Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez darrecki » 9 sie 2016, 11:18

U mnie dystrybucja jest ok, bo według ASO tylne klocki też się pomału kończą :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Wojtek » 9 sie 2016, 14:03

Darku, Porównaj tarcze przód i tył...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez creet » 9 sie 2016, 14:04

Wojtek napisał(a):Tarcze przednie są dobrej wielkości... :P


Sprawdzę z ciekawości wymiary OEMów w M3 BM i Alfie Julce. Na oko lekko licząc z 4 cm różnicy jeśli chodzi o średnicę tarczy z przodu. Na oko, tarcza z tyłu w Julce jest taka jak z przodu w Mazdzie. NIe znam się na dobieraniu rozmiaru tarcz do wagi auta, po prostu stwierdzam co widzę na oko:)

Jeśli tarcze z przodu są w Mazdach (3 i 6) dobrze dobrane, to skąd ta przypadłość związana z ich przegrzewaniem i krzywieniem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez KMBak » 9 sie 2016, 14:05

creet napisał(a):NIe znam się na dobieraniu rozmiaru tarcz do wagi auta


I siły (m. in. ilość tłoczków) zacisków. W Maździe 6 są za małe i za słabe niestety.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez ellipsis » 9 sie 2016, 20:21

Creet srednica tarczy przedniej jest u nas raczej taka sama jak w innych autach segmentu C, do tego te auta teraz malo co waza wiec nie ma potrzeby ładowania tam hebli jak z GTI 340mm ;) Ja do tej pory nie zwracalem uwagi na sile hamowania, nauczylem sie hamowac i tyle. Ale jak ostatnio smigam innymi autami to pierwsza jazda, pierwsze hamowanie i glowa w szybie.. Dopiero teraz sie przekonalem jakie slabe hamulce ma mazda.

Stoje na stanowisku Wojtka, moim zdaniem za ten stan rzeczy odp. zly rozklad sily hamowania. Jakby tyl hamowal tak jak nalezy to hamulce byly by dobre a tymczasem mozna powiedziec ze hamuje sam przod bo tarcze po 20 tys mam jak te ktore stoja w salonie, czyli tyl nie hamuje wcale...

KMBak – w m6 to w ogole wyglada to komicznie. Felga 19' a tarcza jak od Corsy :D
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez KMBak » 9 sie 2016, 20:45

ellipsis napisał(a):Felga 19' a tarcza jak od Corsy


No właśnie ta felga robi takie wrażenie. <lol>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez child » 18 sie 2016, 22:28

Byłem właśnie w ASO we Wrocławiu (Jaremko) na wymianie gwarancyjnej zerwanych tulei przednich wahaczy (co "ciekawe" są zespolone z wahaczem) oraz tylnego amortyzatora. Przy okazji popytałem o tarcze i klocki. Powiedzieli mi, że obecnie wymieniają na klocki i tarcze Dokuji RS (wentylowane i nacinane), że zaczęli w listopadzie zeszłego roku i nie mają na razie powrotów z tego tytułu, a – jak określił serwisant – niektórzy z tych klientów regularnie dwa razy do roku przegrzewali tarcze. Aha – koszt razem z wymianą w ASO – 1400 zł.

Dopisano 19 sie 2016, 21:02:

Jeszcze mi się przypomniało – podyskutowaliśmy trochę o rozkładzie siły hamowania i serwisant powiedział, że przy delikatnym hamowaniu w naszych Mazdach tylne hamulce są praktycznie nie używane :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez przemekg » 24 sie 2016, 10:41

moze cos w tym jest, jeżdzę bardzo spokojnie, przednie felgi mam ciągle zapylone, tylne nigdy. nawiasem mówiąc sam jestem ciekaw zuzycia u siebie, dwa dni po myjni juz mam przednie felgi brunatne od pyłu...
Początkujący
 
