Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez child » 13 cze 2018, 19:13

Ja właśnie przy 107 tys. km wymieniłem po raz drugi tarcze razem z klockami z przodu <glupek2> Oryginały wytrzymały 42 tys. km, potem miałem tarcze Zimmerman i klocki TRW, które wytrzymały już 65 tys. km, ale:
* klocki, a raczej prawy klocek zjechany prawie do zera. W ASO Mazdy powiedzieli, że zaciski chodzą normalnie i żeby się nie przejmować nierównym zużyciem klocków...
* tarcze już od dawna biły, starałem się przy większych prędkościach hamować delikatnie (co średnio wychodziło przy zajeżdżaniu drogi przez TIRy). Też zjechane praktycznie do minimalnej dopuszczalnej wartości.

Ogólnie sytuacja jest dokładnie taka, jak pisał wcześniej Darrecki – wszystko chodzi dobrze, dopóki nie trzeba trochę pohamować z dużych prędkości na autostradzie, a wtedy bicie jest niemalże pewne.

Teraz mam tarcze ATE i klocki Brembo – zobaczymy.

Ciekawostka – klocki z tyłu (oryginalne) mają jeszcze 4mm, tarcze zużyte minimalnie... Niepotrzebnie tam tarczowe dawali, mogli w ogóle nie dawać hamulców :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez fux » 8 paź 2018, 19:35

Cześć. Dobijam do 100 kkm na pierwszych klockach. Czy Mazda ma jakieś blaszki lub elektryczne czujniki zużycia klocków?
I jeszcze jedno. Jakie klocki polecacie.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez zbiorzec » 8 paź 2018, 20:08

Są blaszki. Hałasują jak się klocki kończą.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2017, 13:13
Posty: 117 (5/10)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda CX-30, Hikari, Skyactiv-X, Soul Red Crystal, MT

Postprzez nexus30 » 9 paź 2018, 12:59

fux napisał(a):Cześć. Dobijam do 100 kkm na pierwszych klockach. Czy Mazda ma jakieś blaszki lub elektryczne czujniki zużycia klocków?
I jeszcze jedno. Jakie klocki polecacie.


Szacunek. Ja mam 60 000 km przejechane i 2 razy klocki wymieniane i raz tarcze. Ostatnio założyłem klocki Boscha i ogólnie jestem zadowolony (cena z 2 razy niższa niż oryginalnych z ASO). Jedyna wada, że czasami trochę piszczą.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 16:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez fux » 9 paź 2018, 15:24

:) dzięki. Inne propozycje prócz Boscha?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez Steel » 9 paź 2018, 21:36

W modelach R'2017 Montuja TRW na pierwszy monataz. Tez potrafia piskac.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez mishaaq » 10 paź 2018, 06:49

Ja zmieniłem przód na ferodo ecocośtam – żadnych negatywnych wrażeń.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 14:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez koolczas » 15 paź 2018, 13:42

Witam,
Korzystając z urlopu zajrzałem dzisiaj do przednich hamulców w mojej trójce. Od pewnego czasu było słychać popiskiwanie z lewego koła głównie, co ciekawe, podczas pokonywania ostrzejszych zakrętów, później na prostce piszczało dalej aż do minimalnego zahamowania. Po ściągnięciu koła i szybkich oględzinach: klocki (OEM) – 2mm okładziny (piszczała blaszka zużycia na lewym kole, w prawym to byłaby kwestia ~500km), natomiast tarcze z wyraźnym rantem, po zmierzeniu – grubość 23,4mm, czyli niecałe 0,5mm powyżej minimum.

Decyzja mogła być więc tylko jedna – trzeba zamówić cały komplet na przód. Przebieg? Obecnie ok. 33 000km (jakość oryginałów pozostawiam bez komentarza :|), z czego w moim wykonaniu ok. 8000km, (80% trasa, 20% miasto). Sprawdziłem jeszcze jak się mają tylne hamulce i odetchnąłem z ulgą, bo ich zużycie jest praktycznie zerowe – tarcze 8,9mm, klocki po ok. 7mm – czyli jeszcze trochę pożyją...

Szybki research i wybór padł na komplet klocki EBC GREENSTUFF + tarcze ZIMMERMANN STANDARD COATZ. Secik zamówiony i tylko czekać na kuriera. Co do klocków, to przeczytałem cały wątek i nikt chyba jeszcze nie wrzucał do 3BM, pożyjemy zobaczymy co to będzie warte. W międzyczasie muszę ogarnąć sobie jeszcze jakiś zmywacz oraz chodzi mi po głowie pomalowanie zacisków... 2 tygodnie człowiek ma urlopu to może grzebać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 08:57
Posty: 86 (2/4)
Skąd: KOS
Auto: Mazda 3 BM 2016
HB SkyPassion
2.0 180 KM MT

Postprzez KrzyzakMitsu » 15 paź 2018, 19:03

zależy jak się jeździ – ja w Galancie po 90 tys km mam jeszcze połowę klocka i to z przodu, bo tył to się już prawie nie zużywa
uprzedzając – hamulce są brzytwiaste, to kwestia stylu jazdy – kiedyś policzyłem ile razy na trasie hamuje osoba przede mną a ile ja i wyszło że ja raz a ktoś 12 – przyśpiesza i zaraz hamuje a ja tylko puszczam gaz i hamuje silnikiem, zostawiam sobie dystans, więc nie muszę zbyt często korzystać z hampli
pewnie zużycie Pb będzie na podobnej zasadzie
na każdym światłach i tak byłem tuż za nim, więc jego styl jazdy kompletnie bez sensu... a to statystyczny kierowca
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez zbiorzec » 15 paź 2018, 19:49

<spoko>
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2017, 13:13
Posty: 117 (5/10)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda CX-30, Hikari, Skyactiv-X, Soul Red Crystal, MT

Postprzez child » 15 paź 2018, 19:55

KrzyzakMitsu napisał(a):zależy jak się jeździ


Już taka teoria była tutaj kilkakrotnie przedstawiana i padła. W innych samochodach regularnie osiągam znacznie wyższe przebiegi zarówno tarcz, jak i klocków. A jeżdżę podobnie jak wyżej przedstawiłeś – zostawiam dystans i hamuję silnikiem.

