tarcze to w miejscach tych rowków na tarczach powinny być wybrzuszenia na klockach. Niby jak klocek miałby wyżłobić tarczę z jednoczesnym prześwitem między klockiem, a tarczą w tym miejscu... Dopiero po zmianie klocków na nowe ta powierzchnia się zmniejszy.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez ellipsis » 6 gru 2016, 22:27

Wojtek napisał(a):Toczeniem wyrównuje się powierzchnie pracujące tarczy czyli powierzchnię styku klocka z tarczą... Ta powierzchnia ma być gładka, bez rys czy dolin.


A gdzie Ty masz tam rysy czy doliny jak ta tarcza wyglada jak nowa. One od nowosci w naszych BM sa takie porowate a nie gladkie. Zobacz sobie w salonie 3ke czy CX5 tarcze wygladaja identycznie. Jakby hamulec tylny byl mocniejszy to sam klocek by ja wygladził jak w innych autach.
Ostatnio edytowano 6 gru 2016, 22:29 przez ellipsis, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ozii » 6 gru 2016, 22:27

Tak czy inaczej dzięki za podjęcie tematu i sugestie. Póki co odpuszczam.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez zoom123 » 3 sty 2017, 15:38

Cześć , nie chcę zakładać nowego wątku. W ASO zaśpiewano mi 1300 zł za wymianę tarcz i klocków, tak więc podziękowałem, skoro są to części eksploatacyjne i chce założyć tarcze nawiercane. Tarcze już znalazłem, chcę jeszcze kupić klocki ceramiczne. Jaki polecacie klocki ceramiczne do maździ? :) :)
Początkujący
 
Od: 29 mar 2015, 12:07
Posty: 20 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 120 KM 2014 r

Postprzez darrecki » 3 sty 2017, 16:36

Można wiedzieć jakie tarcze wybrałeś? Wg mnie przy tym rozmiarze to rozwiercane czy też nacinane dają efekt jedynie wizualny
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez zoom123 » 3 sty 2017, 16:42

Kupiłem Rotingery. Chciałem kupić Zimmermanny, ale nie maja jeszcze nawiercanych do BM.

Dopisano 3 sty 2017, 17:44:

Polska firma Units Parts bodajże. Przeszukałem różne fora i generalnie ludzie są zadowoleni. Ale powiem szczerze nie jestem do końca przekonany, bo firmy nie znam.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2015, 12:07
Posty: 20 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 120 KM 2014 r

Postprzez Wojtek » 3 sty 2017, 17:01

Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zoom123 » 3 sty 2017, 17:21

Już i tak zamówione, więc przekonam się na własne oczy. Ale fakt złych opinii na necie nie znalazłem. Być może wynika to z mniejszej sprzedaży, a może z dobrej jakości. Generalnie wole kupić polskie, niż dać zarobić Niemcowi, ale nie oszukujmy się, jakość jest bardzo ważna.
Ps. gdyby ktoś wpadł na taki pomysł jak ja i chciał założyć klocki ceramiczne do nawiercanych tarcz – nie idźcie tą drogą :) tak się nie robi, dobrze, że dowiedziałem się zawczasu. Tak tylko piszę gdyby ktoś nie wiedział, pzdr!
Początkujący
 
Od: 29 mar 2015, 12:07
Posty: 20 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 120 KM 2014 r

Postprzez Radzik79 » 3 sty 2017, 23:39

A ja mam samoregenerujące się klocki. Według ASO przy przeglądzie w kwietniu 2016r i przebiegu 52k klocki miały odpowiednio grubość z przodu 6 a z tyłu 7. Po przejechaniu kolejnych prawie 20k czyli przy stanie licznika ok 72k miałem w połowie grudnia kolejny przegląd i tym razem pan stwierdził że klocki mają po 7mm. Jakieś cudowne są te klocki skoro się nie zdzierają :D A tak na marginesie, wiem że nie tutaj powinienem pisać o tym ale zaryzykuję. Orientuje się ktoś jaki mamy w M3 BM płyn chłodniczy, on jest bodajże zielony :)
Początkujący
 
Od: 1 lis 2016, 23:53
Posty: 18
Auto: Mazda 3 BM 2,0 165 KM Soul Red 2013r

Postprzez apx » 4 sty 2017, 13:27

co to niby za samoregenerujace sie klocki ?
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 12:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez darrecki » 4 sty 2017, 13:45

To jest jakość usług w naszych serwisach, gdzie klocki magicznie tyją.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323