Od: 4 maja 2016, 21:33
Posty: 7
Auto: było: BMW E91
jest : Mazda 3 SD 2016 120KM SkyEnergy

Postprzez krabdul » 24 sie 2016, 14:08

Ja jak kupiłem gg to pierwsze co wymieniłem wszystkie tarcze i klocki, ale z tyłu generalnie klocki były ciaśniej osadzone. Po pierwszej jeździe przegrzałem jedną tarczę i wróciłem na warsztat, gdzie zostały delikatnie przeszlifowane blaszki. Już się nie grzało, ale tył nadal kulał. Mechanik mówił, że w wielu autach tył tak brzydko się zachowuje jak się jeździ zazwyczaj na pusto. Wiadomo, że nie powinno tak być, ale polecił by raz na czas z jakiejś górki polecieć trochę na ręcznym – wiadomo – z głową. Później wymieniłem sam tył na zimmermanny i goście ze sklepu dorzucili mi jeszcze dedykowany smar ATE do zacisków, mówiąc że tu często się popełnia błąd dając miedziowany. Po tej wymianie tarcze bardzo ładnie się już zużywały i nie było najmniejsze potrzeby piłować ich na ręcznym.

PS: Co do siły hamowania to też czasami tak miałem, że wsiadając do innego auta leciałem na szybę (zwłasza jak jeździłem gg), ale bynajmniej nie uważam przez to hamulców za słabe. Daje to większą modulację, a poza tym to jest jak hamowanie lewą nogą, która operuje sprzęgłem 0-1. To jest kwestia przyzwyczajenia i tyle. Tak samo ostatnio kolega, który kupił ode mnie gg pytał czy jest na pewno sprawne wspomaganie kierownicy, bo u jego taty w passacie chodzi jak masełko. Jakbym miał wybierać wspomaganie z GG i BM to biorę GG, bo BM ma już ciut mocniejsze, a jak ktoś nie jest filigranową kobitką jeżdżącą tylko po mieście to na co mu takie wspomaganie, gdzie byle podmuch ruszy kierownicę. W BM jeszcze nie ma tragedii, ale na jeździe testowej na 16" czułem duży przeskok w stosunku do GG 17". Trochę podobnie jest z hamulcami w BM. Czy ktoś uważa, że hamulce są na tyle słabe (lub ich wspomaganie) że nie będzie w stanie uruchomić ABSu w razie potrzeby? Nie sądzę.

PS: Co do wielkości tarcz.

GG 2.0 (147KM) – 283 / 280
BM (120 – 165KM) 2.0 – 295 / 265
GJ 2.0 (165KM) – 297 / 278
Julia 1.4 (120KM) – 281 / 264
Julia 1.4 (170KM) – 330 / 305.5 / 281 / 278
Octavia 1.4 (140KM) – 288 / 255
Focus 1.6 (160KM) – 300 / 271

Jak widać BM ma większe tarcze niż Julia 120 i octavia 140 i trochę mniejsze niż focus a wszystkie auta mają więcej Nm niż mazda ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Płochu » 11 wrz 2016, 22:17

Witam,

Po 40 000km i mnie spotkała niemiła niespodzianka w postaci krzywej tarczy z przodu i wysokiego zużycia. Tarcze i klocki do wymiany. Czy macie może już jakiś przetestowany zestaw? Z poprzednich wypowiedzi wynika, że ani Zimmermann ani TRW, ani tym bardziej blueprint czy tarcze OEM nie są godne uwagi. W taki razie co zakładać? Co do klocków to najlepiej wyglądają chyba Green Stuff ale ciężko je dostać :( Polecicie jakieś inne dobrej jakości?

P.S. Czy ktoś może potwierdzić czy faktycznie tarcze Dokuji RS występują do naszych M3? Dystrybutor twierdzi, że nie istnieją...

