Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ellipsis » 11 lis 2014, 14:22

Witajcie,

Jak sprawuja się hamulce w naszych 3ka BM? Czytalem ze w 6 GJ na poczatku produkcji byly wadliwe klocki i tarcze co powodowalo koniecznosc wymiany kompletu juz po 15-20tys. Teraz podobno sa nowe klocki i tarcze i problem zostal rozwiazany.
W jakim stanie macie klocki i tarcze w swoich BM? Powiem szczerze ze 15tys i wymiana tarcz to dla mnie szok, wiec co roku olej + hamulce. W hondzie mialem 120tys i oryginalne tarcze a klocki wymienilem raz..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez lantern » 14 lis 2014, 01:15

Witaj,

Jak na razie przejechałem tylko 2500 kilometrów (raczej mało jeżdżę, poniżej 1000 miesięcznie) i co do sprawności hamulców nie mam zastrzeżeń. Stanu klocków ani tarcz, też nie mogę sam ocenić. Mam tylko jedno zastrzeżenie. Zauważyłem, że strasznie bardziej brudzą się przednie felgi niż tylne. Jak podejrzewam, jest to wina nalotu z klocków. Miałem kilka innych aut już wcześniej i nic takiego nie występowało!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 00:10
Posty: 25
Auto: Mazda 3 BM Sedan Jet Black

Postprzez Imbeer » 14 lis 2014, 12:20

Może z tyłu miałeś tzw. "bębny"? (Jeśli pytanie jest zbyt oczywiste- no offence, poprostu nie wiadomo jak doświadczony użytkownik siedzi po drugiej stronie przewodu od internetu ;)) Często jeśli patrzę na inne samochody, to większy nalot ze startych klocków widzę na przednich felgach- pewnie jest to spowodowane rozdziałem większej siły hamowania na przód samochodu (większa siła=większe tarcie=większe zużycie klocków)
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Wojtek » 14 lis 2014, 14:11

tak. wieksze klocki I tarcze...
Pylenie jest efektem scierania okladzin klockow... Jezeli beda za twarde, to zjedza nam tarcze... Wole by sie scieraly i wymienic same klocki niz calosc.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 14 lis 2014, 14:17

To normalne ze przednie bardziej pyla bo i przód hamuje najmocniej i najwczesniej. Jesli klocki nie pyla to mozna sadzic ze sa wykonane z twardego materialu i w zamian za czysta felge sciera nam sie tarcza.

Ciekaw jestem jak wygladaja tarcze i klocki po 15-20 tys w waszych 3kach, powiem wam ze ten temat z 6tki mnie zaskoczyl. Widze ze sporo nie dorobek maja te mazdy, a mialy byc takie perfekcyjne.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez child » 14 lis 2014, 14:34

ellipsis napisał(a):Ciekaw jestem jak wygladaja tarcze i klocki po 15-20 tys w waszych 3kach


Mój przebieg – 23.5 tys. km, tarcze: minimalny rant z przodu, z tyłu nic, klocki: wyraźnie ślady zużycia z przodu (ale raczej jeszcze się nie kwalifikują do wymiany), z tyłu nie widzę, a nie mam klucza do śrub ani lewarka, żeby zdjąć koło :P

powiem wam ze ten temat z 6tki mnie zaskoczyl. Widze ze sporo nie dorobek maja te mazdy, a mialy byc takie perfekcyjne.


Ktoś cię strasznie oszukał ;) Ja chciałem mieć samochód lepszy od wcześniej używanej BK i pod tym względem się nie zawiodłem. Z niedoróbek większość jest albo drobnych, albo przemijających. Oczywiście i tak wkurzają i wolałbym, żeby ich nie było, ale cóż zrobić – czasy dobrze zrobionych samochodów skończyły się z 10 lat temu <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez ellipsis » 14 lis 2014, 14:47

Dzieki za odp. To nie wyglada to za dobrze skoro po 23tys widac ze klocki sa mocno zużyte.. W poprzednich autach robilem po 60tys na komplecie i jeszcze zostawalo..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez child » 14 lis 2014, 17:28

Od razu mówię, że jestem ignorantem i może mi się po prostu wydaje (ale widziałem wczoraj świeżo zmienione klocki w samochodzie innej marki i były sporo grubsze). Jak będę zmieniał opony to spytam w serwisie, co sądzą o stanie klocków.

