Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez child » 30 sie 2020, 10:59

Trzeba wymieniać zaciski oraz jarzma.

Dopisano 30 sie 2020, 11:19:

Tak przy okazji – moje doświadczenia ok. 1500km po wymianie tyłu na heble z Mazdy 6 (przód wymieniony już dawno).
* hamowanie – <spoko>. Musiałbym zrobić jakieś dokładniejsze pomiary, ale czuć, że siła hamowania się teraz bardziej rozkłada, a nie, że wszystko idzie przodem. W konsekwencji proces hamowania wydaje się sprawniejszy.
* bicie – <spoko>. Po teście autostradowym brak bicia :) Zobaczymy, na jak długo. Ale – jak pisałem wcześniej – okazuje się, że tył też może brak udział w biciu na kierownicy.
* hałasy – <dupa>. Najpierw miałem jakieś dziwne, pojedyncze stuki (losowo – z lewej lub prawej strony) ok. 0.5s po wciśnięciu hamulca przy niewielkich prędkościach. Na szczęście poszły sobie i nie ma ich. Natomiast słyszę odgłosy podobne w charakterystyce do wyrobionych jarzm, które miałem przed zmianą hamulców z przodu, czyli grzechotanie na nawierzchniach typu kostka. Są trochę cichsze, ale wyraźne. Najgorsze jest to, że nie mam pojęcia, co je wydaje – zdjąłem koło i szarpałem za różne elementy: prowadnice ewidentnie nie mają luzów. Nie wiem, może same klocki – ale czy to w ogóle możliwe <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Raptor77 » 30 sie 2020, 14:19

34000km zrobione na zestawie z M6:
– brak bicia/wibracji niezależnie od siły hamowania
– hałas – brak dzwonienia, brzęczenia, stukania
– czuć że tył też hamuje (nurkowanie przodu się zmniejszyło)

wady:
– felgi nonstop brudne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez child » 31 sie 2020, 19:40

Ja się poważnie zastanawiam, czy moje brzęczenie to nie wina zacisków/jarzm NTY, bo pozostali mają oryginalne i nie mają takich problemów. Mógłbym kupić same jarzma oryginalne, bo w sumie niewielki koszt i prosta wymiana, tylko coś nie mogę takowych znaleźć :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Soku » 10 wrz 2020, 19:11

Mnie dopadła wymiana tarcz z tyłu po przejechaniu 76000 km. Niestety do wyminany jest też jeden zacisk.

Mieszkam w UK i zaproponowano mi tarcze, klocki i zacisk firmy Pagid. Wszystkie części wydają się dosyć drogie. Za sam caliper cenią sobie 189 funtów. Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia z tą marką?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:30
Posty: 46
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 SE-L Nav '16 2.0
Mazda 3 TS2 '07 1.6

Postprzez darrecki » 10 wrz 2020, 19:57

Nie wiem co by się musiało stać, żeby padł zacisk. To, be przestał odbijać odpowiada brak smarowania w mechanizmie ręcznego. Bez większych problemów i jakiejś specjalnej wiedzy można to wszystko przywrócić do poprawnego działania.

Pagid to chyba tylko Eurocarparts, mam nadzieję że jak będziesz u nich coś brał, to tylko online z kodem rabatowym. Brat w Insigni zakładał Pagid i nic się nie stało, ot zwyczajne tarcze i klocki.
Tył w Maździe prędzej znów się zapiecze niż zużyje, więc bez znaczenia co tam włożysz.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez child » 10 wrz 2020, 22:10

Tak, jak pisze darrecki – zacisk praktycznie nie może paść, ponieważ jest grubym kawałkiem metalu i tyle. Więc nie ma sensu go wymieniać, można poddać regeneracji.

Klocki i tarcze z tyłu nie powinny być "dość drogie" – zwłaszcza, że niewiele robią ;) Oczywiście jakbyś podał konkretne ceny, to byłoby łatwiej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Soku » 11 wrz 2020, 00:34

Tarcze po 84 funty za sztukę, a klocki 114 funtów za komplet.

Coś mi się to mega drogo wydaje. Chociaż na stronach z częściami są podobne ceny.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:30
Posty: 46
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 SE-L Nav '16 2.0
Mazda 3 TS2 '07 1.6

Postprzez child » 11 wrz 2020, 09:09

Ceny wywalone w kosmos <boje się>

Oto pierwsze linki z brzegu:
https://www.iparts.pl/auto-czesci/klock ... 00030.html
Klocki (porządne) ok 160zł
https://www.iparts.pl/auto-czesci/tarcz ... 00032.html
Tarcze (porządne) ok 160zł
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 11 wrz 2020, 13:50

Soku napisał(a):Tarcze po 84 funty za sztukę, a klocki 114 funtów za komplet.