EDIT: Dokuji RS nie występują dla naszych mazd. Potwierdzone od producenta i 2 ASO (w tym Jaremko Wrocław).
Początkujący
 
Od: 7 sty 2014, 14:34
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 3 BM 2015 HB SkyPassion 165HP Sebring

Postprzez ellipsis » 5 paź 2016, 16:57

Creet Ty wiem, że wykonczyłes klocki przed 30 tys.km. Ja mam teraz 22tys i nie pokoi mnie dość spory rant na tarczy jak na ten przebieg. Tyle ile widac klocka przez felge to niby na oko jest go jeszcze sporo ale czy on przypadkiem nie ma jakiegoś rowka granicznego? Czy na 2gim przegladzie ASO sprawdza kondycje klocków czy nie?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez fux » 5 paź 2016, 20:00

Zawsze możesz powiedzieć, że nie chcesz wymieniać. Tarcza powinna mieć naniesioną informację o min. grubości. Ja w poprzednim aucie miałem przesypany rozmiar bez żadnych konsekwencji. Zrobione jakieś 140 kkm na zestawie. Nieoficjalnie jest zapas. Duży.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez creet » 5 paź 2016, 20:36

ellipsis napisał(a):Creet Ty wiem, że wykonczyłes klocki przed 30 tys.km. Ja mam teraz 22tys i nie pokoi mnie dość spory rant na tarczy jak na ten przebieg. Tyle ile widac klocka przez felge to niby na oko jest go jeszcze sporo ale czy on przypadkiem nie ma jakiegoś rowka granicznego? Czy na 2gim przegladzie ASO sprawdza kondycje klocków czy nie?


Musiałem wymienić oryginalne klocki przy 26kkm. Czy mają rowek graniczny to nie wiem i Ci tego nie sprawdzę, bo mam teraz TRW. Oryginały miały na pewno blaszkę sygnalizującą potrzebę wymiany. Co do rantu na tarczy – wg mnie oryginalna tarcza wytrzyma 40k km.

Mam teraz najechane 34kkm. Jeśli zatem chodzi o moje odczucia co do TRW, to bezpośrednio po założeniu przy ich układaniu (kilkanaście razy rozpędzałem auto do 60-70km/h i hamowałem prawie do zera) nie zauważyłem różnicy w skuteczności hamowania w stosunku do wymienionych oryginałów. Po kilku dniach jazdy, przy większych prędkościach wydawało mi się jednak, że skuteczność hamowania jest jednak gorsza. Z czego to wynika nie wiem. Może z tego, że kolejne klocki nie mają takiego styku z tarczą jak poprzednie klocki, które pożłobiły trochę rowków w tarczy. W tym czasie jeździłem też sporo swoim drugim autem, w którym fabryczne heble są mega agresywne. Może więc to z tego wynikać moje subiektywne wrażenie, że TRW okazały się gorsze od oryginałów w Mazdzie. Ogólnie rzecz biorąc, po wymianie klocków nie czuję się w Mazdzie pewnie jeśli chodzi o hamowanie.

Do tej pory klocki mi nie piszczą. Pylą bardzo mało. Wyraźnie mniej niż oryginały. Tarcza jest jakby bardziej oszlifowana/starta. Pewnie TRW są twardsze od oryginałów. Na kolejną wymianę założę pewnie duet od TRW, albo od Zimmermana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 5 paź 2016, 21:00

O kurcze to mówisz ze na TRW jest jeszcze gorsze hamowanie niz na oryginalach? Przeciez ono jest i tak slabe a jak ma byc jeszcze gorzej to jazdze do konca na oryginale.
Ale oryginaly zaczely piszczec juz ta blaszka, jak dowiedziales sie ze klocki sie skonczyly?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez creet » 5 paź 2016, 22:46