W BK przez 110 tysi przebiegu zmieniałem chyba raz, ale może serwis mi zmienił, a ja nawet nie zauważyłem <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Wojtek » 14 lis 2014, 18:25

Nie patrzcie na klocki u innych, bo nie znacie jak były traktowane... :P
Jeżeli ktoś jeździ z nagą na pedale hamulca, to klocki i tarcze skończą się bardzo szybko... Jeżeli ktoś używa wtedy kiedy potrzeba, to wymiany są odległe...

Przykład:
Kupowałem 1,5 roczną M2... klocki były już wymienione, a tarcze miały już rant 0,5mm.
Przebieg auta był potwierdzony 21 000 km

Minimalna grubość okładziny klocka to 2 mm
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez waxain » 14 lis 2014, 19:36

Mi po 10 tys w ASO na tarczach zauważyli jakieś głębsze rysy i wymieniono na gwarancji zarówno klocki jak i tarcze przednie. Dodam, że hamulce działały mi sprawnie, natomiast było też duże pylenie z klocków, obecnie trudno mi stwierdzić czy pylenie się zmniejszyło bo mam stalowe felgi.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez ellipsis » 14 lis 2014, 19:41

Ja dzis rozmawialem z moim doradca w salonie i powiedzial mi ze u nich jeszcze nie bylo 3 na wymianie klockow.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez lantern » 14 lis 2014, 22:49

Imbeer napisał(a):Może z tyłu miałeś tzw. "bębny"? (Jeśli pytanie jest zbyt oczywiste- no offence, poprostu nie wiadomo jak doświadczony użytkownik siedzi po drugiej stronie przewodu od internetu ;)) Często jeśli patrzę na inne samochody, to większy nalot ze startych klocków widzę na przednich felgach- pewnie jest to spowodowane rozdziałem większej siły hamowania na przód samochodu (większa siła=większe tarcie=większe zużycie klocków)


Witam,

tak źle z moim doświadczeniem nie jest. Zdaję sobie sprawę, że nie miałem "bębnów" :)
Ale mówiąc szczerze różnica w zabrudzeniu była zdecydowanie mniejsza.
Może tropem (w co wątpię) jest to, że poprzednie samochody miały napęd na tył, ale to nie zmienia faktu, że miały zdecydowanie większe tarcze z przodu oczywiście.

Serdecznie pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 00:10
Posty: 25
Auto: Mazda 3 BM Sedan Jet Black

Postprzez ellipsis » 23 lis 2014, 16:36

Zrobilem 100km i faktycznie, pylenie jest bardzo duze.. Widac juz na felgach ile odklada sie tego materialu z klocków.. Pierwszy raz widze aby klocki tak pylily..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ellipsis » 13 gru 2014, 02:53

Czy w naszych 3 sa jakies kacje serwisowe na tarcze i klocki tak jak w 6 GJ? Tam wystepuje bicie po ok 20 tys km. Pytam bo dla mnie to pylenie jest nienormalne.. Felgi mam poprostu czarne od tej smoły...
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez child » 13 gru 2014, 14:18

Ja dochodzę do 25 tys. km i nie mam żadnego bicia (odkąd zdjąłem fabryczne opony Toyo :| ). Klocki pylić pylą, ale w innych samochodach też mi pylą (może wszędzie są złe klocki).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez ellipsis » 13 gru 2014, 15:21

No bicie jak narazie wystepuje w 6 GJ wiec trzymam kciuki ze u nas tarcze sa OK. Kilka aut juz uzytkowalem i takiego dymienia top w zadnym nie bylo. Felgi sie delikatnie pokrywaly pylem z klockow i to jest normalne a tu to mam poprostu kawalki tej smoly na felgach, az zrobie fotke i wam pokaze.

Jak one schodza w takich ilosciach to czuje ze migiem beda do wymiany..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez czarmi » 13 gru 2014, 15:39

Moje poprzednie auto (Opel Astra J (IV)) pyliło w sposób niemalże identyczny jak M3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Wojtek » 13 gru 2014, 18:14

ellipsis napisał(a):tu to mam poprostu kawalki tej smoly na felgach, az zrobie fotke i wam pokaze.

czekamy...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 13 gru 2014, 21:34

Proszę:
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Wojtek » 13 gru 2014, 22:28

Po jakim przebiegu to jest (od ostatniego mycia)?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323