Zainteresuj się https://www.autodoc.co.uk/, tam ceny tarcz zaczynają się od 11 funtów za sztukę. Porządne znajdziesz za 30/szt.
Klocki zaczynają się od 15, TRW za 28 komplet. Szukaj takich z elektrycznym ręcznym, bo wszystkiego jest 2 rodzaje. Na ebay pewnie znajdziesz w podobnych cenach

I zapomnij o eurocarparts. To zło wcielone z kosmicznymi cenami, które magicznie można ZAWSZE zbić kodem online od 40 do 60%. Ja tam kupuje żarówki i jakieś środki czystości.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Kritik » 14 wrz 2020, 10:07

miałem w sobotę drugi przegląd i powiedzieli mi w ASO ze zostało 3.5mm klocków z przodu (przebieg 35 500km)

teraz mam dylemat
na 90% skłaniam się w stronę ATE, miałem te klocki / tarcze już w kilku autach – i bylem zadowolony <ok>
ATE 13.0460-5658.2 – 173 zl

ale są jeszcze EBС – Greenstuff za 290 zl

czy jest sens przepłacać? szczerze mówiąc, myślę ze nie, bo przy 2x razy cenie, nie sadze zęby hamowali 2x razy lepiej....

ale może ktoś ma doświadczenie z nimi, i przekona mnie ze są mega doskonałe <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez child » 14 wrz 2020, 12:07

Jak miałeś i byłeś zadowolony, to się nie ma co zastanawiać.

Ja mam EBC Green Stuff (ale w zaciskach od Mazdy 6) i też jestem zadowolony, ale zależało mi, żeby mieć w miarę miękkie klocki (bo bardziej się przejmuję stanem tarcz niż klocków).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Kritik » 14 wrz 2020, 13:34

child napisał(a):Jak miałeś i byłeś zadowolony, to się nie ma co zastanawiać.

Ja mam EBC Green Stuff (ale w zaciskach od Mazdy 6) i też jestem zadowolony, ale zależało mi, żeby mieć w miarę miękkie klocki (bo bardziej się przejmuję stanem tarcz niż klocków).


tez tak myślę
nie ma co szukać lepszego niż dobre

zamówię ATE, i zestaw do malowania zacisków
czerwone zaciski hamują lepiej niż kloci EBC <lol>

moim zdaniem ATE również są bardzo miękkie, i tym mi się tez spodobali
miększe niż TRW czy Brembo które również miałem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez ratoschlaff » 14 wrz 2020, 20:28

Polecam zestaw Textar :D
Wymieniłem przód i tył. Zrobiłem około 6 tyś. km. Hamują zdecydowanie lepiej niż seria. Nic nie piszczy, nic nie wibruje. Jestem zadowolony <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2015, 20:29
Posty: 40 (0/2)
Auto: Mazda 3 BM 2015
HB 2.0 120KM 6MT
SkyPassion

Postprzez child » 1 lis 2020, 01:02

child napisał(a):Ja się poważnie zastanawiam, czy moje brzęczenie to nie wina zacisków/jarzm NTY, bo pozostali mają oryginalne i nie mają takich problemów. Mógłbym kupić same jarzma oryginalne, bo w sumie niewielki koszt i prosta wymiana, tylko coś nie mogę takowych znaleźć :(


No i znalazłem i kupiłem i wymieniłem jarzma na oryginalne i stukanie sobie poszło <spoko> Zobaczymy za jakiś czas.

Jak pomęczyłem prawe jarzmo NTY po ściągnięciu, to poczułem luz na jednej prowadnicy (ale tak jak pisałem wcześniej – poprzednio go nie wyczułem, a stukanie było).

Więc zaciski NTY mogą być, a jarzma są do chrzanu. Ale to nic nie daje, bo oryginalne jarzma są do kupienia praktycznie zawsze z zaciskami, więc lepiej ich użyć niż kupować dodatkowo NTY.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Zegarek » 10 lis 2020, 13:02

Witam wszystkich,

Jestem szczesliwym posiadaczem Mazda 3 Hatchback (BM) benzyna, 2.0L, 120KM. Auto posiadam i uzytkuje w Szwajcarii.

Podczas ostatniego przegladu zostalem poinformowany ze za ok. 10 tys km musze wymienic hamulce na przodzie. W ramach kosztorysu poinformowano mnie, ze proponowane przez ASO zamienniki beda to oryginalne czesci Mazda i cenowo wyglada to nastepujaco:
    – Komplet klocków hamulcowych z przodu (1 szt.): 130CHF
    – Tarcza hamulcowa przednia (2 szt.): 250CHF
    – Zestaw akcesoriów do hamulców przednich (1 szt.): 60CHF
czyli razem ok450CHF <co?> <co?>

Takze szukac obecnie na stronkach w CH i DE zamiennikow i stad dwa pytania:
    1. Jakiej firmy klocki i tarcze polecacie?
    2. Co to jest "Zestaw akcesoriów do hamulców przednich"? Z szukania na stronkach z czesciami znajduje tylko klocki i tarcze...