Nawet nie wspominam o biciu tarcz, z którym spotkałem się w tym samochodzie po raz pierwszy w mojej "karierze" kierowcy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Rorert » 16 paź 2018, 08:43

Witajcie,
ja mam przejechane na pierwszych klockach 84 tys. i chyba zaczynają popiskiwać. ASO proponuje EBC. Prośba do Koolczas – daj znać jak się spisują te EBC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2014, 18:50
Posty: 47 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM hb Titanium flash, SkyEnergy+xenon+nawi, 2,0 120KM MT, 2014r.

Postprzez KrzyzakMitsu » 16 paź 2018, 19:01

child napisał(a):Już taka teoria była tutaj kilkakrotnie przedstawiana i padła. W innych samochodach regularnie osiągam znacznie wyższe przebiegi zarówno tarcz, jak i klocków. A jeżdżę podobnie jak wyżej przedstawiłeś – zostawiam dystans i hamuję silnikiem.

Nawet nie wspominam o biciu tarcz, z którym spotkałem się w tym samochodzie po raz pierwszy w mojej "karierze" kierowcy.

Mazda ma system forda, więc generalnie nie powinno być problemów z hamulcami. Sprawdziłbym czy piasty są proste, bo to też daje efekt bicia przy hamowaniu.
Generalnie jest dla mnie logiczne, że im mniej się hamulca używa tym mniej się zużywają klocki i tarcze. Może masz coś źle zrobione?
Przykład z dziś – zmieniałem tylne tarcze w mojej 5-tce, bo faktycznie coś szurało i było widać, że tarcze już mają dość a klocki jeszcze fabryczne. Wyciągam i... okazało się, że ktoś odwrotnie założył klocki – ten z wypustkami na tłoczek był po drugiej stronie a ten ze sprężynką był na tłoczku. Przecież to jasne, że w ten sposób zachowanie układu będzie inne bo klocek ze sprężynką też ma wypustki, ale w miejscach, gdzie zacisk na niego zachodzi. I trzeba pamiętać o tym bo na sprężynkę jest specjalne podfrezowanie w zacisku.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez darrecki » 17 paź 2018, 06:33

KrzyzakMitsu napisał(a):Mazda ma system forda, więc generalnie nie powinno być problemów z hamulcami

Może i kiedyś miała, teraz to ma swój własny jak go co niektórzy nazywają "ulepiony z gównolitu". I ja się z tym w pełni zgadzam.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez apx » 17 paź 2018, 08:32

hamulce mazdy to pelna masakra , mam z tym najwiecej problemow , jest to jeden z powodow dla ktorego nie kupie juz nowej mazdy
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 12:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez dydek » 18 paź 2018, 08:47

Ja na pierwszych klockach dojechałem do 46 tyś, moze jeszcze nie piszczały ale tarcze juz były nieźle zjechane i nie chciało mi się czekać czy da radę jeszcze tysiąc. Zmieniłem na komplet TRW który wyszedł dosyć tanio ( 420 ziko ). Cieżko powiedzieć czy hamują lepiej czy nie, na moje tak ale może to być tylko odczucie. Ciekawy jestem ile wytrzyma TRW, ale szczerze to nie liczę na jakiąś kosmiczną poprawę.
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 12:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez fux » 20 paź 2018, 09:30

Kupiłem Ferodo w IC za 182 zeta, wymiana 80.
Ostrzegam, że jedna blaszka sygnalizacyjna była ułamana, drugie koło nie tarła wcale. Stąd brak sygnalizacji zużycia. Po paru km klocki się ułożyły. Subiektywnie działają sprawniej.
Przebieg ok. 100kkm
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez KrzyzakMitsu » 20 paź 2018, 18:24

darrecki napisał(a):Może i kiedyś miała, teraz to ma swój własny
pisałem na bazie mojej 5-tki z 2008 i tam są zaciski ATE
z reguły japończycy brali zaciski od akebono albo kashiyama a europa od lucasa, ate, brembo
ale faktem jest, że zatrzymałem się na systemach sprzed wielu lat...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Spoko40 » 20 paź 2018, 20:42

Czy używa ktoś klocki Ferrodo eco-friction i może podzielić się opinią na ich temat ?
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 17:58
Posty: 86 (0/1)
Auto: Mazda 3 Enso 2016
Mazda 2 DJ 2019

Postprzez mishaaq » 22 paź 2018, 08:47

Spoko40 napisał(a):Czy używa ktoś klocki Ferrodo eco-friction i może podzielić się opinią na ich temat ?

Ja je mam na przedniej osi. Przejechałem z nimi 5k kilometrów, więc nie mogę powiedzieć jak zużycie, ale ogólnie nie są na pewno gorsze niż fabrycznie montowane (też Ferodo tylko jakieś inne).
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 14:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323