Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kaszpir3 » 2 mar 2019, 19:44

... chociaż napiszcie spa..., a nie tak milczycie, to tortury :( , klocki założyłem, zobaczymy ile są warte :D
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2018, 17:41
Posty: 36
Auto: Mazda 3 2.0 120KM BM 2014r.

Postprzez befree » 7 mar 2019, 19:29

Ja dzis zrobilem u siebie klocki i tarcze przy 65k. Narazie nie wyglda zeby cos sie dziala, nie ma bicia, wysoko lapia, troche slabe jak zwykle ale narazie nie hamowalem na maksa.
No i jeszcze Panowie z serwisu wynalezli sparciale kable hamulcowe mowia ze to w 15 letnich autach sie wymienia. Ciekawe ze pol roku temu w ASO o tym nie mowili. Ktos spotkal sie z problemem? Wymiana docs sporo znowu wyniesie.
Początkujący
 
Od: 12 maja 2015, 16:04
Posty: 17
Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon

Postprzez Pankracy » 7 mar 2019, 21:42

Panie kochany, a mógłbyś jakoś zrobić jakąś fotkę tych sparciałych kabli/przewodów? Porównałbym ze swoimi, może będzie to jakaś okazja do kolejnej naprawy gwarancyjnej.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 23:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez befree » 8 mar 2019, 22:52

Pankracy napisał(a):Panie kochany, a mógłbyś jakoś zrobić jakąś fotkę tych sparciałych kabli/przewodów? Porównałbym ze swoimi, może będzie to jakaś okazja do kolejnej naprawy gwarancyjnej.

Zdj nie mam, pokazali w serwisie. Wygląda mniej więcej jak w Ursusie starym jakbyś tak powyginal elastyczne kable i wierzchnia warstwa już się wytarla. Nie wiem czy to gwarancja obejmie, poza tym auto mam już a może tylko 4 latka. Porażka z tymi hamulcami w mazdzie generalnie ale poza tym nie ma żadnych zastrzeżeń
Początkujący
 
Od: 12 maja 2015, 16:04
Posty: 17
Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon

Postprzez maku99 » 27 mar 2019, 12:40

Hej,
Wiem, ze już sporo zostało napisane w tym temacie, ale moze jeszcze raz zapytam.
1) Obecnie mam przejechane (trochę ponad 2 lata) 32tys. Na przeglądzie w lutym poinformwano mnie, ze tak max do konca roku (w zaleznosci od ilosci przejechanych km) trzeba będzie wymienić klocki. Planuje dwa dluzsze wyjazdy w maju oraz w lipcu (oko 2 tys per wyjazd). Zastawiam sie ile km można przejechać od momentu sygnalizacji (piszczenie) zużycia klocków (czy to jest zakres okolo 100km czy 1000km)
2)
darrecki napisał(a):Numeru części nie mam, ale wszystko z 6 GJ/GL i CX5 KE/KF podejdzie plug and play...

Rozumiem, ze wystrczy kupic jedynie odpowiednie klocki + tarcze. Zaciski i reszta osprzetu zostaje z 3 ?
(np. https://allegro.pl/oferta/ate-tarcze-kl ... 7488904969 ). Nic wiecej nie potrzeba ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 12:41
Posty: 171 (21/12)
Auto: M3 2017 (HB), MT120@172
SkyPassion+Safety, Et.Blue

Postprzez Raptor77 » 27 mar 2019, 12:59

chyba jeszcze zaciski z jarzmami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez geraf » 28 mar 2019, 09:32

Zrobiłeś 32 tys km na jednych klockach? Wyrazy uznania <spoko>
Moje wystarczyły na 16 tys...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2017, 14:48
Posty: 56 (5/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BN 2018 sedan, SkyENERGY 120KM M/T + LED

Postprzez Imbeer » 28 mar 2019, 16:20

Ponad 55 tysiecy na fabrycznych klockach i nie piszczą
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Spoko40 » 28 mar 2019, 16:27

geraf napisał(a):Zrobiłeś 32 tys km na jednych klockach? Wyrazy uznania <spoko>
Moje wystarczyły na 16 tys...
,

Mam dotychczas zrobione 65k km na oryginałach i też nie piszczą. Przeglądając to forum myślałem, że znajdę odpowiedź jakie tarcze i klocki złożyć, ale po dojściu do końca dalej nie wiem. Prawdopodobnie zakupię komplet TRW.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 18:58
Posty: 87 (0/1)
Auto: Mazda 3 Enso 2016
Mazda 2 DJ 2019

Postprzez darrecki » 28 mar 2019, 22:42

maku99 napisał(a):Rozumiem, ze wystrczy kupic jedynie odpowiednie klocki + tarcze. Zaciski i reszta osprzetu zostaje z 3 ?