Z gory dzieki!
Początkujący
 
Od: 10 lis 2020, 12:53
Posty: 2 (1/0)
Auto: Mazda 3 hatchback (2.0L, 120KM)

Postprzez child » 10 lis 2020, 18:53

Po pierwsze – "zamienniki" to właśnie części nieoryginalne, więc jeśli ASO zaproponowało ci oryginalne części, to nie są to zamienniki ;)

Po drugie – raczej nikt ci tu nie powie, jakie ceny są normalne w Szwajcarii, ogólnie części w ASO są drogie.

Co do polecanych klocków/tarcz – wystarczy przejrzeć parę ostatnich stron wątku.

"Zestaw akcesoriów do hamulców przednich" – to zapewne zestaw montażowy, czyli blaszki i gumki, które przy okazji wypadałoby wymienić, masz przykład tu: https://allegro.pl/oferta/zestaw-montaz ... 9859004281
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Zegarek » 11 lis 2020, 11:53

Child, dzięki za odpowiedź!

child napisał(a):Po pierwsze – "zamienniki" to właśnie części nieoryginalne, więc jeśli ASO zaproponowało ci oryginalne części, to nie są to zamienniki ;)

Jasne, rozumiem – źle się wysłowiłem <oczko>

child napisał(a):Po drugie – raczej nikt ci tu nie powie, jakie ceny są normalne w Szwajcarii, ogólnie części w ASO są drogie.

Co do polecanych klocków/tarcz – wystarczy przejrzeć parę ostatnich stron wątku.

Ok – po przejrzeniu wątku udało mi się podsumować do:
    Klocki: ATE 13.0460-5658.2 (1szt., 41EUR)
    Tarcze: ATE 24.0125-0208.1 (2szt., 83EUR)
czyli dużo korzystniej niż proponowane w ASO 390CHF :D

child napisał(a):"Zestaw akcesoriów do hamulców przednich" – to zapewne zestaw montażowy, czyli blaszki i gumki, które przy okazji wypadałoby wymienić, masz przykład tu: https://allegro.pl/oferta/zestaw-montaz ... 9859004281

Teraz wszystko jasne – już znalezione!
Początkujący
 
Od: 10 lis 2020, 12:53
Posty: 2 (1/0)
Auto: Mazda 3 hatchback (2.0L, 120KM)

Postprzez bezkluczyk » 11 sty 2021, 23:59

Jak poradzic sobie z wymiana tarcz i kloców w Mazdzie 3 BM z USA?
Dostane bez problemu czesci?
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 69 (0/1)
Auto: M3

Postprzez mxostry » 11 sie 2021, 17:23

No i na mnie przyszedł czas. Przebieg 42.000 km , automatyczna skrzynia biegów, 3 lata od nowości , zarówno z tylu jak i z przodu takie samo zużycie czyli śmietnik tarcze przód i tył i klocków zostało około 1-2 mm. Zestaw na jakis się zdecydowałem to ATE zarówno przód i tył – wyszło jakieś 1100 zł za komplet tarcz przód tył i klocków przód tył , z wymiana u mechanika wyjdzie pewnie około 1500 zł za wszystko
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez RobertPi » 25 paź 2021, 19:46

Dzisiaj zmieniałem koła na zimowe i zajrzałem do klocków. Rozebrałem , przeczyściłem, nasmarowałem.
Przy okazji zmierzyłem tarcze i klocki. Przebieg teraz 81 kkm.
Tarcze z przodu 23,8 mm. W zasadzie obie tyle samo. Jakieś delikatne ryski ale ogólnie OK.
Klocki przednie okładziny po ok 9 mm – wymieniane przy 45 kkm.
Tarcze tył po 8,4 mm. Klocki odrobinę bardziej zużyte bo okładzin zostało po 5 po wewnętrznej i 6 po zewnętrznej stronie – wymieniane przy 49 kkm. Lewa tarcza jest ładna a prawa na zewnątrz lekko skorodowana powierzchnia jak by klocek nierówno pracował. Zobaczę jak będzie po czyszczeniu.
Niestety nie zapisałem jakie były grubości tarcz przy wymianach klocków ale przód był jakoś po środku.
Tylnych nie mierzyłem.
Odnoszę wrażenie, że tania Ashika okazuje się dużo trwalsza niż "oryginały" nie wpływając przy tym negatywnie na zużycie tarcz ani samo hamowanie.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323