Takie mam odczucie, że hamują gorzej. Ale tak jak pisałem – może to wynikać właśnie z porównania do auta hamującego normalnie. Jak przekładałem opony wiosną, to dostałem cynk żeby wymienić klocki bo jestem już tuż przed blaszką. Pojeździłem jeszcze z tysiąc km i akurat przyszedł czas na drugi przegląd. Nie dojeździłem do momentu piszczenia blaszki. Co ciekawe, targując się o cenę przeglądu, gościu z ASO powiedział mi że jak przyjadę ze swoimi klockami to mi je wymienią za darmo bo mechanik na przeglądzie i tak rozbiera klocki do czyszczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez am86 » 6 paź 2016, 09:41

Ja jestem po przeglądzie 60kkm. Przy 40kkm musiałem wymienić przód bo był już zjechany. Założyłem zestaw tarcze Zimmermana + klocki TRW. Na aktualny przegląd pojechałem z tarczami i klockami na tył... zakładałem, że jak przód padł przy 40... to tył na 100% będzie do wymiany. Okazało się, że tył spokojnie pojeździ kolejne 20kkm, jak nie dalej. A przód? ;)
Przy oryginałach, na przeglądzie 20kkm już mi powiedziano, że na kolejnym przeglądzie do wymiany, bo zużycie było na poziomie 45%. A teraz, Zimm+TRW – noszą ślady używania. Mój styl jazdy nie uległ zmianie. Dla mnie jest to informacja, iż oryginały są bardzo kiepskiej jakości – biorąc tutaj pod uwagę mój styl jazdy, bo dla kogoś innego odczucia mogą być zupełnie inne. :)

Jeśli chodzi o moją opinię, co do zestawu który teraz posiadam na przodzie. Wszystko jest ok, do czasu aż się nagrzeją. Dynamiczna jazda po mieście i odczuwam osłabienie w sile hamowania. Przy oryginałach tego nie było...

Przy kolejnym przeglądzie, jak dojdzie do wymiany tyłu to zmieniam całość (przód i tył) na Textar.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2014, 14:38
Posty: 141 (1/7)
Auto: Mazda 3 BM 165KM HB SkyPassion SoulRed ;)

Postprzez ellipsis » 6 paź 2016, 12:22

Bo tylne hamulce w Mazdzie nie hamuja prawie w ogóle jesli hamuje sie delikatnie. Pytalem w ASO czy jest mozliwosc korekty rozkladu sily hamowania bo mowie ze tyl to nic nie zbiera. Nie ma – tak jest i koniec. Ja mam przednie tarcze z rantem a tylne jak nowe. A jezdze raczej delikatnie, duzo hamuje silnikiem a hamulcy uzywam tylko w koncowej fazie, nie gaz hamulec non stop. Z reszta hamulce w Mazdzie to pięta achillesowa, wystarczy poczytac inne forum, temat tak rozbudowany jak wyciszenie...
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez mishaaq » 6 paź 2016, 15:06

ellipsis napisał(a):Pytalem w ASO czy jest mozliwosc korekty rozkladu sily hamowania bo mowie ze tyl to nic nie zbiera. Nie ma – tak jest i koniec.

To, że ASO tak mówi to wcale nie oznacza, że rzeczywiście nie można :). Tak samo mówili, że nie ma automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu w europejskich wersjach. Ludzie na anglojęzycznym forum "o rewolucji mazdy 3" zweryfikowali te słowa.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 15:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez lukaszjakubowski » 6 paź 2016, 16:07

Z tego co mi się wydaje siła hamowania zależy od rozkładu mas, budowy i zachowania auta i jest ściśle związana z bezpieczeństwem, a nie od tego jak chcesz żeby Ci się klocki zużywały. Kiedy zbyt mocno zahamujesz tyłem w zakręcie to wpadniesz w poślizg.
lukaszjakubowski
 

Postprzez Wojtek » 6 paź 2016, 17:08

Rozkład sił hamowania przodu i tyłu to jedno, a działanie ABS-u i kontroli trakcji... to drugie... ;)
Ostatnio edytowano 7 paź 2016, 10:40 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323