Nie, potrzebujesz jeszcze kompletnych zacisków.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez szczepciki » 29 mar 2019, 07:08

Ja przednie wymieniłem po 76 tyś A z tylu po 96 tyś. Z tylu mogly jeszcze może chwilę jeździć ale wolałem już wymienić. Tarcze pewnie przy następnych klocksch ok 140 145 tys
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2016, 12:54
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Edlach an der Rax
Auto: Fiat Linea 1,4 t-jet, 2010r,
w drodze
Mazda CX-3 2.0 150KM AWD Revolution Top

Postprzez child » 29 mar 2019, 09:41

Ale w jakim samochodzie? W profilu masz CX-3. Trójki mają dość "specyficzny" sposób zużywania hamulców przód/tył.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez szczepciki » 29 mar 2019, 18:30

Tak nie odpisałem że u mnie w cx 3
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2016, 12:54
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Edlach an der Rax
Auto: Fiat Linea 1,4 t-jet, 2010r,
w drodze
Mazda CX-3 2.0 150KM AWD Revolution Top

Postprzez darrecki » 29 mar 2019, 18:32

W każdym modelu używają tego samego gównolitu do lepienia tarcz. W "2" żona zjechała tarcze po 28 tyś mil. Auto ledwo przeszło przegląd, bo z 20mm dopuszczalnej grubości tarcz myło 20.2mm. Co śmieszniejsze, to oryginalne klocki wytrzymały tylko 14 tyś mil – zdarły się do gołej blachy, a obecne zamienniki z Denso trzymają się całkiem dzielnie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez tomeq83 » 30 mar 2019, 09:02

Przejechane 31 000km klocki przód 7mm tył 8mm. Staram się hamować silnikiem.

Tak nawiasem w M3 BL na fabrycznych klockach z przodu zrobiłem ponad 70tys. Teraz jest 129tys i pewnie koło 140 wymienię tarcze i klocki, natomiast przy tym przebiegu tył był jeszcze nie ruszany, ale trzeba będzie zrobić komplet.

Ciekawe jak to w M3 BN będzie wyglądało.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez flazx » 15 kwi 2019, 09:10

Na poprzednim przeglądzie, rok temu, grubość okładziny na klockach wynosiła 4mm. Dlatego zakładam że na najbliższym przeglądzie kwalifikowac się one będą do wymiany. Klocki i tarcze z przedniej osi były wadliwe i byłem zmuszony do wymiany już po 20k km. Natomiast klocki z tylnej osi wydaja się być całkiem niezłe, porzejechałem już ponad 76k km.

Jakie klocki możecie polecić na tylną oś, czy może kupic nowe takie jak zastosował producent? Jeśli tak to jakiej firmy sa te oryginalne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2014, 13:42
Posty: 99 (0/5)
Skąd: stolica
Auto: Mazda 3 (BM) 2.0 165KM 2014 SkyEnergy

Postprzez child » 15 kwi 2019, 18:12

Ja bym tak zbyt pochopnie nie zakładał, że będziesz już musiał wymienić – ja na tylnych klockach przejechałem 130 tys, tarcze sprawiają wrażenie, jakby miały wytrzymać drugie tyle. Z przodu – leci już trzeci komplet tarcz i klocków.

W związku z tym nie ma większego znaczenia, jakie klocki będziesz miał z tyłu, bo one i tak niewiele hamują, ale możesz oryginalne (Ferodo).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez flazx » 15 kwi 2019, 18:19

Dzieki Child, w takim razie poczekam z zakupem do przeglądu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2014, 13:42
Posty: 99 (0/5)
Skąd: stolica
Auto: Mazda 3 (BM) 2.0 165KM 2014 SkyEnergy

Postprzez trancex » 15 kwi 2019, 21:43

Do wymiany mam przednie klocki przy przebiegu 38tys.

Czy klocki marki ate będą dobrym wyborem? Czy ewentualnie są jakieś lepsze niż ate?
Mazda zaleca wymianę klocków według określonych procedur. Czyli jakich dokładnie ? I czy jeśli wymiana nastąpi w innym warsztacie niż aso będzie możliwość odnotowania tego gdzieś w elektronicznym systemie przeglądów ? Auto po gwarancji, ale chciałbym prowadzić historia serwisowa.
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2019, 21:26
Posty: 40 (0/1)
Auto: Mazda 3 2014 Sedan

Postprzez Kritik » 16 kwi 2019, 10:04

trancex napisał(a):Do wymiany mam przednie klocki przy przebiegu 38tys.

Czy klocki marki ate będą dobrym wyborem? Czy ewentualnie są jakieś lepsze niż ate?
Mazda zaleca wymianę klocków według określonych procedur. Czyli jakich dokładnie ? I czy jeśli wymiana nastąpi w innym warsztacie niż aso będzie możliwość odnotowania tego gdzieś w elektronicznym systemie przeglądów ? Auto po gwarancji, ale chciałbym prowadzić historia serwisowa.

ATE – dobre klocki
co do historii – to zbieraj FV i tyle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron